• Home
  • سپیده مدانلو جویباری

    List of Articles سپیده مدانلو جویباری


  • Article

    1 - بررسی روابط علی معیارهای توسعه نظام آموزش عالی ایران با رویکرد آینده پژوهی
    , Upcoming Articles
    هدف کلی تحقیق حاضر، بررسی روابط علی معیارهای توسعه نظام آموزش عالی ایران با رویکرد آینده پژوهی بود. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را اعضای هیات علمی و خبرگان پنل آینده‌پژوهی و کارکنان دانشگ More
    هدف کلی تحقیق حاضر، بررسی روابط علی معیارهای توسعه نظام آموزش عالی ایران با رویکرد آینده پژوهی بود. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را اعضای هیات علمی و خبرگان پنل آینده‌پژوهی و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه3 کشور در بخش کمی و کیفی به تعداد 20 نفر و 5878 نفر تشکیل ‌دادند. در بخش کیفی از روش نمونه‌گیری هدفمند 15 نفر و در بخش کمی با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و براساس فرمول کوکران تعداد 361 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. مطابق با نتایج 2 معیار راهبردی و ساختاری به ترتیب با ضرایب 958/0 و 917/0 شناسایی شد. همچنین برای معیار راهبردی، 5 زیر معیار مدیریت دانش(923/0)، تجاری‌سازی دانش(904/0)، بین‌المللی‌سازی(863/0)، استراتژی دانشگاه(822/0) و استعدادیابی پژوهشی (811/0) و برای معیار ساختاری، 5 زیرمعیار منابع مالی(825/0)، فرهنگ سازمانی آینده‌گرا(810/0)، زیرساخت‌های دانشگاه(798/0)، ساختار سازمانی چابک(760/0) و استقلال دانشگاه(756/0) شناسایی گردید. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی روابط میان مولفه‌های ساختاری توسعه نظام آموزش عالی ایران با رویکرد آینده پژوهی
    Information and Communication Technology in Educational Sciences , Issue 2 , Year , Autumn 2023
    هدف کلی تحقیق حاضر، بررسی روابط میان مولفه‌های بعدساختاری توسعه نظام آموزش عالی ایران با رویکرد آینده‌پژوهی بود. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را در بخش کیفی، اعضای هیات‌علمی و خبرگان پنل آینده‌پژوهی و د More
    هدف کلی تحقیق حاضر، بررسی روابط میان مولفه‌های بعدساختاری توسعه نظام آموزش عالی ایران با رویکرد آینده‌پژوهی بود. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را در بخش کیفی، اعضای هیات‌علمی و خبرگان پنل آینده‌پژوهی و در بخش کمی، اعضای هیات‌علمی و کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه3 کشور به‌ترتیب به‌تعداد 20 نفر و 5878 نفر تشکیل ‌دادند. در بخش کیفی از روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 15نفر و در بخش کمی با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و براساس فرمول کوکران تعداد 361 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه محقق‌ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی ابزار به تایید متخصصان رسید و پایایی ترکیبی و ضریب آلفای‌کرونباخ مورد تایید بود. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل مسیر استفاده شد. مطابق با نتایج برای بعدساختاری 5 مولفه منابع مالی(825/0)، فرهنگ‌سازمانی آینده‌گرا(810/0)، فناوری‌اطلاعات و ارتباطات(798/0)، ساختارسازمانی چابک(760/0) و استقلال دانشگاه(756/0) شناسایی گردید. بیشترین اثرگذاری را مولفه منابع مالی بر ساختارسازمانی چابک و مولفه منابع مالی بر فناوری‌اطلاعات و ارتباطات دارد و کمترین تاثیر بین مولفه‌ها مربوط به اثرگذاری مولفه فرهنگ‌سازمانی بر استقلال دانشگاه و مولفه منابع مالی بر استقلال دانشگاه دارد. Manuscript profile