• Home
  • نگار آرازشی

    List of Articles نگار آرازشی


  • Article

    1 - مدل‎سازی ساختاری تفسیری مؤلفه های صحه گذاران ورزشکار
    Knowledge Management in Sport Journal , Issue 2 , Year , Autumn 2023
    یکی از مهم‌ترین شیوه‌هایی که می‌توان محصولات و خدمات ورزشی را به مصرف‌کنندگان معرفی کرد ترویج است. از اینرو، هدف پژوهش مدل‎سازی ساختاری تفسیری مؤلفه‌های صحه‌گذاران ورزشکار بود. روش پژوهش آمیخته (کیفی- کمی) و از نظر هدف کاربردی بود. ابتدا شاخص‌ها و مولفه‌های صحه‌گذار More
    یکی از مهم‌ترین شیوه‌هایی که می‌توان محصولات و خدمات ورزشی را به مصرف‌کنندگان معرفی کرد ترویج است. از اینرو، هدف پژوهش مدل‎سازی ساختاری تفسیری مؤلفه‌های صحه‌گذاران ورزشکار بود. روش پژوهش آمیخته (کیفی- کمی) و از نظر هدف کاربردی بود. ابتدا شاخص‌ها و مولفه‌های صحه‌گذاری ورزشکاران بر اساس مطالعه ادبیات و تحلیل محتوایی و مقایسه‌ای پژوهش‌های مرتبط و مصاحبه با خبرگان و متخصصین شناسایی و سپس با استفاده از متدولوژی تحلیل نوین مدل‌سازی ساختاری-تفسیری (ISM) روابط بین شاخص‌ها و مولفه-های صحه‎گذاری ورزشکاران تعیین و به‌صورت یکپارچه تحلیل شد؛ در نهایت با استفاده از تحلیل میک‌مک (MICMAC) نوع متغیرها با توجه به اثرگذاری و اثرپذیری بر سایر متغیرها مشخص شد. نتایج تحلیل نشان داد که مؤلفه‌ تیپ شخصیتی نقش اثرگذار، مؤلفه قابلیت اعتماد، نقش اثرپذیر و مؤلفه‌های شخصیت دوست داشتنی، داشتن آراستگی مطلوب، توانایی برقراری ارتباط، توانایی ویژگی‌های فردی مناسب، داشتن مقبولیت لازم، مسئولیت‌پذیر بودن، صداقت حرفه‌ای، نگرش، انگیختگی و همدلی هم نقش اثرگذار و هم نقش اثرپذیر را بازی می‌کنند. در تبیین این نتایج می‌توان گفت که صحه‌گذاری بیشتر به مولفه تیپ شخصیتی بستگی دارد. مؤلفه تأثیرگذار تیپ شخصیتی بحرانی‎ترین مؤلفه‌ است، زیرا که تغییرات صحه‌گذاری وابسته به مولفه تیپ شخصیتی است؛ لذا میزان کنترل بر این متغیر بسیار مهم است. از طرف دیگر، این متغیر، به‌عنوان متغیرهای ورودی سیستم می‌باشد. با توجه به نتایج پیشنهاد می‌شود که شرکت‌ها، سازمان‌ها از افراد مشهوری در بحث صحه‌گذاران ورزشکار استفاده کند که از تیپ شخصیتی بالایی برخوردار باشد تا اثرگذاری بیشتری در صحه‌گذاری داشته باشد. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی عوامل موثر بر گردشگری ورزشی استان اصفهان
    Social Science Quarterly , Issue 500 , Year 1 , Spring 2050
    گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی در حال رشد است. کشورهای پیشرو در این بعد از فعالیت‌های اقتصادی، سالانه سهم عمده‌ای از درآمدهای ناشی از ورود گردشگران را به خود اختصاص می‌دهند. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر گردشگری ورزشی استان اصفهان به روش کمی و میدا More
    گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی در حال رشد است. کشورهای پیشرو در این بعد از فعالیت‌های اقتصادی، سالانه سهم عمده‌ای از درآمدهای ناشی از ورود گردشگران را به خود اختصاص می‌دهند. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر گردشگری ورزشی استان اصفهان به روش کمی و میدانی انجام شده و جامعه آماری تحقیق حاضر را دست اندرکاران تربیت بدنی و گردشگری استان اصفهان که در امور مربوط به گردشگری ورزشی در استان فعالیت می‌کنند تشکیل می‌دهند. نمونه آماری در این تحقیق با توجه به حجم جامعه آماری از طریق جدول کرجسی مورگان برآورد شد که حجم نمونه شامل 132 نفر است که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با تخصیص متناسب انتخاب شده‌اند که از این تعداد 82 نفر تربیت بدنی و 50 نفر گردشگری انتخاب و 150 پرسشنامه را بین دست اندرکاران ورزش و گردشگری توزیع کرده و پرسشنامه‌های تکمیل شده را جمع آوری کرده و مورد تحلیل قرار داد. نتایج نشان داد که بین دیدگاه دست اندرکاران ورزشی و گردشگری در رابطه با عوامل سوق دهنده تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین استان اصفهان با دارا بودن از ارزش‌های تاریخی و سنتی متعلق به دوران پیش از میلاد و نقش و جایگاه این استان در توسعه ورزش کشور، جایگاه ویژه‌ای را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد. Manuscript profile