فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی
,
Issue1,Year,
Spring
1401
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی طراحی مشاوره پیش از ازدواج بر اساس تجارب زیسته زنان با انتخاب ناموفق و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرشهای ناکارآمد نسبت به انتخاب همسر در دانشجویان دختر انجام گرفت. روش: روش پژوهش حاضر در بخش کیفی، پدیدارشناختی و در قسمت کمی نیمهآزمایشی با ط More
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی طراحی مشاوره پیش از ازدواج بر اساس تجارب زیسته زنان با انتخاب ناموفق و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرشهای ناکارآمد نسبت به انتخاب همسر در دانشجویان دختر انجام گرفت. روش: روش پژوهش حاضر در بخش کیفی، پدیدارشناختی و در قسمت کمی نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی را زنان متاهل با انتخاب ناموفق شهر اصفهان در سال 1398 و بخش کمی را نیز دانشجویان دختر مجرد دانشگاههای شهر اصفهان در سال تحصیلی 1399-1398 تشکیل دادند. در این پژوهش برای تدوین بسته مشاوره پیش از ازدواج تعداد 12 زن با انتخاب ناموفق به شکل هدفمند انتخاب و تحت مصاحبه عمیق قرار گرفتند. در بخش کمی نیز تعداد 40 دانشجوی دختر با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب و با گمارش تصادفی در گروه های آزمایش و گواه گمارده شدند. گروه آزمایش مشاوره پیش از ازدواج (10 جلسه) را دریافت نمودند. پرسشنامههای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه تعارض زناشویی (MCQ) و بر نگرش نسبت به انتخاب همسر (ATCSQ) بود. دادهها به شیوه تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که مشاوره پیش از ازدواج بر نگرشهای ناکارآمد نسبت به انتخاب همسر (0001≥P؛ 56/0=Eta؛ 23/41=F) در دانشجویان دختر تاثیر دارد. نتیجهگیری: بر اساس یافتههای حاصل از پژوهش حاضر، بسته مشاوره پیش از ازدواج با بهرهگیری از تجارب زنان با انتخاب ناموفق و آشکار نمودن ویژگیهای یک انتخاب ناموفق، میتواند به عنوانی روشی کارآمد در جهت کاهش نگرشهای ناکارآمد نسبت به انتخاب همسر در جوانان مورد استفاده قرار داد.
Manuscript profile
Knowledge & Research in Applied Psychology
,
Issue5,Year,
Winter
2019
این پژوهش با هدف مطالعة کیفی سبکهای مقابلهای زنان آسیبدیده از عهدشکنی همسر بود. پژوهش با روش کیفی و از نوع پدیدارشناسی انجام گرفت. نمونه مورد مطالعه 20 زن آسیبدیده از عهدشکنی همسر در بازه سنی 57-22 ساکن شهر اصفهان که در سهماهة سوم سال 1396 و چهارماهة اول 1397 به دل More
این پژوهش با هدف مطالعة کیفی سبکهای مقابلهای زنان آسیبدیده از عهدشکنی همسر بود. پژوهش با روش کیفی و از نوع پدیدارشناسی انجام گرفت. نمونه مورد مطالعه 20 زن آسیبدیده از عهدشکنی همسر در بازه سنی 57-22 ساکن شهر اصفهان که در سهماهة سوم سال 1396 و چهارماهة اول 1397 به دلیل عهدشکنی همسر به مراکز مشاوره شهر اصفهان مراجعه کردند، به شیوة هدفمند انتخاب و از طریق مصاحبة نیمهساختاریافته مورد مطالعه قرار گرفتند. بهمنظور تحلیل دادهها از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. تحلیل دادهها منجر به ایجاد سه مضمون اصلی سبکهای مقابلهای نامنعطف، سبکهای مقابلهای فعلپذیر و سبکهای مقابلهای فعال و برای هرکدام مضمونهای فرعی شامل سبکهای مقابلهای نامنعطف (نگرانی، نشخواری و رقابتی)، سبکهای مقابلهای فعلپذیر (اجتنابی، تسلیمی و انحراف توجه) و سبکهای مقابلهای فعال (حمایتطلبی، مشارکتی و توافقی) شد و نشان داد که زنان آسیبدیده از عهدشکنی همسر از سبکهای مقابلهای یکسانی استفاده نمیکنند، برخی عوامل همانند چگونگی افشای عهدشکنی، کیفیت روابط زناشویی، باورها و اعتقادات مذهبی، حمایت اجتماعی و خانوادگی و وجود فرزند بر چگونگی سبکهای مقابلهای آنان نقش مهمی داشت.
Manuscript profile
Knowledge & Research in Applied Psychology
,
Issue1,Year,
Summer
2022
این پژوهش با هدف شناسایی و تبیین تجارب و واکنش های روان تنی و جسمانی زنان قربانی عهدشکنی همسر صورت پذیرفت. روش پژوهش کیفی، از نوع پدیدارشناسی توصیفی بود. شرکت کنندگان با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند یا قضاوتی انتخاب و از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته مورد مطالعه قرا More
این پژوهش با هدف شناسایی و تبیین تجارب و واکنش های روان تنی و جسمانی زنان قربانی عهدشکنی همسر صورت پذیرفت. روش پژوهش کیفی، از نوع پدیدارشناسی توصیفی بود. شرکت کنندگان با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند یا قضاوتی انتخاب و از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته مورد مطالعه قرار گرفتند. نمونه مورد مطالعه 20 زن قربانی عهدشکنی همسر در فاصله سنی22-57 سال ساکن شهر اصفهان در سال 1397 بودند. به منظور تحلیل داده ها از روش کلایزی استفاده شد. تحلیل دادهها منجر به ایجاد دو مضمون واکنشهای روانتنی و واکنشهای جسمانی و برای هر کدام مضمون های فرعی تر، شامل واکنش های روان تنی (مشکلات در تناسب اندام، مشکلات تغذیه ای، مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی، مشکلات عضلانی، مشکلات خواب، مشکلات عصبی، واکنش های اضطرابی، مشکلات گوارشی، مشکلات فشارخون) و واکنش های جسمانی (مشکلات جسمانی و جسمانی سازی) شد. نتایج مطالعه نشان داد که عهدشکنی توسط همه آسیب دیدگان به صورت همسان تجربه نمیشود و ادراک متفاوت آن، موجب تجارب و واکنش های متفاوت توسط زنان قربانی عهدشکنی می شود. با توجه به اینکه یافته ها از طریق مصاحبه و برخواسته از بافت فرهنگی جامعه استخراج شده است می تواند برای متخصصین جهت آگاهی از تجارب زنان آسیب دیده برای ارائه خدمات درمانی مفید باشد.
Manuscript profile
شناخت (شخصیت) کمالگرا و مشکلات مربوط به آن در بین دانشآموزان از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا هدف این پژوهش تدوین برنامه آموزشی مبتنی بر تجارب زیسته دانشآموزان کمالگرابود.جامعه آماری دانشآموزان کمالگرا مشغول به تحصیل در مدارس خاص ( مدارس خاص ترکیبی از دانشآموزان م More
شناخت (شخصیت) کمالگرا و مشکلات مربوط به آن در بین دانشآموزان از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا هدف این پژوهش تدوین برنامه آموزشی مبتنی بر تجارب زیسته دانشآموزان کمالگرابود.جامعه آماری دانشآموزان کمالگرا مشغول به تحصیل در مدارس خاص ( مدارس خاص ترکیبی از دانشآموزان مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و غیر انتفاعی) استان یزد بودند که به صورت هدفمند ساده انتخاب شدند. فرایند نمونه گیری و مصاحبه ها تا زمان اشباع داده های نظری (15دانشآموز) ادامه یافت و مضامین اصلی تجربهها از طریق روش کلایزی (Colaizzi) کشف شد. سپس بر اساس مضامین اصلی کشف شده به مطالعه مروری روشهای آموزشی و درمانی مربوط به کمال گرایی پرداخته شد تا جلسات آموزشی ویژه کمالگرایی طراحی شود. در نهایت برنامه آموزشی طراحی شده با استفاده از روش گروههای کانونی متشکل از مشاوران تخصصی مدارس استان یزد مورد بررسی قرار گرفت. 9 مضمون اصلی، برتری جویی، افکار و احساسات منفی، انزوای اجتماعی، هدفگذاری، تجربه سرزنش، دستاوردهای مثبت، عدم اعتماد به نفس، مشکلات رفتاری، اهمال کاریو 19 مضمون فرعی به دست آمد. برنامه آموزشیمبتنی بر تجارب زیسته دانش آموزان کمال گرا در9 جلسهتدوین شد و این محتوای آموزشی بر اساس ترکیبی از مؤلفه های درمان شناختی- رفتاری و خود شفقت ورزی طراحی شد. از آنجا که برای طراحی این برنامه از تجارب دانشآموزان کمالگرا به عنوان مخاطبان اصلی و همچنین مطالعه مروری منابع علمی برای پاسخگویی به نیازهای آنان استفاده شده است و کلیه جلسات آموزشی مورد تأیید متخصصان مربوطه قرار گرفته، به این نتیجه می رسیم که برنامه طراحی شده از روایی محتوایی/ صوری قابل قبولی برخوردار است و می تواند در جهت برطرف کردن مشکلات کمالگرایی دانشآموزان مؤثر باشد.
Manuscript profile
فصلنامه زبان و ادب فارسی
,
Issue1,Year,
Autumn
2020
نوشتن مقالات علمی و طرح مباحث میانرشتهای در رابطه با آنها، از علائق پژوهشگران در سالهای اخیر است. یکی از این مباحث، انعکاس علم روانشناسی در آثار ادبی و انطباق آن با تئوریهای نوین روانشناسی میباشد. در این مقاله، هوش هیجانی و مهارت طنز و شوخطبعی در بوستان، بررسی و More
نوشتن مقالات علمی و طرح مباحث میانرشتهای در رابطه با آنها، از علائق پژوهشگران در سالهای اخیر است. یکی از این مباحث، انعکاس علم روانشناسی در آثار ادبی و انطباق آن با تئوریهای نوین روانشناسی میباشد. در این مقاله، هوش هیجانی و مهارت طنز و شوخطبعی در بوستان، بررسی و با علم امروزی روانشناسی تطبیق داده شده است. در بوستان، سعدی روند زندگی را به سمت تکامل اخلاقی و انسانی دنبال میکند و از قالب حکایت برای بیان بهترین روشهای زندگی بهره میگیرد و با استفاده از سبک تصویرپردازی، سعی دارد برای بهبود روابط و رفتارهای انسانی، راهکارهایی را ارائه کند. هدف سعدی در بوستان، آموزش بهتر زیستن به تمام افراد جامعه، در هر سن ، مقام و با هر طبقۀ اجتماعی ، برای دستیابی به شادکامی و زندگی سالم است. روشهایی که امروزه با گذشت قریب به هشتصد سال از تألیف بوستان، با اصطلاح هوش هیجانی(Emotional Intelligence)شناخته شده است؛ روشهایی شامل مهارتهای کنارآمدن با پیچیدگیهای اجتماعی و تصمیمگیریهای شخصی که به نتیجة مثبت میانجامد و وضعیت مطلوب را به وجود میآورد. این پژوهش بیان میکند که سعدی از این مهارت آگاهی داشته و آنها را با تصویرپردازی عاطفی به مخاطب خود ارائه کرده که امروزه با نظریهها و مهارتهای ارائه شده از جانب روان شناسان عصر حاضر مطابقت دارد.
Manuscript profile
Journal of Instruction and Evaluation
,
Issue3,Year,
Winter
2024
هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتبارسنجی الگوی انگیزش تحصیلی شفقت محور ویژه دانشآموزان مقطع متوسطه دوم از دیدگاه متخصصین بود که با استفاده از پارادایم تفسیرگرایی، با رویکرد ساخت گرایی اجتماعی با استدلال استقرایی و با طرح پژوهش کیفی برای دستیابی به اهداف خود تلاش کرد. جامعه آم More
هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتبارسنجی الگوی انگیزش تحصیلی شفقت محور ویژه دانشآموزان مقطع متوسطه دوم از دیدگاه متخصصین بود که با استفاده از پارادایم تفسیرگرایی، با رویکرد ساخت گرایی اجتماعی با استدلال استقرایی و با طرح پژوهش کیفی برای دستیابی به اهداف خود تلاش کرد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل متخصصان مشاوره و روان درمانی مدارس متوسطه دوم شهر نطنز بود که با استفاده از روش نمونه گیری از نوع هدفمند و بر اساس معیارهای ورود و خروج به پژوهش انتخاب شدند. اندازه نمونه آماری بر اساس اشباع نظری داده ها بود (15 نفر). جامعه آماری در بخش کمی و اعتبارسنجی بسته آموزشی و الگوی پژوهش شامل کلیه متخصصان مشاوره و روان درمانی مدارس متوسطه دوم شهر نطنز بود (100 نفر). ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و داده ها در دو بخش کیفی و کمی و با استفاده از روش های مربوطه تحلیل شد. در بخش کیفی و پاسخ به سؤال های اول، دوم و سوم پژوهش از تحلیل کیفی استفاده شد و با استفاده از تحلیل ساختاری به این سؤالات پاسخ داده شد. برای پاسخ به سؤال چهارم و اعتبارسنجی از شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) و شاخص روایی محتوایی (CVI) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که الگوی انگیزش تحصیلی شفقت محور دارای 10 مضمون اصلی شامل عدم مادی گرایی، تکنیک های آرام سازی، آموزش حق شناسی، رفع موانع شفقت ورزی، مفهومسازی شفقت ورزی به دیگران، بهبود تسهیل گرهای شفقت ورزی، رفع مسائل زمینه ای شفقت ورزی، تصویرسازی فعالیتهای مبتنی بر شفقت به دیگران برای دانشآموزان، خیال پردازی و در نهایت آموزش شفقت به دیگران؛ و 28 مضمون فرعی است و از اعتبار و روایی لازم برخوردار است.
Manuscript profile
Didactic Literature Review
,
Issue1,Year,
Autumn
2019
طرح مباحث میانرشتهای و نوشتن مقالات علمی دربارۀ آنها، از علایق پژوهشگران در سالهای اخیر بوده است. یکی از این مباحث، انعکاس علم روانشناسی در آثار ادبی و انطباق آن با تئوریهای نوین روانشناسی است. در این مقاله، مؤلفههای روانشناسی شفقت گیلبرت با توجه به بوستان بررس More
طرح مباحث میانرشتهای و نوشتن مقالات علمی دربارۀ آنها، از علایق پژوهشگران در سالهای اخیر بوده است. یکی از این مباحث، انعکاس علم روانشناسی در آثار ادبی و انطباق آن با تئوریهای نوین روانشناسی است. در این مقاله، مؤلفههای روانشناسی شفقت گیلبرت با توجه به بوستان بررسی شده و با علم امروزی روانشناسی تطبیق داده شدهاند. یکی از مفاهیم اخلاقی و انسانی که در متون ادبی ما و همچنین در علم روانشناسی بدان پرداخته شده، شفقت است. این مقاله به شیوۀ توصیفیتحلیلی به موضوع شفقت در بوستان سعدی بر اساس مؤلفههای روانشناسی گیلبرت پرداخته است. باوجود همپوشانی این واژه با واژههایی مانند مهربانی، دلسوزی، همدردی، همدلی، ترحم و ترس در ادبیات فارسی، مفهوم روانشناختی آن با معنای واژههای یادشده متفاوت است. در ترجمۀ کتابها و نظریههای گیلبرت و نف، شفقت حاوی ویژگیهای دوازدهگانهای است که بر اساس آن انسان مشفق تعریف میشود. با مقایسه و بررسی مؤلفههای روانشناسی شفقت گیلبرت با بوستان سعدی این نتایج حاصل میشود که مفاهیم انسانی مطرحشده توسط سعدی، صدها سال قبل از شکلگیری این مفاهیم در روانشناسی وجود داشته و مورد بحث قرار گرفته است. این مسئله حاکی از غنای فرهنگی و ادبی اندیشمندان پارسیزبان است که متأسفانه در جامعۀ ما مورد غفلت قرار گرفته و در عوض علوم امروزۀ غربی و پیشرفتۀ روانشناسی مؤید این نظریات است.
Manuscript profile
Psychological Models and Methods
,
Issue2,Year,
Autumn
2018
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی علل طلاق به شیوه تحلیل روایت درشهرستان یزد و طراحی آموزش پیش نیازهای زوجیت مبتنی بر علل طلاق با رویکرد یادگیری فعال و با محوریت خانواده، مدرسه و دانش آموز انجام گرفت.
روش ها: جامعه آماری پژوهش زوج های طلاق More
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی علل طلاق به شیوه تحلیل روایت درشهرستان یزد و طراحی آموزش پیش نیازهای زوجیت مبتنی بر علل طلاق با رویکرد یادگیری فعال و با محوریت خانواده، مدرسه و دانش آموز انجام گرفت.
روش ها: جامعه آماری پژوهش زوج های طلاق گرفته شده در شهرستان یزد بودند و روش نمونه گیری زوج های مذکور در دسترس بود با توجه به کیفی بودن تحقیق با حجم نمونه نامعلوم مورد مطالعه قرار گرفتند. با روش توصیفی پیمایشی به صورت مقطعی و با استفاده از مشاهده و مصاحبه بالینی از هر زوج طلاق گرفته، داده های کیفی مورد نظر جمع آوری شد تا تقریباً به جواب های یکسانی منتهی شد و سپس به شیوه تحلیل روایت تجزیه و تحلیل گردیده و پس از کد بندی های لازم، علل کیفی طلاق معلوم شد و برای علل کشف شده با رویکرد یادگیری فعال با محوریت خانواده، مدرسه و دانش آموز پیش نیازهای یک زوج موفق با یک مدل آموزشی مؤثر طراحی و به بررسی سوال های تحقیق و بحث با پژوهش های مشابه انجام شده در این زمینه پرداخته شد. نتیجه: نتایج پژوهش به تحلیل کیفی عوامل طلاق و تهیه مدل آموزشی مبتنی بر علل طلاق در شهرستان یزد بر اساس یادگیری فعال با محوریت خانواده و مدرسه انجامید.Manuscript profile
Psychological Models and Methods
,
Issue5,Year,
Winter
2023
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بسته آموزشی درمان دیالکتیک مبتنی بر تجربه زیسته نوجوانان کمالگرا بر خودکارآمدی نوجوانان شهرفلاورجان (اصفهان) انجام گرفت. روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه More
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بسته آموزشی درمان دیالکتیک مبتنی بر تجربه زیسته نوجوانان کمالگرا بر خودکارآمدی نوجوانان شهرفلاورجان (اصفهان) انجام گرفت. روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه پسران نوجوان در مقطع متوسطه اول شهر فلاورجان(اصفهان) در سال 1400 انجام گرفت. به این ترتیب 4۰ پسر نوجوان به شکل نمونه گیری خوشهای با توجه به ملاکهای ورود و خروج انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گروه کنترل گمارده شدند(هر گروه 20 نفر). شرکتکنندهها قبل و بعد از مداخله به ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه خودکارآمدی(موریس،2002) پاسخ دادند. شرکتکنندههای گروه آزمایش به مدت ۸ جلسه ۹۰ دقیقهای تحت آموزش رفتاردرمانی دیالکتیک مبتنی بر تجربه زیسته نوجوانان کمالگرا قرار گرفتند، اما گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. داده ها در دو سطح توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و سطح استنباطی (تحلیل کواریانس یک راهه) و با استفاده از نرم افزار spss22تحلیل شد. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل در متغیر خودکارآمدی و مولفههای تحصیلی، اجتماعی و هیجانی خود افزایش معنادار در مرحله پس آزمون داشته اند(p0/05). نتیجه گیری: بنابر یافتههای پژوهش، می توان برای بهبود خودکارآمدی و مولفههای آن در پسران نوجوان، از بسته آموزشی رفتاردرمانی دیالکتیک مبتنی بر تجربه زیسته نوجوانان کمالگرا استفاده کرد. نتایج این پژوهش قابلیت این را دارد که مورد استفاده مشاوران و روانشناسان قرار گیرد.
Manuscript profile
Psychological Models and Methods
,
Issue2,Year,
Winter
2022
این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی آموزش ابعاد کمالگرایی بر رشد خودکارآمدی در دانشآموزان مدارس خاص انجام شد. مطالعه حاضر یک مطالعه تجربی است. روش پژوهش نیمهآزمایشی طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر کمالگرا مراج More
این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی آموزش ابعاد کمالگرایی بر رشد خودکارآمدی در دانشآموزان مدارس خاص انجام شد. مطالعه حاضر یک مطالعه تجربی است. روش پژوهش نیمهآزمایشی طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر کمالگرا مراجعه کننده به مرکز مشاوره امام حسین یزد، مشغول به تحصیل در مدارس خاص بود. 120 نفر دانشآموزان به روش نمونهگیری هدفمند ساده و در دسترس انتخاب شدند. به این ترتیب محقق 24 نفر از دانشآموزان دختر کمالگرا را به طور تصادفی انتخاب کرد بعد در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند گروه آزمایش آموزش ابعاد کمالگرایی مبتنی بر تجربهزیسته دانشآموزان کمالگرا را طی 9 جلسه دریافت نمودند، اما گروه کنترل هیچ مداخلهای دریافت نکرد. دادههای حاصل از پژوهش در دو سطح توصیفی و سطح استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که برنامه آموزشی مبتنی برتجارب زیسته دانش آموزان کمالگرا بر متغییر وابسته خودکارآمدی اثرگذاری معنادار داشته است. همچنین برنامه مداخلهای ویژه کمالگرایان بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی، اجتماعی و هیجانی دانشآموزان تأثیر داشته است در تبیین این نتایج از آنجایی که برنامه آموزشی تدوین شده در این تحقیق براساس تجربههای واقعی دانشآموزان کمالگرا بوده ( مرحله اول کیفی تحقیق ) و به طور اختصاصی برای دانشآموزان کمالگرا تدوین شده و ویژگیهای روانسنجی برنامه توسط متخصصان این زمینه تایید شده و به نحوی به مسائل تحصیلی و مشکلات رفتاری و هیجانی دانشآموزان کمال گرا پرداخته است، بنابراین بر خودکارآمدی از اثربخشی لازم برخوردار بوده است.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications