• Home
  • صادق پناهی نسب

    List of Articles صادق پناهی نسب


  • Article

    1 - بررسی رابطه شیوه‌های فرزندپروری و پرخاشگری: نقش واسطه گری غلبه اجتماعی و توجه اجتماعی در دختران نوجوان
    Quarterly Journal of Woman and Society , Issue 4 , Year , Winter 2021
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی پیشایندهای شناختی اجتماعی پرخاشگری در قالب یک مدل علی است. طرح پژوهش از نوع همبستگی و معادلات ساختاری است.
    روش: جامعه آماری پژوهش را کلیۀ دانش­آموزان نوجوان دختر متوسطه دوم شهر یاسوج در سال تحصیلی 98-1397 تش More
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی پیشایندهای شناختی اجتماعی پرخاشگری در قالب یک مدل علی است. طرح پژوهش از نوع همبستگی و معادلات ساختاری است.
    روش: جامعه آماری پژوهش را کلیۀ دانش­آموزان نوجوان دختر متوسطه دوم شهر یاسوج در سال تحصیلی 98-1397 تشکیل ­دادند که تعداد 245 نفر از آنان از راه نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از مقیاس شیوه­های فرزندپروری بامریند، مقیاس غلبه اجتماعی پراتو، سیدانوس، استالوورث و مال، مقیاس میزان توجه اجتماعی رید و آکینو و مقیاس پرخاشگری باس و پری استفاده شد. برای تحلیل داده­ها از معادلات ساختاری و برای بررسی نقش واسطه­گری از دستور بوت استراپ در AMOS استفاده شد.
    یافته ها: یافته ها نشان داد، فرزندپروری آسان­گذاری هم دارای اثر مستقیم و هم اثر غیرمستقیم با واسطه­گری گرایش به غلبه اجتماعی و اجتناب از غلبه اجتماعی بر پرخاشگری بود. فرزندپروری استبدادی نیز دارای اثر غیرمستقیم با واسطه­گری گرایش به غلبه اجتماعی و اجتناب از غلبه اجتماعی بر پرخاشگری بود. فرزندپروری دموکراتیک نیز دارای اثر غیرمستقیم با واسطه­گری اجتناب از غلبه اجتماعی و توجه اجتماعی بر پرخاشگری بود. Manuscript profile