• Home
  • آرزو احمدی تورزنی

    List of Articles آرزو احمدی تورزنی


  • Article

    1 - تأثیر متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران ستادی آموزش و پرورش
    Management and Leadership Studies in Educational Organizations , Issue 12 , Year , Winter 2024
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران ستادی آموزش و پرورش انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ستادی آموزش و پرورش تهران (140 نفر) بود که به روش نمون More
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران ستادی آموزش و پرورش انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ستادی آموزش و پرورش تهران (140 نفر) بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای، تعداد 103 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه‌ محقق ساخته بود که روایی و پایایی آن به ترتیب با استفاده از روش‌های تحلیل گویه و آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید شد. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون خی دو و فریدمن) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مؤلفه‌های حضور، سرعت، پایداری، ارتباط با دنیای واقعی، هزینه، هوشمندی، رفع محدودیت‌های اینترنت فعلی، تداوم و قابلیت تعامل‌پذیری، تداوم هویت، سرگرمی، خرید، دنیای فیلم و سریال، هوش مصنوعی، تغییر سیستم آموزشی، توانمندسازی آموزش آینده و فرصت‌های آموزشی، از جمله مؤلفه‌های تأثیرگذار متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش می توان در نظر گرفت. همچنین رتبه‌بندی عوامل مورد مطالعه از نظر درجه اهمیت معنی‌دار بود و در بین مؤلفه‌های مورد مطالعه، سرعت دارای بیشترین اهمیت و تداوم هویت از کمترین اهمیت برخوردار بود. همچنین در بین راهکارهای مورد مطالعه، سرعت و توانایی طراحی محیطی مجذوب توسط معلمان دارای بیشترین اهمیت و کنترل مربیان بر تعاملات دانش‌آموزان در متاورس و در دسترس بودن تغییرات در متاورس از کمترین اهمیت برخوردار است. Manuscript profile

  • Article

    2 - تأثیر متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران ستادی آموزش و پرورش
    Management and Leadership Studies in Educational Organizations , Issue 12 , Year , Winter 2024
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران ستادی آموزش و پرورش انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ستادی نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب 103 نفر) بود که More
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران ستادی آموزش و پرورش انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ستادی نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب 103 نفر) بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقهای، تعداد 140آموزش و پرورش تهران ( شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی آن به ترتیب با استفاده از روشهای تحلیل گویه و آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید شد. برای تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون خی دو و فریدمن) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مؤلفههای حضور، سرعت، پایداری، ارتباط با دنیای واقعی، هزینه، هوشمندی، رفع محدودیتهای اینترنت فعلی، تداوم و قابلیت تعاملپذیری، تداوم هویت، سرگرمی، خرید، دنیای فیلم و سریال، هوش مصنوعی، تغییر سیستم آموزشی، توانمندسازی آموزش آینده و فرصتهای آموزشی، از جمله مؤلفههای تأثیرگذار متاورس به عنوان ابزار نوین در تکنولوژی آموزشی در حوزه آموزش و پرورش می توان در نظر گرفت. همچنین رتبهبندی عوامل مورد مطالعه از نظر درجه اهمیت معنیدار بود و در بین مؤلفههای مورد مطالعه، سرعت دارای بیشترین اهمیت و تداوم هویت از کمترین اهمیت برخوردار بود. همچنین در بین راهکارهای مورد مطالعه، سرعت و توانایی طراحی محیطی مجذوب توسط معلمان دارای بیشترین اهمیت و کنترل مربیان بر تعاملات دانشآموزان در متاورس و در دسترس بودن تغییرات در متاورس از کمترین اهمیت برخوردار است. Manuscript profile