Journal of Modern Management Engineering
,
Issue3,Year,
Summer
2024
هدف از انجام این پژوهش، طراحی الگوی راهبردی ارتباطات سازمانی با تاکید بر سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور است. این پژوهش از نظر هدف توسعهای- کاربردی و به لحاظ ماهیت داده از نوع کیفی به روش داده بنیاد است. جامعه آماری پژوهش متخصصان و مدیران سازمان امور مالیاتی More
هدف از انجام این پژوهش، طراحی الگوی راهبردی ارتباطات سازمانی با تاکید بر سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور است. این پژوهش از نظر هدف توسعهای- کاربردی و به لحاظ ماهیت داده از نوع کیفی به روش داده بنیاد است. جامعه آماری پژوهش متخصصان و مدیران سازمان امور مالیاتی و اساتید حوزه مدیریت است که نمونه آماری به روش نمونهگیری هدفمند به تعداد 15 نفر انتخاب گردید و تا مرحله اشباع نظری دادهها ادامه یافت. گردآوری دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته انجام گرفت. برای حصول اطمینان از روایی و پایایی دادههای پژوهش از دو روش بازبینی توسط مشارکتکنندگان و بازبینی توسط همکاران و پایایی درون کدگذار استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین نظریه داده بنیاد و با استفاده از نرمافزار MAXQDA انجام شد. یافتهها نشان داد که الگوی ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور، متشکل از 6 مقوله اصلی و 20 مقوله فرعی میباشد. الگوی کیفی مؤلفههای ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور با در نظر گرفتن شرایط علّی، عوامل بسترساز، راهبردهای مناسب، شرایط مداخلهگر طراحی شد. نتایج نشان داد امور مالیاتی بایستی عملکرد سالمی داشته باشد، و برای عملکرد سالم لازم است که الگوی ارتباطات سازمانی مناسب با تاکید بر سلامت اداری را درون خود ایجاد نماید.
Manuscript profile
Journal of Human Capital Empowerment
,
Issue2,Year,
Summer
2024
هدف از انجام این پژوهش، طراحی الگوی ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور بوده است. این پژوهش از نظر فلسفه، تفسیری، رویکرد استقرایی و هدف از نوع توسعهای- کاربردی و به لحاظ ماهیت داده از نوع کیفی به روش داده بنیاد است. جامعه آماری More
هدف از انجام این پژوهش، طراحی الگوی ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور بوده است. این پژوهش از نظر فلسفه، تفسیری، رویکرد استقرایی و هدف از نوع توسعهای- کاربردی و به لحاظ ماهیت داده از نوع کیفی به روش داده بنیاد است. جامعه آماری افراد صاحب نظر در رابطه با سازمان امور مالیاتی کشور، شامل مدیران سازمان امور مالیاتی و اساتید حوزه مدیریت با دارا بودن شاخص های شایستگی بودند. که به روش هدفمند به تعداد 15 نفر انتخاب گردید و تا مرحله اشباع نظری دادهها ادامه یافت. گردآوری دادهها از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته انجام گرفت. برای حصول اطمینان از روایی و پایایی دادههای پژوهش از دو روش بازبینی توسط مشارکتکنندگان و بازبینی توسط همکاران و پایایی درون کدگذار استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین نظریه داده بنیاد و با استفاده از نرمافزارMAXQDA انجام شد. یافتهها نشان داد که الگوی ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور، متشکل از 6 مقوله اصلی و 20 مقوله فرعی میباشد. الگوی کیفی مؤلفههای ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور با در نظر گرفتن شرایط علّی، عوامل بسترساز، راهبردهای مناسب، شرایط مداخلهگر طراحی شد. نتایج نشان داد امور مالیاتی بایستی عملکرد سالمی داشته باشد، و برای عملکرد سالم لازم است که الگوی ارتباطات سازمانی مناسب با تاکید بر سلامت اداری را درون خود ایجاد نماید.
Manuscript profile
Management and Leadership Studies in Educational Organizations
,
Issue12,Year,
Winter
2024
با توجه به نقش اجتنابناپذیر و برجسته ارتباطات اثربخش در انجام فعالیتهای سازمانی و پیشبرد اهداف آن، عوامل متعددی در ارتقاء سلامت نظام اداری کشور نقش دارند، و نقش ارتباطات پررنگتر از عوامل دیگر است.
پژوهش حاضر با هدف تبیین الگوی راهبردی ارتباطات سازمانی با تاکید بر اف More
با توجه به نقش اجتنابناپذیر و برجسته ارتباطات اثربخش در انجام فعالیتهای سازمانی و پیشبرد اهداف آن، عوامل متعددی در ارتقاء سلامت نظام اداری کشور نقش دارند، و نقش ارتباطات پررنگتر از عوامل دیگر است.
پژوهش حاضر با هدف تبیین الگوی راهبردی ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور انجام گرفته است.
این پژوهش از نوع کاربردی، و از حیث روش، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعة آماری پژوهش دربرگیرندة کلیه کارکنان ستاد مرکزی سازمان امور مالیاتی مراکز استانها، به تعداد 30000 نفر است که از این تعداد 379 نفر به عنوان نمونة آماری براساس جدول مورگان برآورد و به صورت تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش از پرسشنامه 24 سوالی محققساخته در طیف لیکرت می باشد. برای سنجش روایی ابزار پژوهش، از روایی صوری استفاده شد که مورد تائید اساتید و کارشناسان قرار گرفت. و برای پایایی مدل حداقل از سه آزمون آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و پایایی اشتراکی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از مدل معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی (PLS3) انجام گرفت.
بررسی شاخصهای برازش مدل حاکی از آن است که مدل ساختاری پژوهش از وضعیت برازشی مناسبی برخوردار است. طبق یافتههای پژوهش، بین اهداف مهارتی –شناختی، معنوی- روانشناختی، سازمانی- ساختاری و اهداف اجتماعی –فراشناختی و ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین شبکه ارتباطی، مدیریت ارتباط، ارتباط هیجانی و ارتباطات راهبردی و ارتباطات سازمانی با تاکید بر افزایش سلامت اداری در سازمان امور مالیاتی کشور ارتباط معناداری وجود دارد.
امروزه ارتباطات تبديل به نیروی حیاتی هر سازمانی شده است و برای تداوم سلامت سازمان ضروری است. سازمانها نمیتوانند بدون ارتباطات وجود داشته باشند، و مديريت قادر نخواهد بود به دادههای اطلاعاتی دست يابد، و سرپرستان قادر نخواهند بود دستور بدهند، هماهنگی كار غیر ممکن میشود و سازمان بدون آن از هم فرو میپاشد.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications