• Home
  • محبوبه عبداللهی

    List of Articles محبوبه عبداللهی


  • Article

    1 - رابطه میزان استفاده از بازی‎های رایانه‎ای با سلامت روانی و عملکرد ‎تحصیلی دانش‎آموزان
    Information and Communication Technology in Educational Sciences , Issue 1 , Year , Summer 2013
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه استفاده از بازی‎های رایانه‎ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش‎آموزان انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‎آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان گالیکش (استان More
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه استفاده از بازی‎های رایانه‎ای با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش‎آموزان انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش‎آموزان پسر دوره راهنمایی شهرستان گالیکش (استان گلستان) بود که تعداد آنها در سال تحصیلی 1391-1390، 1576 نفر بود. حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‎ای بر حسب توزیع پایه 310 نفر انتخاب شد. ابزار انداز‎ه‎گیری، پرسش‌نامه بود که از پرسش‌نامه سلامت عمومی SCL -25 با پایایی 88/0 و پرسش‌نامه محقق ساخته (جهت گردآوری اطلاعات پیرامون میزان استفاده و نوع باز‎ی‌های رایانه‎ای) با پایایی 826/0 استفاده شد. اطلاعات با استفاده از آزمون کای اسکوئر و آزمون t و ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت. یافته‎های پژوهش نشان داد که بین میزان استفاده از باز‎‎های رایانه‎ای و سلامت روان دانش‎آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بین میزان استفاده از باز‎‎های رایانه‎ای و عملکرد تحصیلی دانش‎آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بین سلامت روانی دانش‎آموزان با توجه به نوع بازی رایانه‌ای (ساده و خشن) مورد استفاده، تفاوت معناداری وجود ندارد. بین عملکرد تحصیلی دانش‎آموزان با نوع باز‎‎‎ی‌های رایانه‎ای مورد استفاده، رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که باز‎‎های رایانه‎ای بر سلامت روان و عملکرد تحصیلی تأثیر دارد. لذا، ضروری است، والدین بر میزان استفاده و نوع باز‎‎های رایانه‎ای توسط فرزندان دقت بیشتری داشته باشند. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی تأثیر سبک های رهبری و سرمایه فکری بر عملکرد مدیران مدارس
    The Journal of Modern Thoughts in Education , Issue 5 , Year , Autumn 2020
    هدف پژوهش بررسی تأثیر سبک های رهبری و سرمایه فکری بر عملکرد مدیران مدارس منطقه 1 شهر تهران است. روش تحقیق توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری کلیه مدیران مدارس منطقه 1 شهر تهران به تعداد 200 نفر می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 132 نفر به عنوان نمونه انتخ More
    هدف پژوهش بررسی تأثیر سبک های رهبری و سرمایه فکری بر عملکرد مدیران مدارس منطقه 1 شهر تهران است. روش تحقیق توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری کلیه مدیران مدارس منطقه 1 شهر تهران به تعداد 200 نفر می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 132 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه های سبک های رهبری باس و آوالیو (2003)با پایایی رهبری تحولی 92/0، رهبری تبادلی 87/0، سرمایه فکری بونتیس (1999)با پایایی 89/0و عملکرد مدیران نابدل(1386) با پایایی 84/0 بود. روایی ابزار توسط صاحبنظران تایید شد. برای تجزیه و تحلیل از آزمون رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان داد از میان ابعاد سبک رهبری تحول آفرین (نفوذ آرمانی و ملاحظه فردی) و از میان ابعاد سبک رهبری تبادلی(پاداش مشروط، مدیریت بر مبنای استثنا(فعال)، و از میان ابعاد سرمایه فکری (سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری) توانایی پیش بینی عملکرد مدیران مدارس منطقه 1 شهر تهران را دارند. Manuscript profile

  • Article

    3 - رابطه بین سکوت سازمانی و فراموشی سازمانی با عملکرد کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
    The Journal of Modern Thoughts in Education , Issue 4 , Year , Summer 2022
    هدف پژوهش حاضر تعیین رابطۀ بین سکوت سازمانی و فراموشی سازمانی با عملکرد کاری کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. جامعۀ آماری پژوهش شامل 670 نفر از کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که با استفاده از جدول مورگان، تعداد 244 نفر به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی طب More
    هدف پژوهش حاضر تعیین رابطۀ بین سکوت سازمانی و فراموشی سازمانی با عملکرد کاری کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. جامعۀ آماری پژوهش شامل 670 نفر از کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که با استفاده از جدول مورگان، تعداد 244 نفر به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب گردید. روش تحقیق از نوع توصیفی_همبستگی است. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های استاندارد عملکرد کاری هرسی و بلانچارد (1998)، سکوت سازمانی واکولا و بورادوس (2005) و پرسشنامۀ فراموشی سازمانی مشبکی و همکاران (1391) استفاده شد که روایی و پایایی آن‌ها مورد تأیید قرار گرفت. اطلاعات گردآوری‌شده با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS و آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. با استفاده از آزمون رگرسیون نشان داده شد که بین سکوت سازمانی و فراموشی سازمانی با عملکرد کاری کارکنان، رابطۀ مثبت معناداری وجود دارد. همچنین سکوت سازمانی و فراموشی سازمانی تقریباً 46 درصد از تغییرات در میزان عملکرد کارکنان را پوشش می‌دهند. با افزایش سکوت سازمانی خاموش، سکوت سازمانی مطیعانه و سکوت سازمانی دوستانه عملکرد کاری کارکنان کاهش و با افزایش فراموشی هدفمند و فراموشی تصادفی، عملکرد کاری کارکنان کاهش می‌یابد. Manuscript profile