• Home
  • حمید اکبری

    List of Articles حمید اکبری


  • Article

    1 - بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری (مورد مطالعه: بانک پاسارگاد ناحیه غرب تهران)
    Journal of Capital Market Analysis , Issue 2 , Year , Winter 2022
    در شرایط رقابتی امروزی شرکت های تجاری، تجارت به شیوه سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست و تجارت الکترونیک به عنوان یکی از استراتژی‌های بازاریابی سازمان‌ها مطرح گردیده است. از طرفی مدیریت ارتباط با مشتری، بعنوان یک ضرورت راهبردی در تمامی سازمان‌هاست که اجرای مؤثر آن می‌تواند More
    در شرایط رقابتی امروزی شرکت های تجاری، تجارت به شیوه سنتی دیگر پاسخگوی نیازها نیست و تجارت الکترونیک به عنوان یکی از استراتژی‌های بازاریابی سازمان‌ها مطرح گردیده است. از طرفی مدیریت ارتباط با مشتری، بعنوان یک ضرورت راهبردی در تمامی سازمان‌هاست که اجرای مؤثر آن می‌تواند افزایش رضایت مشتری، وفاداری، جذب آنها و در نتیجه فروش بیشتر و تکرار خرید را به دنبال داشته باشد. هدف این پژوهش بررسی تأثیر تجارت الکترونیکی بر مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پاسارگاد ناحیه غرب تهران می‌باشد. بدین منظور با طرح فرضیه و با روش توصیفی-پیمایشی این تحقیق انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مشتریان بانک پاسارگاد ناحیه غرب تهران می‌باشد. در این پژوهش داده‌های بدست آمده با استفاده از نرم افزار PLS تجزیه و تحلیل شده است. در تجزیه و تحلیل ابتدا به بررسی مدل پرداخته شد و تمامی شاخص‌های برازش مدل در حد مطلوب گزارش شد، سپس با توجه به ضرایب مسیر به بررسی فرضیه ها تحقیق پرداخته شد و براساس نتایج بدست آمده تمامی فرضیه ها پژوهش تایید گردید. یافته‌های پژوهش نشان داد که برای اجرای هر چه صحیح تر مدیریت ارتباط با مشتری برای بانک‌ها مجهز بودن به بانکداری الکترونیکی بسیار مهم است و به مدیران بانک پاسارگاد توصیه می‌شود در جهت اجرای صحیح برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین جذب مشتریان بیشتر خدمات بانکداری الکترونیکی خود را تا حد امکان افزایش دهند. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی عوامل موثر بر ارتقاء سرمایه اجتماعی و اولویت بندی مولفه های آن براساس مدل SCAT (مورد مطالعه: کارکنان اداره کل بهزیستی استان تهران)
    فصلنامه تحقیقات و نظریه های نوین مدیریت دولتی , Issue 2 , Year , Summer 2022
    در این مقاله عوامل موثر بر ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمانی بر اساس مدل مفهومی Scat مورد بررسی و برای تحلیل این عوامل ابعاد هنجاری، شناختی و ساختاری سرمایه اجتماعی مد نظر قرار گرفته است. داده های مورد نظر از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. این تحقیق از نوع کاربردی بوده و ج More
    در این مقاله عوامل موثر بر ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمانی بر اساس مدل مفهومی Scat مورد بررسی و برای تحلیل این عوامل ابعاد هنجاری، شناختی و ساختاری سرمایه اجتماعی مد نظر قرار گرفته است. داده های مورد نظر از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. این تحقیق از نوع کاربردی بوده و جامعه آماری آن کارکنان اداره کل بهزیستی استان تهران می باشد. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده با تعداد نمونه 103 نفر انجام گرفته است. برای تحلیل داده های تحقیق و آزمون فرضیه ها، از آزمون های همبستگی پیرسون، کای اسکوئر، همبستگی توافقی کندال c، آزمون فریدمن و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان ابعاد هنجاری، شناختی و ساختاری سرمایه اجتماعی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. تاثیر این عوامل مورد تائید قرار گرفت. همچنین نتایج نشان داد که وجود احساس هویت اجتماعی از عوامل هنجاری، پایبندی به اخلاقیات از عوامل شناختی و فرآیند تصمیم گیری جمعی و شفاف از عوامل ساختاری بیشترین اثرات مستقیم را بر ارتقاء سرمایه اجتماعی داشته اند. در آخر توصیه هایی جهت ارتقاء این سرمایه ارائه شده است. Manuscript profile