• Home
  • علی مظلومی

    List of Articles علی مظلومی


  • Article

    1 - شناسایی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیک با روش سنتز پژوهی بر گرفته از پایگاه های اطلاعاتی در بازه زمانی( 1389تا 1402ش)و(2010تا 2023م)
    Educational researches , Issue 1 , Year , Summer 2024
    هدف پژوهش برسی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیک است ؛ روش این پژوهش به صورت کیفی و از نوع سنتز پژوهی است جامعه آماری ، پژوهش های متعددی که در مقاله های داخلی و خارجی انجام شده می باشد و پایگاه اطلاعات در بازه زمانی (1389-1402ش) و (2010-2023م) به تعداد 162مقاله بود . تمام More
    هدف پژوهش برسی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیک است ؛ روش این پژوهش به صورت کیفی و از نوع سنتز پژوهی است جامعه آماری ، پژوهش های متعددی که در مقاله های داخلی و خارجی انجام شده می باشد و پایگاه اطلاعات در بازه زمانی (1389-1402ش) و (2010-2023م) به تعداد 162مقاله بود . تمامی مقالات دریافت شده طی واکاوی محتوایی ، دسته بندی و غلبالگری شدند و تعداد 73 مقاله (23منبع خارجی و 50منبع داخلی) که واجد شرایط مد نظر پژوهش بودند مورد برسی قرار گرفتند و در نهایت مقاله ها برای خواندن مجدد ، کد گذاری شاخص ها و مفاهیم شان استخراج شد و با نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب و مورد برسی قرار گرفت . به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از چک لیست محقق ساخته جهت گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش اولیه که از طریق جستجو با واژگان کلیدی متفاوت و مرتبط با هدف پژوهش ها گرد آوری شدند ، استفاده شد . جهت تحلیل یافته شده از الگوی 6 مرحله ای سنتز پژوهی روبرتس استفاده شد و در بررسی اعتماد داده چارچوب ارائه شده ، از 4 معیار ؛ باورپذیری ، انتقال پذیری ، اطمینان پذیری و تایید پذیری استفاده گردید و حاصل تحلیل محتوای استقرایی و ترکیبی مقولات ، استخراج چهارچوب مفهومی در حوزه ی فناوری محوری ، انگیزش محوری ، محتوا محوری ، سازمان محوری ، خدمات محوری ، طراحی محوری ، اجتماع محوری می باشد . Manuscript profile

  • Article

    2 - سنتز پژوهی مدیریت دانش معلمان بر گرفته از پایگاه های اطلاعاتی در بازه زمانی( 1389تا 1401ش)و(2010تا 2023م)
    Journal of Training and Improvement of Human Resources , Issue 2 , Year , Autumn 2023
    هدف پژوهش برسی مدیریت دانش است؛ روش این پژوهش به صورت کیفی واز نوع سنتز پژوهی است جامعه آماری ،پژوهش های متعددی که در مقاله های داخلی و خارجی انجام شده می باشد و پایگاه اطلاعات دربازه زمانی 1389-1401ش و 2010-2023م ،تعداد123 مقاله انتخاب وطی واکاوی محتوایی ،دسته بندی و ت More
    هدف پژوهش برسی مدیریت دانش است؛ روش این پژوهش به صورت کیفی واز نوع سنتز پژوهی است جامعه آماری ،پژوهش های متعددی که در مقاله های داخلی و خارجی انجام شده می باشد و پایگاه اطلاعات دربازه زمانی 1389-1401ش و 2010-2023م ،تعداد123 مقاله انتخاب وطی واکاوی محتوایی ،دسته بندی و تعداد مقاله(28منبع خارجی و 95منبع داخلی)که واجد شرایط مد نظرپژوهش بودند مورد برسی قرار گرفتندو در نهایت مقاله ها برای خواندن مجدد،کد گذاری شاخص ها و مفاهیم شان استخراج شد وبا نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب و مورد برسی قرار گرفت . به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از چک لیست محقق ساخته جهت گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش اولیه که از طریق جستجو با واژگان کلیدی متفاوت و مرتبط با هدف پژوهش ها گرد آوری شدند ،استفاده شد.جهت تحلیل یافته شده از الگوی 6 مرحله ای سنتز پژوهی روبرتس استفاده شد ودر بررسی اعتماد داده چارچوب ارائه شده،در حوزه ی مطالعاتی،4معیار؛ باورپذیری،انتقال پذیری،اطمینان پذیری و تایید پذیری استفاده گردید. و حاصل تحلیل محتوای استقرایی و ترکیبی مقولات ،استخراج چهارچوب مفهومی در حوزه ی مدیریت دانش است که حول محور های رفتار، اجتماعی، فرهنگی ، ذهنی، انگیزشی، تحول و توسعه وخود محوری و فناوری و استراتژی می باشد. Manuscript profile