• Home
  • سارا معماری

    List of Articles سارا معماری


  • Article

    1 - بررسی نقش و جایگاه فرهنگ نوآوری‌سبز شرکتی بر عملکرد بازار با تأکید بر نوآوری های سبز بازاریابی و محصول (مورد مطالعه: بورس اوراق بهادار تهران)
    Public Services Marketing , Issue 4 , Year , Winter 2023
    در سالیان اخیر پژوهشگران ادعا می کنند که نوآوری سبز می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملیات شرکت بگذارد.این به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش حجم فروش شود و موقعیت مالی شرکت را بهبود بخشد. همچنین، همسو شدن با محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن توسط شركت‌ها، و نحوه عملکرد آن‌ها و More
    در سالیان اخیر پژوهشگران ادعا می کنند که نوآوری سبز می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملیات شرکت بگذارد.این به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش حجم فروش شود و موقعیت مالی شرکت را بهبود بخشد. همچنین، همسو شدن با محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن توسط شركت‌ها، و نحوه عملکرد آن‌ها و حفظ مزیت‌های رقابتی شركت و ایجاد نوآوری برای پیشرفت و همگام شدن با بازارهای در حال رشد امروزه مهم‌ترین دغدغه‌ سازمان‌ها هستند، لذا، ایجاد فرهنگ نوآوری سبز و استفاده از ابعاد مختلف نوآوری سبز در سازمان ضروری به‌نظر می‌رسد. باتوجه به اهمیت نوآوری‌سبز و فرهنگ نوآوری سبز و اثراتی كه می‌تواند بر عملکرد بازار به خصوص با در نظر گرفتن نقش عملکرد زیست‌محیطی داشته باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ۴۷۰ مورد از بین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال‌های 1391 تا 1401 بوده‌است. بر اساس رابطه محاسباتی کوکران نمونه آماری این پژوهش ۲۱۱ شرکت تعیین شده است. در این پژوهش برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شده است می‌شود. برای آزمون فرضیه¬های پژوهش از روش معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که فرهنگ نوآوری‌سبز شرکتی با نوآوری سبز بازاریابی تأثیر دارد و فرهنگ نوآوری‌سبز شرکتی با نوآوری سبز محصول تأثیر معناداری دارد. همچنین، نتایج نشان داد که نوآوری سبز بازاریابی با عملکرد بازار تأثیر داشته و از طرفی نوآوری سبز محصول با عملکرد بازار تأثیر داشته است. Manuscript profile