• Home
  • امیر بهرامی پور

    List of Articles امیر بهرامی پور


  • Article

    1 - ارائه یک مدل دینامیک ارزیابی طرحهای کسب و کار در شرایط عدم قطعیت با رویکرد توسعه محصولات جدید
    Quarterly Journal of Quantitative Researches in Management , Issue 4 , Year , Autumn 2028
    چکید هتاکنون پژوهشهای مختلفی د ر مورد توسعه محصولا ت جدید مبتنی بر نوآوری انجام شد ه است. همچنین افزایش وجود دارد، مشاهده می شود. اما با توجه به بررسی رویکرد سیستمی قابل توجهی د ر مطالعاتی که د ر آن مفهوم پژوهشهای پیشین تصمیم گیری در فضای مردد جهت انتخاب متغیرهای برون More
    چکید هتاکنون پژوهشهای مختلفی د ر مورد توسعه محصولا ت جدید مبتنی بر نوآوری انجام شد ه است. همچنین افزایش وجود دارد، مشاهده می شود. اما با توجه به بررسی رویکرد سیستمی قابل توجهی د ر مطالعاتی که د ر آن مفهوم پژوهشهای پیشین تصمیم گیری در فضای مردد جهت انتخاب متغیرهای برونزای مدل توسعه کسب و کا ر مبتنی بر توسعه محصولا ت جدید مشاهده نگردید. مساله اصلی در این تحقیق، بررسی و یافتن عوامل موثر بر امکان سنجی طرحهای توسعه محصول جدید و در نهایت به دست آوردن روشی برای ارزیابی طرح های توسعه محصول جدید در صنعت مورد مطالعه می باشد. در ارزیابی طرح های اقتصادی معمولا پارامترها را قطعی در نظر می گیرند، اما بررسی عد م قطعیت ا ز اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردا ر است. نتایج نشان می دهد 6 متغیر برونزا به عنوان متغیرهای کلیدی در انتخاب و توسعه محصول جدید در سازمان انتخاب گردید.در این پژوهش برای تعیین اهمیت متغیرهای برونزا که خبرگان در مشخص نمودن میزان اهمیت آ نها تردید دارند، از تکنیک تحلیل فازی مردد استفاده شده است. اهمیت وزنی متغیرهای برونزا عبارت است ا ز: سهم پذیرش محصول جدید،) در بازا ر) 0.275 (، اطمینا ن سرمایهگذا ری توسعه محصول جدید) 0.239 (، استراتژی توسعه محصول جدید ) 0.209 سطح پاس کردن استاندارد و الزاما ت ) 0.136 (، جذب بودجه تحقیقا ت توسعه محصولی) 0.077 ( و جذب بودجه تحقیقات کاربردی ) 0.061 (. مدل توسعه محصول پویا، که مبتنی بر رابطه علت و معلولی است، طراحی و در مطالعات آتی نیا ز به آزمون شبیه سازی عملکرد تصمیم گیری حا ل و آینده دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - مدل فازی ارزیابی طرح های کسب و کار متمرکز بر توسعه محصولات جدید
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2023
    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل فازی ارزیابی طرح‌های کسب و کار متمرکز بر توسعه محصولات جدید انجام شده است. این پژوهش از آن جهت که می تواند در خوشه صنعتی تولید مواد شیمیایی مورد بهره برداری قرار گیرد و بصورت سیستمی عملکرد توسعه محصولات جدید را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد، More
    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل فازی ارزیابی طرح‌های کسب و کار متمرکز بر توسعه محصولات جدید انجام شده است. این پژوهش از آن جهت که می تواند در خوشه صنعتی تولید مواد شیمیایی مورد بهره برداری قرار گیرد و بصورت سیستمی عملکرد توسعه محصولات جدید را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد، از حیث هدف کاربردی و از حیث اجرا یک روش پژوهش اکتشافی-مدل‌سازی می باشد. جامعه پژوهش حاضر را در این پژوهش 12 نفر از صاحبنظران شرکت‌های صنایع شیمیایی را تشکیل می‌دهند. به منظور تحلیل داده‌ها از روش تکنیک دلفی فازی استفاده شده است. نتایج نشان می دهد 6 متغیر برون زا به عنوان متغیرهای کلیدی در انتخاب و توسعه محصول جدید در سازمان انتخاب گردید. برای تعیین اهمیت متغیرهای برون زا که خبرگان در مشخص نمودن میزان اهمیت آنها که تردید دارند از روش تکنیک تحلیل فازی مردد استفاده شد که اهمیت وزنی متغیرهای برون زا عبارت است از سهم پذیرش محصول جدید در بازار(0.275)، اطمینان سرمایه گذاری توسعه محصول جدید(0.239)، استراتژی توسعه محصول جدید(0.209)، سطح پاس کردن استاندارد و الزامات(0.136)، جذب بودجه تحقیقات توسعه محصولی(0.077) و جذب بودجه تحقیقات کاربردی(0.061). مدل توسعه محصول پویا، که مبتنی بر رابطه علت و معلولی است، طراحی و در مطالعات آتی نیاز به آزمون شبیه‌سازی عملکرد تصمیم‌گیری حال و آینده دارد. Manuscript profile

  • Article

    3 - Fuzzy model of hesitant decision making in evaluating business plans under uncertainty (an approach to developing new products)
    Journal of Optimization in Industrial Engineering , Issue 35 , Year , Spring 2023
    The current research was conducted with the aim of designing a Intuitionistic fuzzy model of hesitant decision making in the evaluation of business plans under conditions of uncertainty as an approach for the development of new products while various researches have bee More
    The current research was conducted with the aim of designing a Intuitionistic fuzzy model of hesitant decision making in the evaluation of business plans under conditions of uncertainty as an approach for the development of new products while various researches have been conducted on the development of new products based on innovation. According to the previous researches, decision-making in the uncertain environment for choosing exogenous variables of the business development model based on the development of new products was not observed. Also in the evaluation of economic plans, the parameters are usually considered as certain whereas the investigation of uncertainty is considerably important. In this research, the main goal is to investigate and find factors affecting the feasibility of new product development plans and finally to obtain a method for evaluating new product development plans. For this purpose, 12 people were selected from the elite community and experts of the chemical industry using the theoretical purposeful sampling method. The results of Intuitionistic fuzzy analysis have shown that 6 exogenous variables were chosen as key variables in the selection and development of a new product in the organization. In this research, Intuitionistic fuzzy analytic hierarchy method has been used to determine the importance of exogenous variables that experts have applied in determining their importance. The significant importance of exogenous variables are the rate of certainty of investment in product development (0.239), new product acceptance share in the market (0.275), new product development strategy (0.209), attracting funds for applied research factor (0.077), passing standards and requirements (0.136), and funding for product development research (0.061). The dynamic product development model, which is based on the cause and effect relationship needs to be designed and tested in future studies to simulate the current and future decision-making performance.. Manuscript profile