• Home
  • نورالدین میرزایی

    List of Articles نورالدین میرزایی


  • Article

    1 - طراحی و اعتبار سنجی الگوی توسعه فناوری اطلاعات به منظور آموزش و ترویج مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی برای مدیران مدارس
    Educational Leadership & administration , Issue 66 , Year , Winter 2024
    هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبار بخشی الگوی توسعه فناوری اطلاعات به منظور آموزش و ترویج مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی برای مدیران مدارس انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها آمیخته می باشد. جامعه آماري در بخش کیفی افراد صاحب نظر د More
    هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی و اعتبار بخشی الگوی توسعه فناوری اطلاعات به منظور آموزش و ترویج مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی برای مدیران مدارس انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها آمیخته می باشد. جامعه آماري در بخش کیفی افراد صاحب نظر در حوزه مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند. نمونه ها با روش هدفمند انتخاب و مصاحبه نیمه ساختارمند تا اشباع نظری با آنها انجام شد. همچنین جامعه آماری در بخش کمی را تمامی مدیران آموزش و پرورش استان البرز تشکیل دادند، که در سال تحصیلی (۱۳۹۷)، اشتغال داشتند و جمعاً نمونه‌ای به حجم 400 نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب شد. براي جمع آوري اطلاعات مورد نیاز از روش کتابخانه ای برای بررسی متون، از روش میدانی، برای انجام بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختارمند و برای بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. یافته ها: یافته ها حاکی از آن بود که پنج عامل مؤثر بر آموزش و توانمندسازی مدیران شناسایی شد. که بر اساس ضرایب مسیر؛ متغیر تدوین سیاست ها و راهبردهای مدیریت دانش در رتبه اول؛ متغیر آموزش و توانمندسازی مدیران در رتبه دوم؛ متغیر تغییر در فرهنگ سازمانی و ساختاری در رتبه سوم و متغیر حمایت مدیریت و رهبری در رتبه چهارم و متغیر توسعه فناوری اطلاعات در رتبه پنجم قرار دارد. مقدار GOF با مقدار 592/0 محاسبه شده که بالاتر از مقدار ملاک 3/0 است و نشان از توان مناسب مدل در پیش بینی متغیر مکنون درون زای مدل دارد. نتیجه گیری: توسعه فناوری اطلاعات با آموزش و ترویج مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی مدیران تأثیر مثبت و مستقیم دارد. Manuscript profile