• Home
  • اکرمه السادات یعقوبی

    List of Articles اکرمه السادات یعقوبی


  • Article

    1 - اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان بر خلاقیت و خودآگاهی هیجانی دانش آموزان متوسطه اول
    Journal of Innovation and Creativity in Human Science , Issue 51 , Year , Winter 2024

    پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان بر خلاقیت و خودآگاهی هیجانی دانش‎آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان نکا انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‎آموزان متوسطه اول شهرستان نکا در سال 1402-1401 به تعداد 1732 نفر بود که به روش نمون More

    پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان بر خلاقیت و خودآگاهی هیجانی دانش‎آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان نکا انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‎آموزان متوسطه اول شهرستان نکا در سال 1402-1401 به تعداد 1732 نفر بود که به روش نمونه‎گیری هدفمند 60 نفر انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آموزش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان (30 نفر) و گروه کنترل (30 نفر) گماشته شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش نامه‌های خلاقیت هیجانی آوریل (2005) و خودآگاهی هیجانی گرنت و همکاران (2002) استفاده شد. مداخله آموزش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان طی 10 جلسه 60 دقیقه هفته‌ای دوبار انجام شد؛ و گروه کنترل هیچ مداخله‌ای را دریافت نکردند. روایی و پایایی تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون کولموگرف- اسمیرنف جهت بررسی نرمال ‌بودن داده‌ها و آزمون تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر با استفاده از نرم‌افزار SPSS-26 انجام شد. یافته‌ها نشان داد آموزش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان بر خلاقیت و خودآگاهی هیجانی دانش‎آموزان مقطع متوسطه اول مؤثر است (05/0>P). نتایج حاکی از آن است آموزش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان باعث افزایش خلاقیت هیجانی و خودآگاهی هیجانی در دانش‌آموزان متوسطه اول می‌شود. بنابراین، در مراکز مشاوره از این رویکرد می‌توان به عنوان مداخلات روانشناختی موثر در این افراد استفاده کرد.

    Manuscript profile

  • Article

    2 - عوامل مؤثر بر موفقیت در یادگیری الکترونیکی در دانشگاه‌ها
    Information and Communication Technology in Educational Sciences , Issue 4 , Year , Winter 2015
    پژوهش حاضر، با هدف بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت دریادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ ها توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجویان یکی از واحدهای دانشگاهی استان مازندران، در سال تحصیلی More
    پژوهش حاضر، با هدف بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت دریادگیری الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ ها توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانشجویان یکی از واحدهای دانشگاهی استان مازندران، در سال تحصیلی 1392 می‌باشد. بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 366 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه، انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها، از پرسش‌نامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسش‌نامه بررسی و تأیید شد. پایایی آن با اجرای آزمایشی پرسش‌نامه در نمونه‌ای با حجم 30 نفر از طریق آلفای کرونباخ برابر با 0/84 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون t تک نمونه‎ای استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که سه عامل شبکه و پشتیبانی، فرهنگ و سیاست سازمانی بر موفقیت در یادگیری الکترونیکی تأثیر‌گذار می‌باشند و نتایج آزمون t نیز نشان داد که وضعیت متغیرهای فرهنگ، سیاست سازمانی و شبکه و پشتیبانی در واحد دانشگاهی مورد مطالعه کمتر از حد متوسط است. Manuscript profile

  • Article

    3 - نقش دوسوتوانی سازمانی در تجاری‎سازی دانش در آموزش عالی به منظور ارائه مدل
    Journal of Business Management , Issue 2 , Year , Autumn 2021
    هدف پژوهش حاضر نقش دوسوتوانی سازمانی در تجاری سازی دانش به منظور ارائه مدل بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه داده‌ها آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی با استفاده از تحلیل محتوا استقرایی، به واکاوی اسناد تجاری سازی دانش پرداخته شد. سپس More
    هدف پژوهش حاضر نقش دوسوتوانی سازمانی در تجاری سازی دانش به منظور ارائه مدل بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه داده‌ها آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی با استفاده از تحلیل محتوا استقرایی، به واکاوی اسناد تجاری سازی دانش پرداخته شد. سپس، پرسش‎نامه‎ در اختیار 28 نفر از خبرگان و متخصصان آشنا به تجاری سازی دانش و افراد مشغول به کار در مراکز رشد استان مازندران که با روش نمونه‎گیری هدفمند انتخاب شده بودند قرار گرفت. داده‎ها از طریق اجرای پرسش‎نامه نیمه‎ساختار یافته و برگزاری دو دوره پنل دلفی گردآوری شد. سپس از طریق فن دلفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جامعه آماری در بخش کمی شامل کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 1531 نفر بودند که با استفاده از روش نمونه‎گیری تصادفی طبقه‎ای و بر اساس فرمول کوکران تعداد 308 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری پرسش‎نامه محقق ساخته بود. بر اساس یافته‎‌ها ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های تجاری سازی دانش مبتنی بر دوسوتوانی سازمانی در قالب 4 بعد و 10 مؤلفه و 83 شاخص شناسایی شدند. یافته‎ها نشان داد که تمامی ابعاد، مؤلفه‎ها و شاخص‎ها مورد تأئید قرار گرفتند. Manuscript profile