• Home
  • بابک فربودنیا

    List of Articles بابک فربودنیا


  • Article

    1 - نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویژه برند
    Media Studies , Issue 2 , Year , Winter 2015
    هدف از مقاله حاضر بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می‌باشد؛ برای تعیین شاخص‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه: هویت، حضور، به اشتراک گذاری، شهرت، گروه، روابط و گفتگو می‌باشد و برای بررسی ارزش وی More
    هدف از مقاله حاضر بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می‌باشد؛ برای تعیین شاخص‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه: هویت، حضور، به اشتراک گذاری، شهرت، گروه، روابط و گفتگو می‌باشد و برای بررسی ارزش ویژه برند از مدل ارزش ویژه برند آکر استفاده گردیده است. انجام این پژوهش منجر به ارائه یک مدل ساختار یافته‌ جدید بر اساس نظریه‌های فوق گردید؛ که درک ما را از رابطه‌ی بین استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و ارزش ویژه‌ی برند افزایش خواهد داد. جمع‌آوری داده‌ها به سه روش: مصاحبه ساختار یافته، مشاهده مستقیم چند شبکه اجتماعی و پرسش‌نامه انجام پذیرفت. روش تحقیق ترکیبی (کیفی / کمی) جهت انجام روند تحقیق انتخاب گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای شبکه‌های اجتماعی فیسبوک که بصورت فعال به برند نایک واکنش نشان می‌دهند. و نمونه‌گیری به صورت خوشه‌ای در دسترس و با انتخاب تصادفی چند نمایندگی از کل نمایندگی‌های این برند و توزیع پرسشنامه‌ای با 33 پرسش میان 384 نفر از خریداران این فروشگا‌ه‌ها انجام شده است. برای تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات مدل تحقیق از نرم‌افزارهای SPSS, LISREL و SMARTPLS با به‌کارگیری آزمو‌‌ن‌های مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تائیدی (CFA) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان از تاثیر‌گذار بودن متغیرهای "هویت"، "به اشتراک‌گذاری"، "شهرت"،"روابط"، "گفتگو"و"گروه" بر ارزش ویژه برند دارد. لازم به ذکر است که متغیر "حضور" اثر معنی‌داری بر روی ارزش ویژه برند نداشته است. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان یک رسانه در ایجاد ارزش ویِژه برند
    Strategic Management Researches , Issue 5 , Year , Winter 2017
    هدف از مقاله حاضر بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می باشد؛ برای تعیین شاخص های موجود در شبکه های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه هویت، حضور، به اشتراک گذاری، شهرت، گروه، روابط و گفتگو می باشد و برای بررسیا More
    هدف از مقاله حاضر بررسی راهبردی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می باشد؛ برای تعیین شاخص های موجود در شبکه های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه هویت، حضور، به اشتراک گذاری، شهرت، گروه، روابط و گفتگو می باشد و برای بررسیارزش ویژه برند از مدل ارزش ویژه برند آکر استفاده گردیده است. انجام این پژوهش منجر به ارائه یک مدل ساختار یافته جدید بر اساس نظریه های فوق گردید؛ که درک ما را از رابطه یبین استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی وارزش ویژهی برند افزایش خواهد داد.جمع آوری داده ها به سه روش مصاحبه ساختاریافته، مشاهده مستقیم چند شبکه اجتماعی و پرسش نامه انجام پذیرفت. روش تحقیق ترکیبی (کیفی/ کمی)جهت انجام روند تحقیق انتخاب گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای شبکه های اجتماعی فیسبوک که به صورت فعال به برند نایک واکنش نشان می دهند. نمونه گیری به صورت خوشه ای در دسترس و باانتخاب تصادفی چند نمایندگی از کل نمایندگی های این برند و توزیع پرسش نامه ای با 33 پرسش می ان 384 نفر از خریداران این فروشگاه ها انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات مدل تحقیق ازبا به کارگیری آزم و نهای مدلساز ی معادلات ساختار ی SMARTPLS و SPSS, LISREL نرم افزارهایاستفاده شده است. پس از مشخص شدن کندوها ی متناسب با (CFA) و تحلیل عاملی تائیدی (SEM)ماهیت شرکت از مدل کندوی عسل جهت اجرای آن می توان از مدیریت استراتژیک استفاده نمود. نتا یج گفتگو ، روابط ، شهرت ،به اشتراک گذاری ،هویت تحقیق نشان از تأثیرگذار بودن متغیرهای اثر معنی داری بر روی ارزش ویژه حضور بر ارزش ویژه برند دارد. لازم به ذکر است که متغیر گروه و برند نداشته است. Manuscript profile