Journal of Industrial Strategic Management
,
Issue2,Year,
Autumn
2018
با توجه به سیاست حرکت کشور به سمت توسعه همه ساله درصد بالایی از بودجه سالیانه کشور در پروژههای عمرانی هزینه میگردد. اجرای این پروژهها نیازمند صرف زمان، هزینه و سایر منابع میباشد. عدم تنظیم مناسب قراردادهای پیمانکاری و توزیع ناعادلانه مسئولیتها و اختیارها باعث چالش More
با توجه به سیاست حرکت کشور به سمت توسعه همه ساله درصد بالایی از بودجه سالیانه کشور در پروژههای عمرانی هزینه میگردد. اجرای این پروژهها نیازمند صرف زمان، هزینه و سایر منابع میباشد. عدم تنظیم مناسب قراردادهای پیمانکاری و توزیع ناعادلانه مسئولیتها و اختیارها باعث چالشهای بسیاری میان کارفرمایان و پیمانکاران پروژهها گردیده است. از طرفی پروژههای عمرانی در دستیابی به اهداف تعیینشده با تهدیدها و فرصتهایی در رابطه با عناصر کلیدی پروژه شامل زمان، هزینه و کیفیت مواجه هستند. ریشه بیشتر این تهدیدها و فرصتها را میتوان در مجموعهای از شرایط عدم قطعیت جستجو کرد که با توجه به شرایط متغیر و بیثبات کشور تأثیر بسیاری در روند انجام پروژهها دارند که میبایست نسبت به شناسایی آنها و پیشبینی شرایط محتمل اقدام کرد.بوسیله تکنیکهای تصمیمگیری چندشاخصه و رویکرد برنامهریزی سناریو انواع قرارداد پروژههای عمرانی صورت گرفته شد. ابتدا انواع قرارداد قابل انعقاد در سازمان شناسایی گردید سپس شاخصهای رتبهبندی گزینهها با مطالعه سند استراتژی سازمان مشخص شد همچنین به منظور مشخص کردن عدم قطعیتها، با مرور ادبیات عوامل موثر بر شاخصها شناسایی و در دو دستهبندی خارج از کنترل و تحت کنترل دستهبندی گردید که از طریق عوامل خارج از کنترل عدم قطعیتها شناسایی شدند و سناریوها توسعه یافتند. در نهایت از طریق روش Max-Min گزینههای استراتژیک به ترتیب روش ]چهار عاملی، E.P.C، روش طرح و ساخت، P.E، روش 3 عاملی و روش کلید چرخان رتبهبندی شدند.
Manuscript profile
Journal of Industrial Strategic Management
,
Issue5,Year,
Winter
2020
این پژوهش با هدف مدلسازی عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتریان در بانک توسعه تعاون صورت گرفته است. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این مطالعه روسا، معاونین و کارکنان با سابقه شعب بانک More
این پژوهش با هدف مدلسازی عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتریان در بانک توسعه تعاون صورت گرفته است. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها یک پژوهش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این مطالعه روسا، معاونین و کارکنان با سابقه شعب بانک توسعه تعاون در شهر تهران میباشند و در نهایت 115 پرسشنامه صحیح گردآوری شد. پرسشنامه پژوهش شامل 30 پرسش تخصصی با طیف لیکرت پنج درجه است. روایی پرسشنامه از دیدگاه خبرگان امر از نظر اعتبار محتوا تائید شده است و اعتبار سازه نیز با مدل اندازهگیری، روایی همگرا و روایی واگرا صورت گرفته است. همچنین ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه 944/0 و ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تک تک ابعاد نیز بزرگتر از 7/0 بدست آمده است که نشان دهنده پایائی مطلوب پرسشنامه است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از تکنیک حداقل مجذورات جزیی استفاده شده است. پس از تحلیل داده ها، نتایج نشان داده است مدیریت دانش مشتری، فناوری و بازاریابی داخلی بر مشتریمحوری تاثیر دارند. از سوی دیگر مدیریت دانش مشتری، بازاریابی داخلی، فناوری، مشتریمحوری و مدیریت هزینه بر موفقیت مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتریان تاثیر دارند.
Manuscript profile
Journal of Development & Evolution Mnagement
,
Issue5,Year,
Winter
2018
هدف اصلی این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار در سرمایه گذاری شرکت ها در بخش تحقیق و توسعه میباشد. عواملی که در این تحقیق بعنوان متغیرهای مستقل مورد توجه قرار گرفتهاند عبارتند از منابع ملموس، منابع ناملموس، عوامل مالی، عوامل بازاری و همچنین حضور شرکتهای بینالمللی در کشور More
هدف اصلی این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار در سرمایه گذاری شرکت ها در بخش تحقیق و توسعه میباشد. عواملی که در این تحقیق بعنوان متغیرهای مستقل مورد توجه قرار گرفتهاند عبارتند از منابع ملموس، منابع ناملموس، عوامل مالی، عوامل بازاری و همچنین حضور شرکتهای بینالمللی در کشور نیز به عنوان یک متغیر میانجی مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری انتخاب شده در این تحقیق کلیه شرکتهای فعال در شهرکهای صنعتی تاکستان میباشد. نتایج نشان میدهد که عوامل بازاری (شـدت رقابت، پیچـیدگی محیط)، منابع ملموس (اندازه سازمان و سـرمایه ساختاری)، منابع ناملموس (نیروی انسانی، شهرت و منابع کسب وکاری) و در نهایت عوامل مالی (استقلال مالی و سودآوری شرکت) به عنوان عوامل موثر، مهم و کلیدی در تصمیم گیری در امر سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه می باشند. نتایج نشان میدهد که حضور شرکتهای بینالمللی در ایران بعد از برجام و رفع تحریمها، به عنوان متغیر میانجی از بعد شدت رقابت، روی تصمیمگیری مدیران در مورد سرمایهگذاری در خصوص تحقیق و توسعه ثاثیر معناداری ندارد، اما تاثیر این متغیر میانجی از بعد تاثیر پیچیدگی محیطی روی تصمیمگیری در خصوص سرمایهگذاری روی تحقیق و توسعه معنادار است.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications