• Home
  • بهروز نعمتی

    List of Articles بهروز نعمتی


  • Article

    1 - تدوین روند اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین المللی صنعت نفت
    Future study Management , Issue 136 , Year , Spring 2024
    چکیده هدف مقاله حاضر تدوین روند اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین‌المللی صنعت نفت است. برای این منظور در بخش کیفی از پارادایم تفسیری، رویکرد کیفی و استراتژی داده بنیاد(گرند تئوری) استفاده شده است. داده‌های بخش کیفی توسط مصاحبه با 12 خبره (اساتید بازاریابی و More
    چکیده هدف مقاله حاضر تدوین روند اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین‌المللی صنعت نفت است. برای این منظور در بخش کیفی از پارادایم تفسیری، رویکرد کیفی و استراتژی داده بنیاد(گرند تئوری) استفاده شده است. داده‌های بخش کیفی توسط مصاحبه با 12 خبره (اساتید بازاریابی و خبرگان متخصص این حوزه در صنعت نفت) بدست آمده است. به منظور دسترسی به خبرگان از روش نمونه‌گیری هدفمند و تاکتیک تحلیل محتوای پنهان برای تجزیه و تحلیل مصاحبه‌های عمیق استفاده شده است و از نرم افزار مکس کیودا 2018 برای کدگذاری استفاده شده است. یافته‌ها و نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که: خـلق دانش، جذب دانـش، سازماندهی دانش، ذخیره دانش، اشاعه دانش، کاربرد دانش، چشم‌انداز دانش، و در نهایت برنامه‌ریزی دانش مولفه‌های اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین‌المللی صنعت نفت هستند. در بخش کمی نیز از پارادیم فرااثبات گرا، رویکرد کمی و استراتژی توصیفی استفاده شده است. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه بین کارکنان، مدیران و متخصصان وزارت نفت توزیع شد و و از نرم افزار SPSS برای تحلیل عاملی اکتشافی و از نرم افزار PLS برای تجزیه و تحلیل فرضیات استفاده شده است. یافته ها و نتایج پژوهش نشان می دهد که سه مولفه ی: سازمان دهی دانش، ذخیره دانش و جذب دانش به ترتیب دارای اولویت اول تا سوم برای اجرای نظام مدیریت دانش در بخش بازاریابی بین‌المللی صنعت نفت هستند. کلیدواژگان: بازاریابی بین المللی، الویت بندی مولفه های زیرساخت اجرای مدیریت دانش، نظام مدیریت دانش صنعت نفت، Manuscript profile