• Home
  • عبداله نعامی

    List of Articles عبداله نعامی


  • Article

    1 - طراحی و تبیین مدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه در رشد مالی و اقتصادی صنعت گردشگری
    Journal of Investment Knowledge , Issue 4 , Year , Autumn 2023
    ارتباطات یکپارچه بازاریابی می تواند بین کارگزاران گردشگری، کارکنان و مشتریان با تبادل اطلاعات از قبل، حین و بعد از سفر، سبب ایجاد ارزش افزوده برای ذی نفعان و رشد مالی و اقتصادی در صنعت گردشگری گردد. هدف از این پژوهش طراحی و تبیین مدل بازارایابی یکپارچه در رشد و توسعه اق More
    ارتباطات یکپارچه بازاریابی می تواند بین کارگزاران گردشگری، کارکنان و مشتریان با تبادل اطلاعات از قبل، حین و بعد از سفر، سبب ایجاد ارزش افزوده برای ذی نفعان و رشد مالی و اقتصادی در صنعت گردشگری گردد. هدف از این پژوهش طراحی و تبیین مدل بازارایابی یکپارچه در رشد و توسعه اقتصادی صنعت گردشگری و مسافرتی ایران با تمرکز بر دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران است. روش تحقیق ایــن پژوهــش کاربردی ـ توســعه ای و بــا ماهیــت اکتشــافی اســت و داده‎هــا بــه روش آمیخته (کیفی-کمی) گــردآوری شــده اســت. جامعه آماری بخش کمی شامل کارشناسان و پرسنل دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران است که حجــم نمونــه بــه روش نمونه گیــری تصادفــی طبقـه ای 348 نفر در نظر گرفته شده است. نتایج بخش کیفی بصورت مدل کیفی در مقاله ای جداگانه ارائه گردید اما نتایـج مرحلـه کمی دال بر شــرایط علــی اثرگــذار ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر رشد و توسعه اقتصادی صنعت گردشگری شــامل تحلیل یکپارچه(تحلیل مشتری، ارتباطی و مالی) می شــود. شـرایط زمینـه ای نیـز شـامل (الزامات زمینه ای فردی، نقاط قوت، رقابت پذیری، نیروی انسانی، فرایندها، شواهد فیزیکی، مدیریت محتوا، مدیریت دانش و تجربه) و شــرایط مداخله گــر شــامل شرایط محیطی(قوانین وشرایط سیاسی، مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیستی و فناوری ارتباطات) می شــود. هم راستایی سخت افزارها و نرم افزارها در جهت استفاده بهینه از ابزار ارتباطی آمیخته تبلیغ به عنوان راهبرد موثر در این زمینه تایید و پیامدهای آن شامل خرید و خرید مجدد و ایجاد ارزش پیشنهادی ارتباطات بازاریابی یکپارچه می باشد. Manuscript profile