تأثیر ادراک مصرفکنندگان از کشور مبدا برند بر ارزش ویژهی برند محصولات
Subject Areas : policy making
عباسعلی
کدیور
1
(دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات واحد ساوه)
Keywords: وفاداری به برند, برند, ادراک مصرف کننده, تداعی برند,
Abstract :
تأثیر ادراک مصرفکنندگان از کشور مبدا برند به عنوان یک ابزار قوی جهت شناخت نیاز مشتری، افزایش رضایت او و در نهایت افزایش سودآوری سازمان کاربرد فراوانی دارد. روش­های پرسشنامه­ای با طراحی و جمع­آوری آن از طیف وسیعی از مشتریان، مدیران و خبرگان محصولات شوینده با پالایش و تحلیل داده­ها نتایج مناسبی را جهت تصمیم­گیری در مورد اتخاذ استراتژی­های مدیریت مشتریان فراهم می­آورد. ابزار اندازهگیری این تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته شامل 20سؤالبسته در چهار بخش می­باشد، که پایایی هر یک از فرضیه­های کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند و تداعی برند با استفاده از آلفای کرونباخ بترتیب 957/0، 924/0 934/0و 922/0 می­باشد. روایی تحقیق از طریق روایی محتوا مورد بررسی قرار گرفت و مورد تأیید واقع شد پرسشنامه طراحی شده براساس طیف 5 گزینهای لیکرت بود. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع­آوری شده از آمارههای مورد نظر در داخل و خارج از کشور از روش مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و Liser استفاده گردید. نتایج تحقیق حاکی از آن است که خبرگان بر سر اهمیت هر 4 فرضیه توافق داشتند و میانگین اهمیت هر چهار فرضیه متوسط رو به بالا را نشان دادند.