راستی ازمایی مجموعه کتب خواندن Cover to Cover از نقطه نظر تناسب فرهنگی محتوی با ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی
Subject Areas : آموزش زبان انگلیسی
1 - Department of English ,Sabzevar Branch, Islamic Azad University, Sabzevar, Iran
Keywords: راستی ازمایی, تهیه و تدوین مطالب درسی, ارزش های اسلامی, فرهنگ زبان دوم, آگاهی فرهنگی,
Abstract :
تحقیق حاضر کوششی در جهت یافتن مولفه های فرهنگی پنهان در مجموعه کتب درسی cover to cover از انتشارات اکسفورد می باشد که هم اکنون در برخی دانشگاه های ایران در درس زبان عمومی تدریس می شود. برای انجام تحقیق حاضر از دو شیوه استفاده شد: 1) بررسی کیفی متون خواندنی مجموعه سه جلدی این کتاب با استفاده از تحلیل محتوایی متون ان بر اساس اصالت سنجی متون از جهت گنجاندن ارزش های فرهنگی غربی. در این مرحله بررسی بر روی شش متن ( از هر جلد دو متن) به شکل انتخاب تصادفی صورت گرفت. 2) در مرحله دوم از روش مصابه با "گروه هدف" از تجربیات مدرسینی که از این مجموعه کتب در کلاس های درسی خود استفاده کرده بودند بهره گرفته شد. در نهایت بررسی دو مرحله ای نشان از عدم تطابق مفاهیم فرهنگی پنهان موجود در این مجموعه با محیط های فرهنگی و ملی ایرانی داشت. در پایان پیشنهادات نویسنده در راستای ارتقای وضعیت موجود با استناد به افزایش قدرت و آگاهی فرهنگی به مدد اموزش های تحلیلی برای گویندگان غیر بومی زبان بررسی شدند.
Abdi, H. &Asadi, B. (2013).The use of authentic materials in the classroom.Roshd EFL Journal,27 (2), 33-37.
Bacon, S., &Finneman, M. (1990).A study of attitudes, motives, and strategies of university foreign
language students and their disposition to authentic oral and written input. Modern Language Journal,
74(4), 459-473.http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-4781.1990.tb05338.x
Canagarajah, A. (1993). American textbooks and Tamil students: Discerning ideological tensions in the ESL
classroom. Language, Culture and Curriculum, 6(2), 143-156.
http://dx.doi.org/10.1080/07908319309525145.
Carter, R. (1998). Orders of reality: CANCODE, Communications, and culture. ELT Journal 52 (1),43-56.
Day R. & Yamanaka, J., (2007).Cover to Cover, Reading Comprehension and fluency. Oxford: Oxford University Press.
Durkheim, E. (1976). The elementary forms of the religious life. London: George Allen and Unwin.
Edge, J. (1996).Essentials of English language teaching. London: Longman.
Garinger, D. (2002). Textbook selection for the ESL classroom. Available online: http://www.cal.org/ericcll/digest/ 0210garinger.html.
Garton, S. & Graves, K. (ed.) (2014).International perspectives on materials in ELT. UK: Palgrave Macmillan.
Getz, D. (2010). The nature and scope of festival studies. International Journal of Event Management Research, 5(1),Retrieved from www.ijemr.org on 2014/08/14
Gilmore, A. (2007). Authentic materials and authenticity I foreign language learning. Language Teaching,40, 97-118.
Gray, J. (2010). The construction of English: Culture, consumerism and promotion in
the ELT global course book. London: Palgrave Macmillan.
Hedayatkhah, S. (1995).Cultural invasion, aspects, features, reasons and ways to fight against it.Mashhad: Zarihe-Aftab Publications.
Khoshmanesh, A. (2008). The language of Quran and its functions.Pazhuhesh and Hovzeh,9(33).
Khoshmanesh, A. (2012). The capabilities of Quran in recent times.Quran and Hadith Pazuheshha, 45 (2).
Krashen, S.D. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Oxford: Pergamon.
Krashen, S.D. (1984). Second language acquisition and second language learning .Oxford: Pergamon.
Lakoff, R. (1973). Language and woman's place. Language in Society,2 (1), 45-80.
May, T. (2002).Qualitative research in action. London: SAGE publications.
Mohajjelkafshdouz, H. (2008).Authentic materials and culture. The Threshold Journal 2, 53-62.
Rahim AbdulHussein, F. (2014). Investigating EFL college teachers' and learners’ attitudes toward using authentic reading materials in Misan. Paper presented at LINELT 2013. Retrieved from Procedia - Social and Behavioral Sciences 136, 330-343.
Richards, J. C. (2007). Interviews. Retrieved June 22, 2007.from http:// www.JackRichards.com.
Sahragard, R. &Davatgarzadeh, G. (2010).The representation of social actors in Interchange third edition series: A Critical discourse analysis. Journal of Teaching Language Skills1(2), 67-90.
Shardacova, M., &Pavlenko, A. (2004). Identity options in Russian textbooks. Journal of Language, Identity, and Education 3(1), 25-46.
Shortall, T. (2007).Cognition, corpus, curriculum.Unpublished Ph.D. thesis, University of Birmingham, Birmingham.
Tomlinson, B. (2012). Materials development for language learning and teaching. Language Teaching, 45(2), 143-179.
Van Dijk, T. A. (1993). Principles of critical discourse analysis. Discourse & Society, 4 (2), 249-283.
Yin, R. K. (2011).Qualitative research from start to end. The Guilford Press: New York.