نقش کمکی بازی در آموزش اعداد انگلیسی به زبان اموزان ایرانی در سطح متوسط
Subject Areas : آموزش زبان انگلیسیFarzaneh Zardoshti 1 , فاطمه بهجت 2 , محمد رستم پور 3
1 - Department of English, Abadeh branch, Islamic Azad University, Abadeh, Iran
2 - Department of English, Abadeh branch, Islamic Azad University, Abadeh, Iran
3 - Department of English, Abadeh branch, Islamic Azad University, Abadeh, Iran
Keywords: بازی, اعداد انگلیسی, یادگیرندگان مبتدی,
Abstract :
لغات زبان انگلیسی مخصوصا در سنین پایین یادگیری زبان به زودی فراموش میشوند. هدف این مطالعه یافتن راهی برای کمک کردن به زبان اموزان مبتدی برای حفظ اعداد در ذهنشان است. مطالعه در موسسه زبان اموزی پویندگان در نیریز برگزار شد.60 دانش اموز دختر بین سنین 8-9 سال بعنوان گروه نمونه انتخاب شدند. در ابتدا یک پیش تست از اعداد برای 60 شرکت کننده دختر برگزار شد و انها باید معانی فارسی انها را در جاهای خالی می نوشتند 40 دقیقه به انها وقت داده شد تا به انها جواب بدهند و برای هر ایتم یک نمره در نظر گرفته شد. بعد از پیش تست، محقق زبان اموزان را به دو گروه ازمایش ( استفاده از بازی برای تدریس لغات) و گروه شاهد (استفاه از روشهای سنتی) تقسیم کرد. نتایج گروه آزمایش بهتر از گروه شاهد بود. استفاده از بازی نه تنها شادی را به کلاس می اورد بلکه به دانش اموزان انگیزه می دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس انها میشود. استفاده از بازی بنظر روش خوبی برای یادگیری بنظر میرسید. نتایج مطالعه با استفاده از تی تجزیه شد. نتایج مطالعه تست بعد ازاموزش نشان داد که اختلاف معناداری بین میانگین دو گروه به نفع گروه ازمایش وجود دارد. با استفاده از نتایج این تحقیق معلمان میتوانند نقش بازی ها و ارزش انها را مورد بررسی بیشتر قرار دهند.
Alemi, M. (2010). Educational games as a vehicle to teaching vocabulary. The Modern Journal of Applied Linguistics, 2(6), 425-438.
Aslanabadi, H., &Rasouli, G. (2013).The effect of games on improvement of Iranian EFL vocabulary knowledge in kindergartens.International Review of Social Sciences and Humanities, 6(1), 186-195.
Braden, R. A. (1996). The case for linear instructional design and development: A commentary on models, challenges, and myths. Educational Technology36(2),5-23.
Bransford, J. D., Brown, A. L., & Cocking, R. R. (2000).How people learn: Brain, mind, experience, and school. Washington, D.C.: National Academy Press.
Gee, J. P. (2004). Language, learning, and gaming: A critique of traditional schooling. New York: Routledge.
Hammad ,I.(2005). The effect of using pole play strategy on the English graders achievement in English language.Un published M.A, Al AzharUniversity , Gaza.
Harb, A. (2007). The effectiveness of educational games on the sixth graders' achievement English language in Gaza southern governorates. Unpublished M.A. Thesis, The Islamic University, Gaza.
Jafari, D., Madani, D., & Maghsoudi, M. (2013). The Effect of Using the Instructional games on Iranian EFL Learners’ Vocabulary Achievement and Their Retention. Language in India, 13(10).
Jenkins, H. (2005). Getting into the game.Educational Leadership, 62(7), 48-51.
Khan, J. (1995) Using games in teaching English to young learners. In: C, Brumfit, J,Moon, R, Tongue, (edd.). Teaching English to Children. Longman Group Essex,142-157.
Miller, G. A. (1995). wordnet: A lexical database for English. Communications of the ACM 38(11) 39-41.
Papert, S. (1993).Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas. New York: ADivision of HarperCollins Publishers, Inc.
Savery, J., & Duffy, T. (1995). Problem-based learning: An instructional model and itsconstructivist framework. Educational Technology, 35, 31-38.
Tuan, L. T. (2012). Vocabulary recollection through games.Theory and Practice in Language Studies, 2(2), 257.
Widodo, H. P. (2006). Approaches and procedures for teaching grammar, English Teaching:Practice and Critique, 5(2), 122-141.
Wright, A., Betteridge, D., &Buckby, M. (2006).Games for language learning.Cambridge: Cambridge University Press.