تأثیر بازخورد اصلاح و صریح اصلاح شده بر اضطراب آزمون دهندگان ایرانی در صحبت کردن در سطح مهارت
Subject Areas : آموزش زبان انگلیسیثمین سیدابراهیمی 1 , فریبا رحیمی 2 , مهرداد سپهری 3
1 - گروه آموزش زبان انگلیسی، واحد شهر کرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران
2 - گروه آموزش زبان انگلیسی، واحد شهر کرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران
3 - گروه آموزش زبان انگلیسی، واحد شهر کرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران
Keywords: بازخورد اصلاحی, اصلاح مجدد, تصحیح صریح, اضطراب در صحبت کردن, آیلتس,
Abstract :
مطالعه حاضر تلاشی برای بررسی تأثیر بازخورد اصلاحی و صریح اصلاح شده بر میزان اضطراب آزمون دهندگان ایرانی آیلتس در مهارت صحبت کردن در سطوح مختلف است. برای این منظور ، 90 نفر از خانمها و آقایان یادگیرنده EFL ایرانی 21 تا 45 ساله که خود را برای شرکت در آزمون آیلتس ماک آماده می کردند ، به دو سطح مهارت (سطح فوق متوسط و پیشرفته) تقسیم شدند. افراد در هر سطح مهارت به طور تصادفی انتخاب شدند و به گروههای کنترل و آزمایش (گروههای اصلاح صحیح و صریح) اختصاص داده شده است. 10 جلسه آموزشی برای گروه های اصلاح مجدد و صریح وجود داشت. در گروه اصلاحی ، محققان با استفاده از فرمول بندی مجدد ، اشتباهات دانشجویان را اصلاح کرد. در گروه تصحیح صریح ، اشتباهات تحمل نمی شد و در همانجا اصلاح می شدند. به منظور سنجش میزان اضطراب در عملکرد گفتاری ، پرسشنامه (Chowdhury, 2014) به شرکت کنندگان داده شد تا پر شود: یک بار به عنوان پیش آموزش و یک بار به عنوان پس از آموزش. سپس ، نمره هر زبان آموز برای تجزیه و تحلیل داده ها محاسبه و ثبت شد. نتایج نشان داد که از نظر آماری تفاوت معناداری بین گروه های کنترل و صحیح اصلاح کننده و همچنین گروه های کنترل و اصلاح مجدد در سطح فوق متوسط وجود ندارد. با این حال ، از نظر آماری تفاوت معناداری بین گروه های کنترل و اصلاح مجدد و همچنین گروه های کنترل و صریح در سطوح پیشرفته وجود داشت. یافته های این مطالعه می تواند برای معلمان EFL و متقاضیان آیلتس مفید باشد.
Ammar, A. (2008). Prompts and recasts: Differential effects on second language morphosyntax. RELC Journal,12(2), 183-210.
Ammar, A., & Spada, N. (2006). One size fits all? Recasts, prompts, and L2 learning. Studies in Second Language Acquisition, 28(2), 543-574.
Basic, L. (2011). Speaking anxiety: An obstacle to second language learning? University of
Gavle. Faculty of Education and Business Studies, 11, 1-25.
Chowdhury, S. (2014). Learner’s foreign language speaking anxiety: A tertiary level scenario in an EFL class. A thesis submitted to the department of English and Humanities of BRAC University, Dhaka, Bangladesh.
Dekeyser, R. M. (1993). The effect of error correction on L2 grammar knowledge
and oral proficiency. The Modern Language Journal, 77(4), 501-514.
Ellis, R. (2005). Instructed second language acquisition: A literature review. Auckland: Research Division.
Ellis, R. (2005). Planning and task-based performance: Theory and research. In R. Ellis (Ed), Planning and task performance. (pp.3-36). Amsterdam: John Benjamins Publishing Co.
Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition (2nd ed.). Oxford: Oxford University Press.
Gregersen, T, & Horwitz, EK. (2002). Language learning and perfectionism: anxious and non-anxious. The Modern Language Journal, 86, 562–570.
Gregersen, T, Macintyre, PD, Meza, MD. (2014). The motion of emotion: Idiodynamic case studies of learners’ foreign language anxiety. The Modern Language Journal, 98(2), 574– 588.
Hamidi, H. (2015). Research in applied linguistics. Retrieved from http://www.iranelt.com/index.php/introduction-to-research-methods.
Irzeqat, N. (2010). The effect of anxiety on the oral performance of Palestinian students of English from the perspectives of teachers and students (Unpublished Master’s Thesis). Hebron University.
Kozlova, I. (2010). Reader’s response to Ellis’s corrective feedback in a problem-solving context. ELT Journal, 64(1), 95-98.
Lin, Y-H., &Hedgcock, J. (1996). Negative feedback incorporation among High-proficiency low-proficiency Chinese-speaking learners of Spanish. Language Learning, 46(4), 567- 611.
London, M., & Sessa, V. I. (2009). Group feedback for continuous learning. Human Resource Development Review, 5(3), 303-329.
Lyster, R., & Ranta, L. (1997). Corrective Feedback and Learner Uptake. SSLA, 20(3), 37-66.
Lyster, R., Saito, K., & Sato, M. (2013). Oral corrective feedback in second language classrooms. Language teaching, 46(1), 1-40. DOI:10.1017/S0261444812000365
Mufidah, Z. M. (2017). The impact of oral corrective feedback on the level of language anxiety. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 145, 219-227. http://dx.doi.org/10.2991/iconelt-17.2018.48
Pienemann, M. (1984). Psychological constraints on the teachability of languages.
Studies in Second Language Acquisition, 6,186-214.
Sheen, Y. (2004). Corrective feedback and learner uptake across educational settings. Language Teaching Research, 8(3), 263-300.
Trofimovich, P., Ammar, A., &Gatbonton, E. (2007). How effective are recasts? The role of attention, memory, and analytical ability. In A. Mackey (Ed.) Conversational interaction in second language acquisition: A series of empirical studies (pp. 171–195). Oxford, England: Oxford University Press.
Yilmaz, Y. (2016). The role of exposure condition in the effectiveness of explicit correction. Studies in Second Language Acquisition, 38(1), 65-96.
Young, DJ. (1991). Creating a low-anxiety classroom environment: what does language anxiety research suggest? The Modern Language Journal, 75, 426–439. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.1991.tb05378.x.
Zarrinabadi, N. (2014). Communicating in the second language: Investigating the effect of the teacher on learners’ willingness to communicate. System, 42(1), 288-295.
Zhai, K., & Gao, X. (2018). Effects of corrective feedback on EFL speaking task complexity in China’s university classroom. Cogent Education, 5, 1-13.
Zohrabi, M., Farrokhi, F., & Chehrazad, M. (2017). The effect of the corrective feedback on Iranian EFL learners' speaking accuracy and breakdown fluency. Journal of Language Horizons, 6 (1), 107-129.