بررسی عملکرد و نوع افعال در مطالعات ادبی انگلیسی به عنوان یک تکنیک محبوب برای آموزش زبان
Subject Areas : Applied LinguisticsTarlan Pirmoradi 1 , Hossein Saadabadimotlagh 2 , Seyed Foad Ebrahimi 3
1 - English Department, Bushehr Branch, Islamic Azad University, Bushehr, Iran,
2 - Department of English, Bushehr Branch, Islamic Azad University, Bushehr, Iran
3 - Department of English, Shadegan Branch, Islamic Azad University, Shadegan, Iran
Keywords:
Abstract :
مقاله حاضر به بررسی عملکرد و نوع افعال در مطالعات ادبی انگلیسی به عنوان یک تکنیک محبوب برای آموزش زبان می پردازد. این پژوهش با هدف بررسی میزان تحقق ویژگیهای معنایی و نحوی و نوع افعال در بخش مقدمه مقالات پژوهشی مطالعات ادبی انگلیسی انجام شد. ویژگیها و نوع افعال در مجموعهای متشکل از 20 مقاله پژوهشی منتشر شده (RAs) در مطالعات ادبی که توسط متخصصان انگلیسی با عنوان L1 نوشته شدهاند، شرح داده شد. داده های پیکره به طور هدفمند انتخاب و از هر مقاله برای مشخص کردن ویژگی های افعال با الگوهای مختلف ساختار معنایی و نحوی و تعیین نوع، فراوانی و عملکرد افعال در بخش های مقدمه RAs به طور جداگانه، انتخاب و تجزیه و تحلیل شدند. تحلیل ویژگیهای معنایی و نحوی افعال، ویژگیهای معنایی و نحوی و نوع افعال را نشان میدهد و نحوه استفاده از افعال در بخش مقدمه RAs در مطالعات ادبی را آشکار میکند. تجزیه و تحلیل داده ها همچنین کارکردها و انواع مختلف افعال (از لحاظ نحوی و معنایی) را که به طور هدفمند در این مطالعات استفاده شده است، برجسته کرد. دانشآموزان میتوانند از نتایج این مطالعه برای تقویت مهارتهای زبانی و نوشتاری خود در نوشتن برای اهداف آکادمیک (EAP) و ترویج راهبردهای مختلف مورد استفاده در تولید، درک و بازتولید گفتمانها در زبان ELT بهرهمند شوند.