Designing and Explaining the Strategic Model of a Prosperity Organization
Subject Areas : Strategic Management Researcheszohre torkanloo 1 , alireza mooghali 2 , aliakbar ahmadi 3 , ali jamshidi 4
1 - PhD student in Public Administration, Payam Noor University, Tehran, Iran
2 - Professor of Public Administration Department, Payam Noor University, Tehran, Iran
3 - Professor of Public Administration Department, Payam Noor University, Tehran, Iran
4 - Assistant Professor of Professor of Public Administration Department, Payam Noor University, Tehran, Iran
Keywords: goals, Strategic Model Design, Prosperity Organization, Management and Planning Organization,
Abstract :
The purpose of this study was to design and explain the strategic model of a prosperity organization. Due to the fact that first qualitative data is collected through study and interviews with experts, in the first stage, it is collected through interviews with experts and data obtained from systematic review, and in the second stage. A questionnaire related to the content analysis method was evaluated. The statistical population was formed in the first stage of the cognition phase, articles published in the most prestigious journals and 20 academic management experts and senior managers of the Management and Planning Organization. Quantitative statistical population, including all employees of the Management and Planning Organization, whose number is about 200 people. Then, to determine the quantitative sample, Morgan sample size estimation table was used and based on the information in the table, the required sample size of 132 people was considered. The results showed that 60 open codes, 20 central codes and 8 selected codes are effective to achieve a successful organization, also all factors have the desired validity. There is a significant relationship between structural factors in creating a successful organization (p <0.05). D). The goals of the organization have a mediating role in the relationship between the structure of the organization and the creation of a successful organization (t = 4.51). E) The goals of the organization have a mediating role in the relationship between the environment of the organization and the creation of a successful organization (t = 5.53). F) The goals of the organization do not mediating role in the relationship between the Factors related to individuals and the creation of a prosperity organization.
- اسکندری نیا، نیما (1400)، نظریه نئواستراتژی: مفاهیم، مفروضات و کاربردها، پژوهشهای مدیریت راهبردی، 41-58.
- اعرابی، سیدمحمد، فیاضی، محمد (1387)، متدولوژی تدوین و جاریسازی استراتژی توانمندسازی منابع انسانی بر بستر فرهنگی ایران، فصلنامة پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال، شمارة 1، ص 18-1.
- الوانی، سیدمهدی (1373)، مدیریت دولتی (فصلنامه علمی- کاربردی مرکز آموزش مدیریت دولتی)، شماره 26-27. ص 1-10.
- ایمانی، حسین، قلی پور، آرین، سید جوادین، سید رضا (1395)، بررسی تأثیر کامیابی در کار بر عملکرد شغلی و سلامت روانی کارکنان (مورد مطالعه: بانک رفاه)، مجله علمی مدیریت فرهنگسازمانی، 14(3).
- پورحاتمی، عاطفه، زارعی متین، حسن، حیاتی، بهزاد، عطایی، مهدی (1394)، بررسی اثر فراموشی سازمانی هدفمند و غیرهدفمند بر فرایند یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی)، مدیریت فرهنگسازمانی دورة 31، شمارة 4، زمستان، صص 1200-1179.
- زارعی محمودآبادی، محمد (1400)، ارزیابی ارتباط اشتراکگذاری دانش منابع انسانی با عملکرد سازمان با تأکید بر نقش میانجیگری سرمایه فکری (مورد مطالعه: شرکتهای کاشی و سرامیک استان یزد)، پژوهشهای مدیریت راهبردی، 39-62.
- موغلی، علیرضا، حسن پور، اکبر، حسن پور، محمد (1388)، بررسی ارتباط بین توانمندسازی و تعهد سازمانی کارکنان در مناطق نوزده گانة سازمان آموزشوپرورش شهر تهران، نشریة مدیریت، دولتی، دورة یک، ص132-119.
- موغلی، سعید، بدیعی، سیدمجتبی (1394)، مسیر آینده سازمانهای موفق و مدیریت آنها، کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
- میرفخرالدینی، سیدحیدر، خالصی، پوریا، مروتی شریفآبادی، علی (1400)، ارائه مدل نوین ارزیابی عملکرد مبتنی بر توسعه انسانی و تأثیر آن بر چابکی با استفاده از مدلسازی تفسیری ساختاری، پژوهشهای مدیریت راهبردی، 159-185.
- یارمحمدیان، محمدحسین، شفیع پور مطلق، فرهاد، ترابی نهاد، منیره (1391)، ارائه مدلی برای ارزیابی عوامل مؤثر بر کامیابی سازمانی مدیران مطالعه موردی؛ مدیران مدارس هوشمند دوره متوسطه شهر تهران، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال ششم، شماره2، ص 131-146.
-Andron, D (2013), Changing Managers for a Changing Economy the Need for Creativity and Leadership. Procedia Economics and Finance 6.PP.186 – 193.
-Bakker, Arnold (2020), Job Demands – Resources theory and self-regulation: new explanations and remedies for job burnout. Published online. pp:1-21.
-Gholam R. Amin, Fazley.K.Siddiq (2019), Measuring global prosperity using data envelopment analysis and OWA operator. Int. J. Intell. Syst. 34(10): 2713-2738 (2019), https://doi.org/ 10.1002/int.22176.
-Kniveton, B. H (2004), Managerial career anchors in a changing business environment. Journal of European Industrial Training, 28(7), 564-573.
-Rahimifard, S., & Trollman, H (2017), Surpassing sustainability: Making a ‘net-positive’ impact. International Journal of Sustainable Engineering, 10(6), 299–301. https://doi. org/10.1080/19397038.2017.1401037.
-Samma Faiz Rasool , Tachia Chin (2021), Exploring the role of organizational support, and critical success factors on renewable energy projects of Pakistan, Energy, Volume 243, 15 March 2022, 122765, https://doi.org/10.1016/j.energy.2021.122765.
-Uusiautti, Satu . Hyvarinen ,Sanna (2021), Defining the new concept of sustainable success A state-of-the-art analysis on the phenomenon. New Ideas in Psychology 60 (2021) 100819. doi.org/10.1016/j.newideapsych.pp1-7.
-Uzun, T., & Ayik, A (2019), Relationship between Communication Competence and Conflict Management Styles of School Principals. Eurasian Journal of Educational Research, 68, 167-186.
_||_