Neo Pluralism as a New Post Westphalian State in the International System
Subject Areas : International RelationsMansour Salehi 1 , Mohammad Tohidfam 2
1 - Ph.D. student of Political Thought, Department of Political Science, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Associate Professor of Islamic Azad University, Central Tehran Branch, Department of Political Science
Keywords: State, international relations, Pluralism, Neo Pluralism, Post Westphalia System,
Abstract :
One of the most important terms of political science is the concept of state. Governments in the international system are in contact with each other and all face difficulties. Since politics is always in the midst of political and realities, it has tried to provide solutions to these problems in international relations. These solutions are regulated in the form of patterns for the government's mechanism in dealing with the problems. Our main question in this research is that "what mechanisms do the neo-pluralism government present in dealing with the post-cosmopolitan international system?" Using Springer's research approach, this research attempts to identify major issues of international relations in the present era and to provide solutions at the level of government analysis. According to Sprig's research approach, the crisis has always been the point where the solution to the crisis is to be presented. As always, theories of the "government" have been developed in this manner.
منابع:
اسپریگنز، توماس (1387) فهم نظریههای سیاسی، ترجمة فرهنگ رجایی، تهران: نشر آگه
اسکینر، کوئنتین (1373) ماکیاولی، ترجمه عزتالله فولادوند، تهران: نشر طرح نو
بشیریه، حسین (1374) دولت عقل، تهران: موسسه نشر علوم نوین
بشیریه، حسین، (1378)، دولت و جامعه مدنی(گفتمانهای جامعه شناسی سیاسی)، تهران: کتاب نقد و نظر.
بلوم، ویلیام (1373) نظریههای نظام سیاسی، ترجمه احمد تدین، تهران: نشر آران
توحیدفام، محمد، (1381)، دولت و دموکراسی در عصر جهانیشدن. تهران: انتشارات روزنه.
توکویل، آلکسیدو، (1374)، تحلیل دموکراسی در آمریکا، ترجمه رحمتالله مقدم مراغهای، تهران: زوار.
جونز، و. ت (1385) خداوندان اندیشه سیاسی، ترجمه علی رامین، ج 2، تهران: موسسه انتشارات امیرکبیر
عالم، عبدالرحمن (1376) تاریخ فلسفه سیاسی غرب، تهران: انتشارات وزارت امور خارجه
عنایت، حمید (1377) بنیاد فلسفه سیاسی در غرب، تهران: انتشارات زمستان
فاستر، مایکل (1361) خداوندان اندیشه سیاسی، ترجمه جواد شیخالاسلامی، تهران: موسسه انتشارات امیرکبیر.
گلمحمدی، احمد (1386) فرهنگ در عصر جهانیشدن. در مجموعه مقالات فرهنگ در عصر جهانیشدن: چالشها و فرصتها. تهران: نشر روزنه
مکلنان، گرگور، (1394)، پلورالیسم. ترجمه جهانگیر معینی علمداری، تهران: نشر آشیان.
نش، کیت (1380) جامعه شناسی سیاسی، جهانی شدن، سیاست و قدرت. ترجمه محمد تقی دلفروز. تهران: انتشارات کویر
هگل، فریدریش (1378) فلسفه حق، ترجمه مهبد ایرانیطلب، تهران: قطره
هلد، دیوید (1378) مدلهای دموکراسی، ترجمه عباس مخبر، تهران: انتشارات روشنفکران و مطالعات زنان
احمدوند، شجاع (1385) «جهانی شدن و تکثر فرهنگی»، پژوهش حقوق و سیاست، بهار و تابستان، شماره 20.
برزگر، ابراهیم (١٣٨٣) «مسئلة فلسطین در اندیشة سیاسی اسلام معاصر و روش جستاری اسپریگنز»، پژوهش و حقوق سیاست ، پاییز، ش ١٢.
ریکور، پل (1374) «قدرت و دولت»، ترجمه کمال اطهاری، نگاه نو، شماره 26، آبان
عزیزی، مجتبی، (1395)، «بیطرفی در نظامهای لیبرال و پیامدهای آن»، فصلنامه سیاست. دوره 46، تابستان. شماره2
Dunleavy, Patrick and Brendan O’Leary, (1990) Theories of the State, London: Routledge.
John, Gray (1984), Hayek on Liberty, Oxford: Routledge.
Minoque, Kenneth (1999) "State", in the Social Science Encyclopedia, 2nd, edited by Adam and Jessica Kuper, London: Routledge
Nicolson, Harold (1960) Diplomacy, Oxford University Press, New York.
Nozick, Robert, (1974) Anarchy and Utopia, London: Blackwell.
Plano, Jack C. and Roy Olton (1982), the International Relations Dictionary, California: ABC-Clio, Third Edition.
BERRY, JOHN W (2011), “Integration and Multiculturalism: Ways towards Social Solidarity”, Papers on Social Representations, Volume 20, See http://www.psych.lse.ac.uk/psr.
John F. Manley (June 1983), Neo-Pluralism: A Class Analysis of Pluralism I and Pluralism II Author(s), The American Political Science Review, Vol. 77, No. 2, See http://www.jstor.org/stable/1958922