تاثیرتکنیکهای جورچین ومحفل ادبی بر تقویت مهارت نگارش استدلالی در میان زبان آموزان ایرانی
Subject Areas : Journal of Language, Culture, and Translation
فاطمه غلامیان
1
(
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فنی و حرفه ای بروجن، بروجن، چهار محال وبختیاری،ایران
)
Keywords: یادگیری مشارکتی, جورچین, محفل ادبی, مهارت نگارش استدلالی,
Abstract :
هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی دو تکنیک مشارکتی، جورچین ومحفل ادبی، بر تقویت مهارت نگارش استدلالی در میان زبان آموزان ایرانی بود. برای این منظور، از روش کمی و پیش آزمون-مداخله-پس آزمون استفاده شد. شرکت کنندگان این مطالعه شصت زبان آموز ایرانی بودند که به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی همگون یعنی گروه جورچین و گروه محفل ادبی قرار گرفتند. هرگروه بر اساس عملکرد آنها در آزمون تعیین سطح آکسفورد شامل 30 شرکت کننده بودهرگروه در یک پیش آزمون نگارش استدلالی شرکت کردند، سپس مداخله ها برای هر گروه اجرا شد و در نهایت، آنها در یک پس آزمون نگارش استدلالی شرکت کردند. نتایج نشان داد که اجرای تکنیک محفل ادبی منجر به بهبود آماری معنا داری در نگارش استدلالی توسط زبان آموزان ایرانی می شود. علاوه بر این، یافته ها نشان داد که استفاده از تکنیک جورچین باعث بهبود آماری معنا داری در عملکرد نگارش استدلالی توسط زبان آموزان ایرانی می شود. مقایسه تأثیر دو تکنیک مطالعه نشان داد که گروه ومحفل ادبی از گروه جورچین بهتر عمل کرده است. این مطالعه نتایجی را برای معلمان، زبان آموزان و مولفین برنامه درسی رشته ی آموزش زبان ارائه می دهد.