• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - رابطهیشاغل زنان بین در زناشویی رضایت و شادکامیو فر
        جد امیری مجتبی دکتر1 مقدم زری فاطمه جد امیری مجتبی دکتر1 مقدم زری فاطمه
        خ2چکیده:از هدفرابطه بررسی پژوهش اینیشاغل زنان بین در زناشویی رضایت و شادکامیفرهنگیوخانـهدارشـهراراکبود.جامعهیش زنان کلیه شامل آماریو اراک شهر پرورش و آموزش در اغلزنانخانهداراراک شهربـود.میـان ازشاغل زنان100روش به نفرنمونهگیریزنان میان از و سیستماتیکخانهدار100نفرتعـداد ن چکیده کامل
        خ2چکیده:از هدفرابطه بررسی پژوهش اینیشاغل زنان بین در زناشویی رضایت و شادکامیفرهنگیوخانـهدارشـهراراکبود.جامعهیش زنان کلیه شامل آماریو اراک شهر پرورش و آموزش در اغلزنانخانهداراراک شهربـود.میـان ازشاغل زنان100روش به نفرنمونهگیریزنان میان از و سیستماتیکخانهدار100نفرتعـداد نظر از شاغل زنان با کهسالهایفرزندان تعداد و مشترک زندگیشدند انتخاب بودند شده سازی همتانمونه از کهیشـاغل زنان19از و نفـرنمونهیزنانخانهدار27شدند حذف نمونه از همکاری عدم دلیل به نفر.شادکامی پرسشنامه شامل پژوهش ابزارهایانریچ زناشویی رضایت پرسشنامه و آکسفوردبودند.دادههاروش از استفاده باهایو میـانگین شـامل توصیفی آماراس آمار و استاندارد انحرافپیرسون همبستگی آزمون شامل تنباطی،آزمونتیدو خی آزمون وشـدند تحلیـل.نتـایجنشانکه داد:1-شاغل زنان در زناشویی رضایت و شادکامی بیندارد، وجـود رابطه2-رضـایت و شـادکامی بـینزنان در زناشوییخانهداررابطهدارد وجود،3-میزانشادکامیزنـانخانـهدارشـاغل ومتنیسـت فـاوت،4-میـزانزناشوی رضایتیشاغل زنانوخانهدارتفاوتینداشت.واژههایکلیدی:زناشویی، رضایت شادکامی،شاغلبودن 1-استادیارروانشناسیگروه ،روانشناسی پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - روان رویکردهایشناختیانسانی منابعسازمان درها
        کریمی حاجی آرش1 کریمی حاجی آرش1
        روان رویکردهایشناختیانسانی منابعسازمان درهاکریمی حاجی آرش1چکیدهدرموضوع مقاله اینروانشناختیانسانی منابعگرفته قرار بررسی مورد سازمانها درمفاهیم و تعاریف از برخی به ومربوطهفعالیت و رویکرد وظایف، اهداف، فلسفه، تاریخچه، شاملهاشده پرداخته کنونی سازمانهای در انسانی منابع یسازم چکیده کامل
        روان رویکردهایشناختیانسانی منابعسازمان درهاکریمی حاجی آرش1چکیدهدرموضوع مقاله اینروانشناختیانسانی منابعگرفته قرار بررسی مورد سازمانها درمفاهیم و تعاریف از برخی به ومربوطهفعالیت و رویکرد وظایف، اهداف، فلسفه، تاریخچه، شاملهاشده پرداخته کنونی سازمانهای در انسانی منابع یسازمانها در انسانی منابع نگرش بر مبتنی که سازمانهاست در انسانی منابع ارتباطات و انگیزش ریشه آنچه به و استمیباشد،می اشارهکند.مهمترین بعنوان انسانی منابعتوجه مورد مدیریت تئوریهای تمامی در سازمانها محرکه موتوردارند سازمانها در انسانی منابع بالقوه پتانسیل کشف بر سعی مدلها تمامی همواره و بوده.توجه انسانی منابع مدیریتسرمایه این از بلکه سازمانی منابع این از نه بهینه استفاده و انسانها بین تعامل بههایسازماناست ی.مباحث تمامی دراثربخش سازمانی ایجاد در انسانی عوامل تحریک شالوده تا آنست بر سعی همواره انسانی منابع روانشناختیترموردسـازمانهای در متأسـفانه ولـیکن گـردد رعایـت زمـین بر حق حضرت جانشین بعنوان انسان شĤن و گرفته قرار توجهدغدغه کنونیهایا اجرای در بسیاریمشاهده مهم ینمیگردد.واژهکلیدی های:انسانی منابع اطلاعات سیستم کارکنان؛ امور کارکنان؛ مدیریت انسانی؛ منابع مدیریت1دانش صنعتی، مدیریت گروه علمی هیأت عضوکدهیتخصصـی دکتـری دانشـجوی و ابهـر واحـد اسـلامی آزاد دانشـگاه انسـانی، علومتبریز تحقیقات و علوم واحد عملیات، و تولید مدیریت پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻛﺎر ﺳﻬﻢﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪ در زﻧﺎنرﻳﺰیﻫﺎیﺗﻮﺳﻌﻪ«
        »ﺧﺎﻧگﻲ ﻛﺎر ﺳﻬﻢﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪ در زﻧﺎنرﻳﺰیﻫﺎیﺗﻮﺳﻌﻪ« »ﺧﺎﻧگﻲ ﻛﺎر ﺳﻬﻢﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪ در زﻧﺎنرﻳﺰیﻫﺎیﺗﻮﺳﻌﻪ«
        ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻛﺎر ﺳﻬﻢﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪ در زﻧﺎنرﻳﺰیﻫﺎیﺗﻮﺳﻌﻪارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ اﻳﺮج دﻛﺘﺮ1ﻧﮋاد ﻧﻴﻚ زﻫﺮا2ﭼﻜﻴﺪهﻛﺎرﺑﻲﺗﺎ ﺧﺎﻧﮕﻲ، ﺣﻮزه در زﻧﺎن ﻛﺎر وﻳﮋه ﺑﻪ ﻣﺰد،اﻧﺪﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺎدﻳﺪه زﻳﺎدی ازهﻣﻲﺑـﻪ ﻛـﺎر ﮔﻮﻧﻪ اﻳﻦ ﻛﻪ اﻳﻦ وﺟﻮد ﺑﺎ ﺷﻮد،ﻫﻤﺎناﻧﺪآورد ﺑﺮ ﺑﮕﻴﺮی ﻣﺰد اﺷﺘﻐﺎل ﻛﻪ اﺳﺖ ﺿﺮوری اﻗﺘﺼﺎد ﺑﺮای ازهاﺳﺖ ﺷﺪه.ﻛـﺎر واژه چکیده کامل
        ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻛﺎر ﺳﻬﻢﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻓﺮاﻳﻨﺪ در زﻧﺎنرﻳﺰیﻫﺎیﺗﻮﺳﻌﻪارﺳﻲ ﺳﺎﻋﻲ اﻳﺮج دﻛﺘﺮ1ﻧﮋاد ﻧﻴﻚ زﻫﺮا2ﭼﻜﻴﺪهﻛﺎرﺑﻲﺗﺎ ﺧﺎﻧﮕﻲ، ﺣﻮزه در زﻧﺎن ﻛﺎر وﻳﮋه ﺑﻪ ﻣﺰد،اﻧﺪﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺎدﻳﺪه زﻳﺎدی ازهﻣﻲﺑـﻪ ﻛـﺎر ﮔﻮﻧﻪ اﻳﻦ ﻛﻪ اﻳﻦ وﺟﻮد ﺑﺎ ﺷﻮد،ﻫﻤﺎناﻧﺪآورد ﺑﺮ ﺑﮕﻴﺮی ﻣﺰد اﺷﺘﻐﺎل ﻛﻪ اﺳﺖ ﺿﺮوری اﻗﺘﺼﺎد ﺑﺮای ازهاﺳﺖ ﺷﺪه.ﻛـﺎر واژه از ﻣـﺪاوم اﺳﺘﻔﺎده رﻏﻢ ﺑﻪﻧﺎﻣﻪ داﻧﺶ ﻳﺎ ﻟﻐﺖ ﻛﺘﺎب ﻛﻤﺘﺮ در ﻣﺪﺧﻞ اﻳﻦ ﺧﺎﻧﮕﻲ،ایدارد وﺟﻮد.زﻧﺎن ﮔﻮﻳﻲﺧﺎﻧـﻪدارﻧﺪارﻧـﺪ اﺷـﺘﻐﺎل ﻛـﺎری ﺑـﻪ.ﻛـﺎرزﻧﺎن ﻫﻤﻪ ﻋﻤﻮﻣﻲ اﺷﺘﻐﺎل ﺧﺎﻧﮕﻲﺧﺎﻧﻪداراﺳﺖ ﺷﺎﻏﻞ و.دﺳـﺖ ﺑـﻪ راﺣﺘـﻲ ﺑـﻪ ﻛـﻪ اﺳـﺖ ﻣﻬـﻢ ﺑﺴـﻴﺎر واﻗﻌﻴﺘﻲ اﻳﻦ وﻟﻲﺳ ﻓﺮاﻣﻮﺷﻲﭙﺮدهﻣﻲﺷﻮد.زﻧﺎنﺧﺎﻧﻪدارﺷـﺮﻣﮕﻴﻦ آن اﺑـﺮاز از و ﻛﺮده ﺧﻮ آن اﻧﮕﺎﺷﺘﻦ ﻧﺎدﻳﺪه ﺑﻪ ﻣﻤﺘﺪ، و ﻛﻨﻨﺪه ﺧﺴﺘﻪ ﻛﺎر اﻳﻦ ﺑﺮاﺑﺮ در ﻧﻴﺰاﻧـﺪ.ﺑـﺎًﺗﻘﺮﻳﺒـﺎ ارزش ﻧﻈـﺮ از ﻛـﻪ ﻛـﺎر ﮔﻮﻧﻪ اﻳﻦ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻛﺎر، ﻧﻴﺮوی ﻧﺴﻞ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺎز در ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻛﺎر ﻧﺎﭘﺬﻳﺮی اﻧﻜﺎر اﻫﻤﻴﺖ وﺟﻮدﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻞ ﺳﻮم ﻳﻚ ﻣﻌﺎدلو اﺷـﺘﻐﺎل رﺳـﻤﻲ آﻣـﺎر در ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺑﻄﻮر وﺟﻪ ﻫﻴﭻ ﺑﻪ اﺳﺖ ﻏﻴﺮرﺳﻤﻲ اﻗﺘﺼﺎد ﻳﻚ در ﺳﺎﻻﻧﻪﺛﺒﺖ ﻣﻠﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪ درﻧﻤﻲو ﮔﺮددﺑﻲو ارجﺑﻲﺑﺎﻗﻲ ﻣﺰدﻣﻲﻣﺎﻧﺪ.ﻧﻘﺶ در زﻧﺎن از ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻮﻳﺎﻧﻪ ﻛﻤﺎل اﻧﺘﻈﺎرات در ﺑﺎﻳﺪ را ﻋﻠﻞﻫﺎیﻫﻤﺴﺮی، ﻣﺎدری، ﻣﺘﻨﻮعﺧﺎﻧﻪدارﺑﻴـﺮون اﺷـﺘﻐﺎل و ی،داﻧﺴﺖ ﺧﺎﻧﻪ ازاﺳـﺖ داده اﻓـﺰاﻳﺶ را زﻧـﺎن روی ﺑـﺮ ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻛﺎر از ﻧﺎﺷﻲ ﻋﻮاﻗﺐ و ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎ ﻛﻪ.وﺟـﻮد ﺑـﺎ ﺧـﺎﻧﮕﻲ ﻛـﺎرﺣﺮﻛﺖ وﺟﻮد ﺑﺎ ﻃﻮر ﻫﻤﻴﻦ و ﻣﻨﺰل، ﻟﻮازم در آوری ﻓﻦ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖﻫﺎیدر ﻣـﺮدان و زﻧـﺎن ﺣﻘـﻮق ﺑﺮاﺑـﺮی ﺟﻬﺖ ﻓﻤﻨﻴﺴﺘﻲﺑﻮﺟﻮ زﻧﺎن ﺧﺎﻧﮕﻲ ﻛﺎر اﺟﺒﺎر در ﺗﻘﻠﻴﻠﻲ ﮔﻮﻧﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﺧﺎﻧﮕﻲ، ﻛﺎر ﺑﺮاﺑﺮاﺳﺖ ﻧﻴﺎورده د.ﻣﺴﺌﻠﻪ ﭼﻨﻴﻦایاﻳﻦ ﺑﺮ را ﻣﺎﻋﻠـﺖ ﺷـﻨﺎﺧﺖ و ﭼﺮاﻳـﻲ ﺑـﻪ ﻣـﺪارک، و اﺳـﻨﺎد ﺑﺮرﺳـﻲ روش ﺑﺎ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ در ﻛﻪ داﺷﺖﻫـﺎدﻳـﺪﮔﺎه از ﺟﻨﺴـﻲ ﺗﻔـﺎوت وﻓﻤﻨﻴﺴﺖﻫﺎیﻓﻤﻨﻴﺴﺖ و رادﻳﻜﺎلﻫﺎیﻓﻤﻨﻴﺴﺖ ﻟﻴﺒﺮال،ﻫﺎیﭼﭗ)ﺳﻮﺳﻴﺎﻟﻴﺴﺖ و ﻣﺎرﻛﺴﻴﺴﺖ(ﺑﭙﺮدازﻳﻢ ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﻪ.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﻛﺎرﻓﻤﻨﻴﺴﺖ ﻟﻴﺒﺮال، ﻓﻤﻨﻴﺴﺖ رادﻳﻜﺎل، ﻓﻤﻨﻴﺴﺖ اﺷﺘﻐﺎل، ﺧﺎﻧﮕﻲ،ﻫﺎیﺳﻮﺳﻴﺎﻟﻴﺴﺖ و ﻣﺎرﻛﺴﻴﺴﺖ. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - آﻣﻮزش ﺗﺄﺛﻴﺮﻣﺎﻧﺪه ﻋﻘﺐ ﻛﻮدک دارای واﻟﺪﻳﻦ رواﻧﻲ ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺮ ﺧﺎﻧﻮاده ذﻫﻨﻲآﻣﻮزشپﺬﻳﺮ
        ﺷﻘﺎﻗﻲ دﻛﺘﺮﻓﺮﻫﺎد1 دﻛﺎﻛﻮﺟﻮﻳﺒﺎری اﺻﻐﺮ ﻋﻠﻲ ﺷﻘﺎﻗﻲ دﻛﺘﺮﻓﺮﻫﺎد1 دﻛﺎﻛﻮﺟﻮﻳﺒﺎری اﺻﻐﺮ ﻋﻠﻲ
        چﻜﻴﺪهﺑﺮرﺳﻲ ﺑﺮای ﺣﺎﺿﺮ پژوﻫﺶ درآﻣﻮزش ﺗﺄﺛﻴﺮذﻫﻨـﻲ ﻣﺎﻧـﺪه ﻋﻘـﺐ ﻛﻮدﻛـﺎن واﻟﺪﻳﻦ رواﻧﻲ ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺮ ﺧﺎﻧﻮادهآﻣـﻮزشگﺮوه پﺬﻳﺮ،آزﻣﺎﻳﺶ)ﻳﻣﺪرﺳﻪ ﻚ(ﺧﻮﺷﻪ ﺗﺼﺎدﻓﻲ روش ﺑﻪایﺷـﺪ ﺷﻬﺮﺷـﻴﺮازاﻧﺘﺨﺎب اﺳـﺘﺜﻨﺎﻳﻲ ﻣـﺪارس ﻛﻠﻴﻪ ﺑﻴﻦ از،وﺑﺎرداری ﻫﻨگﺎم ﻣﺎدران ﺳﻦ ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎ گﻮاه گﺮوه ﻛﻮدﻛﺎن واﻟﺪﻳﻦ،ﺗپـﺪر ﺗﺤﺼـﻴﻼت ﻣ چکیده کامل
        چﻜﻴﺪهﺑﺮرﺳﻲ ﺑﺮای ﺣﺎﺿﺮ پژوﻫﺶ درآﻣﻮزش ﺗﺄﺛﻴﺮذﻫﻨـﻲ ﻣﺎﻧـﺪه ﻋﻘـﺐ ﻛﻮدﻛـﺎن واﻟﺪﻳﻦ رواﻧﻲ ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺮ ﺧﺎﻧﻮادهآﻣـﻮزشگﺮوه پﺬﻳﺮ،آزﻣﺎﻳﺶ)ﻳﻣﺪرﺳﻪ ﻚ(ﺧﻮﺷﻪ ﺗﺼﺎدﻓﻲ روش ﺑﻪایﺷـﺪ ﺷﻬﺮﺷـﻴﺮازاﻧﺘﺨﺎب اﺳـﺘﺜﻨﺎﻳﻲ ﻣـﺪارس ﻛﻠﻴﻪ ﺑﻴﻦ از،وﺑﺎرداری ﻫﻨگﺎم ﻣﺎدران ﺳﻦ ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎ گﻮاه گﺮوه ﻛﻮدﻛﺎن واﻟﺪﻳﻦ،ﺗپـﺪر ﺗﺤﺼـﻴﻼت ﻣﻴﺰان و ﺗﻮﻟﺪ ﺗﺮﺗﻴﺐ و ﺤﺼﻴﻼت،ازگﺮوه ﺑﺎ ﻣﺪارس دﻳگﺮآزﻣﺎﻳﺶﺷﺪ ﺗﺮاز ﻫﻢ.ﻛﻼسآﻣﻮزشﻣـﺪت ﺑـﻪ ﺧﺎﻧﻮاده16ﺟﻠﺴـﻪ2گـﺮوه واﻟـﺪﻳﻦ ﺑـﺮای ﺳـﺎﻋﺘﻪآزﻣﺎﻳﺶگﺮدﻳﺪ اﺟﺮا،از پﺲ و ﻗﺒﻞآﻣﻮزش،آزﻣـﻮن از اﺳـﺘﻔﺎده ﺑﺎ گﺮوه دو ﻫﺮ رواﻧﻲ ﺳﻼﻣﺖGHQ-28اﻧـﺪازهگﻴـﺮیﺷﺪ،آزﻣﻮن از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ وtاﻓﺰار ﻧﺮم و ﻣﺴﺘﻘﻞSPSSگﺮﻓـﺖ ﻗﺮار ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻣﻮرد.ﻳﺎﻓﺘـﻪﻫـﺎدر ﻛـﻪ داد ﻧﺸـﺎنآزﻣﻮن پﻴﺶ ﻧﻤﺮات ﺑﻴﻦ ﺻﺪم پﻨﺞ ﺳﻄﺢ-ﺟﺴﻤﺎﻧﻲ ﻋﻼﺋﻢ ﻣﻘﻴﺎس ﺧﺮده در آزﻣﻮن پﺲ،و اﺿﻄﺮابﺑﻲﺧﻮاﺑﻲ،ﻛـﺮد ﻛـﺎراﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،وﺧﻴﻢ اﻓﺴﺮدگﻲﻃ ﺑﻪ اﺳﺖ، ﺷﺪه اﻳﺠﺎد دار ﻣﻌﻨﻲ ﺗﻔﺎوتﻛﻪ ﻮریﺑﻴﺸﺘﺮ آزﻣﺎﻳﺶ گﺮوه ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺳﻼﻣﺖگﺮوه ازدﻫﻨﺪه ﻧﺸﺎن اﻳﻦ و ﺑﻮده گﻮاهﺗﺄﺛﻴﺮﻣﺜﺒﺖآﻣﻮزشذﻫﻨـﻲ ﻣﺎﻧـﺪه ﻋﻘـﺐ ﻛﻮدﻛﺎن واﻟﺪﻳﻦ رواﻧﻲ درﺳﻼﻣﺖ ﺧﺎﻧﻮادهآﻣـﻮزشاﺳﺖ پﺬﻳﺮ.واژهﻛﻠﻴﺪی ﻫﺎی:آﻣﻮزشﺧﺎﻧﻮاده-روان ﺳﻼﻣﺖ-ذﻫﻨﻲ ﻣﺎﻧﺪه ﻋﻘﺐ ﻛﻮدک واﻟﺪﻳﻦآﻣﻮزشپﺬﻳﺮ1-اﺳﺘﺎدﻳﺎرروانﺷﻨﺎﺳﺗﻬﺮان ﻧﻮر پﻴﺎم داﻧﺸگﺎه ﻲ،Email: shaghaghi@gmail.com2-اﺳﺘﺎدﻳﺎرروانﺷﻨﺎﺳﺗﻬﺮان ﻧﻮر پﻴﺎم داﻧﺸگﺎه ﻲ، 3-ﻛﺎرﺷﻨﺎسارﺷﺪروانﺷﻨﺎﺳﻲ پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - ﺳﺮﻣﺎﻳﻪرﻓﺘﺎرﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،اﻧﺤﺮاﻓﻲو ﺧﻔﻴﻒﻛﺞرویﻓﺮﻫﻨگﻲﻣﻼﻳﻢ )اﻧﺤﺮاف ﺗﺠﺮﺑﻲ ﺑﺮرﺳﻲﺧﻔﻴﻒداﻧﺶ ﺑﻴﻦ دردﺧﺘﺮ آﻣﻮزانﻧﻮﺟﻮانﺷﻬﺮ آﻣﻞ1
        ﻋﻠﻲ دﻛﺘﺮﻋﺒﺎﺳﻲ اﺻﻐﺮاﺳﻔﺠﻴﺮ ﻋﻠﻲ دﻛﺘﺮﻋﺒﺎﺳﻲ اﺻﻐﺮاﺳﻔﺠﻴﺮ
        ﺳﺮﻣﺎﻳﻪرﻓﺘﺎرﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،اﻧﺤﺮاﻓﻲو ﺧﻔﻴﻒﻛﺞرویﻓﺮﻫﻨگﻲﻣﻼﻳﻢ)اﻧﺤﺮاف ﺗﺠﺮﺑﻲ ﺑﺮرﺳﻲﺧﻔﻴﻒداﻧﺶ ﺑﻴﻦ دردﺧﺘﺮ آﻣﻮزانﻧﻮﺟﻮانﺷﻬﺮآﻣﻞ1(ﻋﻠﻲ دﻛﺘﺮﻋﺒﺎﺳﻲ اﺻﻐﺮاﺳﻔﺠﻴﺮ2چﻜﻴﺪهرﻓ پﺪﻳﺪه ﺗﺒﻴﻴﻦ ﺑﺮایﻓﺮﻫﻨگﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﺟﻤﻠﻪ از زﻳﺎدی ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻔﻴﻒ اﻧﺤﺮاﻓﻲ ﺘﺎرﻫﺎی،اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،وﺟـﻮد اﻗﺘﺼﺎدی و ﺳﻴﺎﺳﻲدارﻧﺪ.را رﻓﺘﺎرﻫﺎ اﻳﻦ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﺣﺎ چکیده کامل
        ﺳﺮﻣﺎﻳﻪرﻓﺘﺎرﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،اﻧﺤﺮاﻓﻲو ﺧﻔﻴﻒﻛﺞرویﻓﺮﻫﻨگﻲﻣﻼﻳﻢ)اﻧﺤﺮاف ﺗﺠﺮﺑﻲ ﺑﺮرﺳﻲﺧﻔﻴﻒداﻧﺶ ﺑﻴﻦ دردﺧﺘﺮ آﻣﻮزانﻧﻮﺟﻮانﺷﻬﺮآﻣﻞ1(ﻋﻠﻲ دﻛﺘﺮﻋﺒﺎﺳﻲ اﺻﻐﺮاﺳﻔﺠﻴﺮ2چﻜﻴﺪهرﻓ پﺪﻳﺪه ﺗﺒﻴﻴﻦ ﺑﺮایﻓﺮﻫﻨگﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﺟﻤﻠﻪ از زﻳﺎدی ﻋﻮاﻣﻞ ﺧﻔﻴﻒ اﻧﺤﺮاﻓﻲ ﺘﺎرﻫﺎی،اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،وﺟـﻮد اﻗﺘﺼﺎدی و ﺳﻴﺎﺳﻲدارﻧﺪ.را رﻓﺘﺎرﻫﺎ اﻳﻦ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﺣﺎل ﻋﻴﻦ درﻣﻲﻣﺎﻧﻨـﺪ گﺬاﺷـﺖ راﺑﻄـﻪ در ﺷـﻨﺎﺧﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌـﻪ ﻣﻔـﺎﻫﻴﻢ ﺳـﺎﻳﺮ ﺑﺎ راﺑﻄﻪ در ﺗﻮان:اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻫﻨﺠﺎرﻫﺎی و ارزش و اﻧﺤﺮاﻓﻲ رﻓﺘﺎرﻫﺎی،اﻧﺤﺮاﻓﻲ رﻓﺘﺎرﻫﺎیﺳـﺒﻚ وزﻧـﺪگﻲ،ﺳـﺮﻣﺎﻳﻪ و اﻧﺤﺮاﻓـﻲ رﻓﺘﺎرﻫـﺎیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،رواﺑﻂ ﺷﺒﻜﻪ و ﺧﻔﻴﻒ اﻧﺤﺮاﻓﻲ رﻓﺘﺎرﻫﺎی.را ﺧﻔﻴـﻒ اﻧﺤﺮاﻓـﻲ رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻋﻠﻞ اﺳﺖ ﺻﺪد در ﻛﻪ پژوﻫﺶ اﻳﻦ دررگﺮﺳﻴﻮن ﺷﻨﺎﺳﻲ روش از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ(OLS)ﻋﻮاﻣﻞ ﺳﻬﻢ و ﻧﻤﻮده ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎیﻣﺴﺘﻘﻞدرواﺑﺴـﺘﻪ ﻣﺘﻐﻴـﺮﻛﻨـﺪ ﺗﺒﻴﻴﻦ را،.ﺷـﻴﻮه ﺑـﻪﺗﺌـﻮری ﻛﻤـﻚ ﺑـﺎ ﺗﺤﻠﻴﻠـﻲ و ﺗﻮﺻـﻴﻔﻲ پﻴﻤـﺎﻳﺶﻫـﺎیرﻓﺘﺎرﻫـﺎی ﻛﻨﻨـﺪه ﺗﺒﻴـﻴﻦاﻧﺤﺮاﻓـﻲﺧﻔﻴـﻒوﻛﺞرویﻓﺮﻫﻨگﻲاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ و ﻣﻼﻳﻢﺳﺎﺧﺘﻦ ﻣﺘﺼﻞ و ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻣﻘﻴﺪﺳﺎﺧﺘﻦ،،اﺑﺘﺪاﻳاﺳﺘﺨﺮاج ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ ﻣﺪل ﻚﻗﺒﻮل ﻗﺎﺑﻞ آﻟﻔﺎی ﺑﺎ و ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ چﺎچﻮب اﻳﻦ اﺳﺎس ﺑﺮ ﺳپﺲ ﻧﻤﻮده(.83)،ﻓﺮﺿﻴﻪﻫﺎرا ﻳﻲآن آزﻣﻮن پﻲ در و ﺗﻌﻴﻴﻦﻫﺎﺑـﺮﻣﻲآﻳﺪ.ﺷﺪه، آوری ﺟﻤﻊ اﻃﻼﻋﺎت آﻧﺎﻟﻴﺰ ﺟﻬﺖ رﻓﺘﻪ ﺑﻜﺎر روش ﺑﺮاﺳﺎسﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎرگﺮﺳﻴﻮﻧﻲ ﻣﻌﺎدﻟﻪ ﻛﻪ اﺳﺖ اﻳﻦ از ﺣﺎﻛﻲﺷـﺪه ﺗﻌـﺪﻳﻞ ﺗﻌﻴـﻴﻦ ﺿـﺮﻳﺐ ﻣﻘﺪار ﺑﺎ رگﺮﺳﻴﻮن ﻣﻨﻄﻖ ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎ،ﺑﺎ رواﺑﻂ ﺗﻌﻠﻴﻞ ﺟﻬﺖ در54درﺻـﺪیAdjusted R1=.54ﻣﻘﺪار وFآﻟﻔﺎی ﺳﻄﺢ درﻳﻚﻣﺘﻐﻴﺮ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ رگﺮﺳﻴﻮﻧﻲ ﻣﺪل درﺻﺪﻫﺎرﻓﺘﺎرﻫـﺎی در ﻛﻨﻨﺪه ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻧﻘﺶ ﻣﺴﺘﻘﻞ یاﻧﺤﺮاﻓﻲدارد را ﺧﻔﻴﻒ.واژهﻛﻠﻴﺪی ﻫﺎی:ﺧﻔﻴﻒ اﻧﺤﺮاﻓﻲ رﻓﺘﺎرﻫﺎیاﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ،ﺣﻤﺎﻳﺖﻣﺪرﺳﻪ و ﺧﺎﻧﻮاده،ﻛﻨﺘﺮﻟﻲ ﺧﻮد1-داﻧﺶ ازﺗﻜﻨﻴﻚ درس ﺟﻮﻳﺎنﻋﻠﻮم در ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺧﺎص ﻫﺎیاﻧﺘﻔـﺎﻋﻲ ﻏﻴـﺮ داﻧﺸگﺎه در اﺟﺘﻤﺎﻋﻲﺟﻤـﻊ در ﻛـﻪ آﻣـﻞ ﺳـﺒﺰو اﻃﻼﻋـﺎت آوریپﺮﺳﺶ ﺗﻜﻤﻴﻞﻧﺎﻣﻪﻣﻲ ﺗﺸﻜﺮ و ﺗﻘﺪﻳﺮ داﺷﺘﻨﺪ ﺳﺰاﻳﻲ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻫﺎﺷﻮد.2-ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻳﺎر اﺳﺘﺎدﺑﺎﺑﻞ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸگﺎه ﺷﻨﺎﺳﻲ،.Email: asfajir@hotmail.com پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - ﻴﺮوﻧﻲ و دروﻧﻲ اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﻋﻮاﻣﻞ و ﻧﻴﺎزﻫﺎ ﺑﺮرﺳﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻣﻮردی ی اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﻛﺎرﻛﻨﺎن
        ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ رﻋﻨﺎ ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ رﻋﻨﺎ
        ﺑﻴﺮوﻧﻲ و دروﻧﻲ اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﻋﻮاﻣﻞ و ﻧﻴﺎزﻫﺎ ﺑﺮرﺳﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻣﻮردی یاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﻛﺎرﻛﻨﺎن(ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ رﻋﻨﺎ1ﭼﻜﻴﺪهﺑﺮرﺳﻲ درﺻﺪد ﻣﻘﺎﻟﻪ، اﻳﻦاﺳـﺖ داﻧﺸـﮕﺎه ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﺮ ﺑﻴﺮوﻧﻲ و دروﻧﻲ اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﻋﻮاﻣﻞ و ﻧﻴﺎزﻫﺎ.ﺑـﺎ اﻳﻨـﺮو، ازﻃﺒﻘﻪ آﺧﺮﻳﻦ از اﺳﺘﻔﺎدهﺗﺌﻮری از ﻣﻌﺎﺻﺮ ﺑﻨﺪیاﺳـﺖ ﺷـﺪه ﻣﻄﺮ چکیده کامل
        ﺑﻴﺮوﻧﻲ و دروﻧﻲ اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﻋﻮاﻣﻞ و ﻧﻴﺎزﻫﺎ ﺑﺮرﺳﻲ)ﻣﻄﺎﻟﻌﻪﻣﻮردی یاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﻛﺎرﻛﻨﺎن(ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ رﻋﻨﺎ1ﭼﻜﻴﺪهﺑﺮرﺳﻲ درﺻﺪد ﻣﻘﺎﻟﻪ، اﻳﻦاﺳـﺖ داﻧﺸـﮕﺎه ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﺮ ﺑﻴﺮوﻧﻲ و دروﻧﻲ اﻧﮕﻴﺰﺷﻲ ﻋﻮاﻣﻞ و ﻧﻴﺎزﻫﺎ.ﺑـﺎ اﻳﻨـﺮو، ازﻃﺒﻘﻪ آﺧﺮﻳﻦ از اﺳﺘﻔﺎدهﺗﺌﻮری از ﻣﻌﺎﺻﺮ ﺑﻨﺪیاﺳـﺖ ﺷـﺪه ﻣﻄﺮح ﺗﺎﻣﭙﺴﻮن دوﻧﺎ و ﻛﺘﺰل رﻳﻤﻮﻧﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﻛﻪ اﻧﮕﻴﺰش ﻫﺎیﺗﺌﻮریﻫﺎﺗﺌﻮری ﻛﻠﻲ ﻃﺒﻘﻪ دو در اﻧﮕﻴﺰش ﻋﻤﺪه یﻫﺎﺗﻔ ﻫـﻢ از زا درون و زا ﺑـﺮون یﻳﺎﻓـﺖ ﻜﻴـﻚ.اﺳـﺘﻔﺎده ﻣـﻮرد روشﺗﻜﻤﻴـﻞ داﻧﺸـﮕﺎه ﻛﺎرﻛﻨـﺎن ﺗﻮﺳـﻂ ﻛـﻪ اﺳـﺖ ﭘﺮﺳﺸـﻨﺎﻣﻪ روش، اﻳﻦ در ﮔﺮدآوری اﺑﺰار ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﻮد ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ روشﮔﺮدﻳﺪ.ﺷﻴﻮهﻧﻤﻮﻧﻪﮔﻴﺮیروش از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﻛﺎرﻛﻨﺎن اﺑﺘﺪا ﻛﻪ ﺑﻮد ﺻﻮرت اﻳﻦ ﺑﻪ ﺗﺤﻘﻴﻖ اﻳﻦ درﻧﻤﻮﻧﻪﮔﻴـﺮیﺑـﻪ ﻣﻄﺒـﻖ،ﺑﺎﻻ، رده ﻛﺎرﻛﻨﺎن دﺳﺘﻪ ﺳﻪﻧﻤﻮﻧـﻪ ﺳـﭙﺲ و ﮔﺮدﻳﺪ ﺗﻔﻜﻴﻚ ﻫﻢ از ﭘﺎﻳﻴﻦ رده و ﻣﻴﺎﻧﻲ ردهﻫـﺎﺑـﺎ و اﺳـﺘﺨﺮاج ﻃﺒﻘـﻪ ﻫـﺮ یﻧﻤﻮﻧﻪﮔﻴﺮیﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﺎده ﺗﺼﺎﻓﻲﻫﺎﮔﺮدﻳﺪ اﻧﺘﺨﺎب ﺗﺤﻘﻴﻖ ی.اﻓﺰار ﻧﺮم از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ، اﻃﻼﻋﺎت ﮔﺮدآوری از ﭘﺲSPSSداده از اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﺑﺎﻧﻚﻫﺎﻣﻨﺎﺳﺐ آزﻣﻮﻧﻬﺎی از اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ و ﺷﺪه ﺗﺸﻜﻴﻞداده ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﺗﺠﺰﻳﻪ آﻣﺎریﻫـﺎﺻـﻮرتﮔﺮﻓﺖ.ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎﻧﺸﺎنﻣﻲﻣﺘﻐﻴ ﻛﻠﻴﻪ ﻣﻴﺎن ﻣﻌﻨﺎداری ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ دﻫﺪ،اﻧﮕﻴﺰه ﺮﻫﺎیﻫﺎﭘـﺎﻳﻴﻦ رده ﻛﺎرﻛﻨـﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد و دروﻧﻲ ی،دارد وﺟﻮد ﺑﺎﻻ و ﻣﻴﺎﻧﻲ.ﻳﺎﻓﺘﻪ دﻳﮕﺮ، ﺳﻮی ازﻫﺎدو ﺑﻌﻨـﻮان ﻛـﺎری ﻣﻄﻠـﻮب اﻣﻜﺎﻧـﺎت و ﺷـﺮاﻳﻂ و ﻣـﺎﻟﻲ اﻧﮕﻴﺰه داد ﻧﺸﺎنا ﻣﺘﻐﻴﺮﺑﻴﺮوﻧﻲ ﻧﮕﻴﺰهﺗﺄﺛﻴﺮﺑـﺎﻻ رده ﻛﺎرﻛﻨـﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﺮ اﻣﺎ داﺷﺘﻪ ﻣﻴﺎﻧﻲ رده و ﭘﺎﻳﻴﻦ رده ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﺮ ﻣﻌﻨﺎداریﺗﺄﺛﻴﺮﻧﺪارد ﻣﻌﻨﺎداری.دوره اﻧﮕﻴﺰهﭘﺎﻳﻴﻦ رده ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﺮ آﻣﻮزﺷﻲ ﻫﺎیﺗﺄﺛﻴﺮرده ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﺮ اﻣﺎ ﻧﺪاﺷﺘﻪﺑﺎﻻ رده و ﻣﻴﺎﻧﻲﺗﺄﺛﻴﺮا داﺷﺘﻪ ﻣﻌﻨﺎداریﺳﺖ.اﻧﮕﻴـﺰه ﻧﻮع ﺷﻨﺎﺧﺖ اﻫﻤﻴﺖ ﺑﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﻫـﺎو ﻋﻤﻠﻜـﺮد اﻓـﺰاﻳﺶ راﺳـﺘﺎی درﺑﻬﺮهوریﻣﺰاﻳﺎ و ﺣﻘﻮق ﭘﺮداﺧﺘﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﻬﺒﻮد اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻧﻴﺮوی)ﺑﻴﺮوﻧﻲ اﻧﮕﻴﺰه(و ﻣﻮﻓﻘﻴـﺖ ﺟﻬـﺖ ﻣﻨﺎﺳـﺐ ﺑﺴﺘﺮ اﻳﺠﺎد وﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺑﺮای ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ)دروﻧﻲ اﻧﮕﻴﺰه(اوﻟﻮﻳﺖ درﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪواژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:اﻧﮕﻴﺰ اﻧﮕﻴﺰش،اﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه ﻛﺎرﻛﻨﺎن، ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﻴﺮوﻧﻲ، اﻧﮕﻴﺰه دروﻧﻲ، ه.1-ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﮔﺮوه ﻋﻠﻤﻲ، ﻫﻴﺄت ﻋﻀﻮداﻧﺸﻜﺪهیاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - ﺷﻴﻮه ﻣﻘﺎﻳﺴﻪﻫﺎیاﻳﻦ راﺑﻄﻪ و روان ﺑﻬﺪاﺷﺖ و اﺳﺘﺮس ﺑﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ
        قﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ1 ﻓﻜﻮر اﺣﺴﺎن2 قﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ1 ﻓﻜﻮر اﺣﺴﺎن2
        ﺷﻴﻮه ﻣﻘﺎﻳﺴﻪﻫﺎیاﻳﻦ راﺑﻄﻪ و روان ﺑﻬﺪاﺷﺖ و اﺳﺘﺮس ﺑﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪﻃﻼق ﻏﻴﺮ و ﻃﻼق آﻣﻮزان داﻧﺶ ﺑﻴﻦ در ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎﻗﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ1ﻓﻜﻮر اﺣﺴﺎن2ﭼﻜﻴﺪهﺷﻴﻮه ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻫﺪفﺧـﺎﻧﻮاده ﻓﺮزﻧﺪان روان ﺑﻬﺪاﺷﺖ و اﺳﺘﺮس ﺑﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﻫﺎیﻃـﻼ ﻫـﺎیو ﻃـﻼق ﻏﻴـﺮ و قﺷﻴﻮه راﺑﻄﻪ ﺗﻌﻴﻴﻦﺧﺎﻧﻮاده ﻓﺮزﻧﺪان ﺑﻴﻦ در رواﻧﻲ چکیده کامل
        ﺷﻴﻮه ﻣﻘﺎﻳﺴﻪﻫﺎیاﻳﻦ راﺑﻄﻪ و روان ﺑﻬﺪاﺷﺖ و اﺳﺘﺮس ﺑﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪﻃﻼق ﻏﻴﺮ و ﻃﻼق آﻣﻮزان داﻧﺶ ﺑﻴﻦ در ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎﻗﻤﺮی ﻣﺤﻤﺪ دﻛﺘﺮ1ﻓﻜﻮر اﺣﺴﺎن2ﭼﻜﻴﺪهﺷﻴﻮه ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻫﺪفﺧـﺎﻧﻮاده ﻓﺮزﻧﺪان روان ﺑﻬﺪاﺷﺖ و اﺳﺘﺮس ﺑﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﻫﺎیﻃـﻼ ﻫـﺎیو ﻃـﻼق ﻏﻴـﺮ و قﺷﻴﻮه راﺑﻄﻪ ﺗﻌﻴﻴﻦﺧﺎﻧﻮاده ﻓﺮزﻧﺪان ﺑﻴﻦ در رواﻧﻲ ﺑﻬﺪاﺷﺖ و اﺳﺘﺮس ﺑﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﻫﺎیﺑـﻮد ﻃـﻼق ﻏﻴـﺮ و ﻃﻼق ﻫﺎی.ﺑـﺮایﺗﻌﺪاد ﺗﺤﻘﻴﻖ اﻧﺠﺎم200ﻧﻔﺮ)100و ﻃﻼق ﻓﺮزﻧﺪان ﻧﻔﺮاز100ﻋﺎدی آﻣﻮزان ازداﻧﺶ ﻧﻔﺮ(ﻣﺘﻮﺳـﻄﻪ ﻣﻘﻄﻊ آﻣﻮزان داﻧﺶ ازروش ﺑﻪ ﺗﻬﺮان ﺷﻬﺮﻧﻤﻮﻧﻪﮔﻴﺮیﻣ ﭼﻨﺪﺮﺣﻠﻪایﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ و اﻧﺘﺨﺎبﻫﺎیﺷﻴﻮهﻫﺎیو ﻧﺠﺎرﻳﺎن و راﺟﺮ اﺳﺘﺮس ﺑﺎ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪﻋﻤﻮﻣﻲ ﺳﻼﻣﺖ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ)GHQ(ﻓﺮﺿـﻴﻪ آزﻣـﻮن ﺑـﺮای ﮔﺮدﻳﺪ اﺟﺮا آﻧﻬﺎ روی ﺑﺮﻫـﺎیﻫﻤﺒﺴـﺘﮕﻲ ﺿـﺮﻳﺐ از ﺗﺤﻘﻴـﻖوآزﻣﻮن ﭘﻴﺮﺳﻮنtروا ﺑﻬﺪاﺷﺖ از ﻋﺎدی ﻓﺮزﻧﺪان ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﻃﻼق ﻓﺮزﻧﺪان ﻛﻪ داد ﻧﺸﺎن ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺷﺪ اﺳﺘﻔﺎدهﭘـﺎﻳﻴﻦ ﻧﻲﺗـﺮیﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ.اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻴﺸﺘﺮی اﺟﺘﻨﺎﺑﻲ و ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺷﻴﻮه وازﻣﻲﻛﻨﻨـﺪ.ﻣﻘﺎﺑﻠـﻪ ﺷـﻴﻮه ﻛـﻪ داد ﻧﺸـﺎن ﻧﺘﻴﺠـﻪ ﻫﻤﭽﻨـﻴﻦﺷﻴﻮه و ﺑﺎﻻ روان ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺑﺎ اﻧﻔﺼﺎﻟﻲ و ﺷﻨﺎﺧﺘﻲﻫﺎیدارﻧﺪ راﺑﻄﻪ روان ﺑﻬﺪاﺷﺖ در اﺧﺘﻼل ﺑﺎ اﺟﺘﻨﺎﺑﻲ و ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ.واژهﻫﺎیﻛﻠﻴﺪی:ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ،اﺳﺘﺮس،ﺑﻬﺪاﻃﻼق آﻣﻮزان روان،داﻧﺶ ﺷﺖ1-ﻣﺸ اﺳﺘﺎدﻳﺎرو ﺎورهاﺑﻬﺮ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﻋﻠﻮم داﻧﺸﻜﺪه راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ،Email: counselor _ghamari @yahoo. com2-ارﺷﺪ ﻛﺎرﺳﻨﺎسروانﻋﻤﻮﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﻲ پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - ﺑﻴﻤﺎر و ﭘﺰﺷﻚ رﻓﺘﺎری ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮرﺳﻲ
        ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻏﻼﻣﻌﻠﻲ دﻛﺘﺮ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻏﻼﻣﻌﻠﻲ دﻛﺘﺮ
        ﺑﻴﻤﺎر و ﭘﺰﺷﻚ رﻓﺘﺎری ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮرﺳﻲﻟﻴﺎﻗﺖ ﻏﻼﻣﻌﻠﻲ دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪهﺑﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ درﭘﺰﺷﻚدادﻳﻢ ﻗﺮار ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮرد را ﺑﻴﻤﺎر و.ﻃﺒﻴـﺐ آن در ﻛـﻪ ﻛـﺮدﻳﻢ ﺷـﺮوع داروﻧﻤﺎﻫﺎ ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎﻣﻌﺎﻟﺠﻪ را آﻧﻬﺎ ﺑﻴﻤﺎر ﺑﻪ دارو دادن ﺑﺪونﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺳﺎزاﺗﺎﻣﺎس زس)Szasz Thomas(ﻣـﻮرد اﻳـﻦ در را راﺑﻄﻪ ﻧﻮع چکیده کامل
        ﺑﻴﻤﺎر و ﭘﺰﺷﻚ رﻓﺘﺎری ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮرﺳﻲﻟﻴﺎﻗﺖ ﻏﻼﻣﻌﻠﻲ دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪهﺑﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ درﭘﺰﺷﻚدادﻳﻢ ﻗﺮار ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮرد را ﺑﻴﻤﺎر و.ﻃﺒﻴـﺐ آن در ﻛـﻪ ﻛـﺮدﻳﻢ ﺷـﺮوع داروﻧﻤﺎﻫﺎ ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎﻣﻌﺎﻟﺠﻪ را آﻧﻬﺎ ﺑﻴﻤﺎر ﺑﻪ دارو دادن ﺑﺪونﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺳﺎزاﺗﺎﻣﺎس زس)Szasz Thomas(ﻣـﻮرد اﻳـﻦ در را راﺑﻄﻪ ﻧﻮع ﺳﻪﺗﺸﺨﻴﺺﻣﻲدﻫﺪ) .1(ﻓﻌﺎل ﻏﻴﺮ و ﻓﻌﺎل ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻛﻨﺶ راﺑﻄﻪ)2(راﺑﻄﻪایﺑـﺎ درﻣـﺎن ﻓﺮاﻳﻨـﺪ در ﺑﻴﻤﺎر ﻛﻪﭘﺰﺷـﻚﻫﻤﻜـﺎریدارد)3(ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ راﺑﻄﻪ.ﻣﺪل ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺎﻫﺎیﺧ در ﺗﺎﻛـﺪت دﻳﻮﻳـﺪ ﻋﻘﺎﻳﺪ و ﭘﺎرﺳﻦ ﻣﺘﻐﻴﺮ اﻟﮕﻮﻫﺎی و ﮔﺎﻓﻤﻦ ﺗﺤﻠﻴﻠﻲﺼـﻮصﭘﺰﺷﻚﻫﺎدادﻳﻢ ﻗﺮار ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻮرد را.واژهﻛﻠﻴﺪی ﻫﺎی:ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ راﺑﻄﺔ ﻓﻌﺎل، ﻏﻴﺮ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻛﻨﺶ ﻓﻌﺎل، ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻛﻨﺶ ﺑﻴﻤﺎر، و ﭘﺰﺷﻚ راﺑﻄﺔ1-ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺸﻴﺎرﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﺮوه ﺷﻨﺎﺳﻲ،داﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ،روانﺷﻨﺎﺳﻣﺮﻛﺰی ﺗﻬﺮان واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ، آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮم و ﻲEmail: g پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - ﻴﻤﺎر و ﭘﺰﺷﻚ رﻓﺘﺎری ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻏﻼﻣﻌﻠﻲ دﻛﺘﺮ1 ﭼﻜﻴﺪه
        صداقت بین علیرضا .................. صداقت بین علیرضا صداقت بین علیرضا صداقت بین
        ﺑﻴﻤﺎر و ﭘﺰﺷﻚ رﻓﺘﺎری ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮرﺳﻲﻟﻴﺎﻗﺖ ﻏﻼﻣﻌﻠﻲ دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪهﺑﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ درﭘﺰﺷﻚدادﻳﻢ ﻗﺮار ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮرد را ﺑﻴﻤﺎر و.ﻃﺒﻴـﺐ آن در ﻛـﻪ ﻛـﺮدﻳﻢ ﺷـﺮوع داروﻧﻤﺎﻫﺎ ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎﻣﻌﺎﻟﺠﻪ را آﻧﻬﺎ ﺑﻴﻤﺎر ﺑﻪ دارو دادن ﺑﺪونﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺳﺎزاﺗﺎﻣﺎس زس)Szasz Thomas(ﻣـﻮرد اﻳـﻦ در را راﺑﻄﻪ ﻧﻮع چکیده کامل
        ﺑﻴﻤﺎر و ﭘﺰﺷﻚ رﻓﺘﺎری ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮرﺳﻲﻟﻴﺎﻗﺖ ﻏﻼﻣﻌﻠﻲ دﻛﺘﺮ1ﭼﻜﻴﺪهﺑﻴﻦ راﺑﻄﻪ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻦ درﭘﺰﺷﻚدادﻳﻢ ﻗﺮار ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮرد را ﺑﻴﻤﺎر و.ﻃﺒﻴـﺐ آن در ﻛـﻪ ﻛـﺮدﻳﻢ ﺷـﺮوع داروﻧﻤﺎﻫﺎ ﻣﻔﻬﻮم ﺑﺎﻣﻌﺎﻟﺠﻪ را آﻧﻬﺎ ﺑﻴﻤﺎر ﺑﻪ دارو دادن ﺑﺪونﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺳﺎزاﺗﺎﻣﺎس زس)Szasz Thomas(ﻣـﻮرد اﻳـﻦ در را راﺑﻄﻪ ﻧﻮع ﺳﻪﺗﺸﺨﻴﺺﻣﻲدﻫﺪ) .1(ﻓﻌﺎل ﻏﻴﺮ و ﻓﻌﺎل ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻛﻨﺶ راﺑﻄﻪ)2(راﺑﻄﻪایﺑـﺎ درﻣـﺎن ﻓﺮاﻳﻨـﺪ در ﺑﻴﻤﺎر ﻛﻪﭘﺰﺷـﻚﻫﻤﻜـﺎریدارد)3(ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ راﺑﻄﻪ.ﻣﺪل ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺎﻫﺎیﺧ در ﺗﺎﻛـﺪت دﻳﻮﻳـﺪ ﻋﻘﺎﻳﺪ و ﭘﺎرﺳﻦ ﻣﺘﻐﻴﺮ اﻟﮕﻮﻫﺎی و ﮔﺎﻓﻤﻦ ﺗﺤﻠﻴﻠﻲﺼـﻮصﭘﺰﺷﻚﻫﺎدادﻳﻢ ﻗﺮار ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻮرد را.واژهﻛﻠﻴﺪی ﻫﺎی:ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ راﺑﻄﺔ ﻓﻌﺎل، ﻏﻴﺮ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻛﻨﺶ ﻓﻌﺎل، ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﻛﻨﺶ ﺑﻴﻤﺎر، و ﭘﺰﺷﻚ راﺑﻄﺔ1-ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺸﻴﺎرﺟﺎﻣﻌﻪ ﮔﺮوه ﺷﻨﺎﺳﻲ،داﻧﺸﻜﺪه ﺷﻨﺎﺳﻲ،روانﺷﻨﺎﺳﻣﺮﻛﺰی ﺗﻬﺮان واﺣﺪ اﺳﻼﻣﻲ، آزاد داﻧﺸﮕﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻋﻠﻮم و ﻲEmail: g پرونده مقاله