اﻣﺮوزه ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺟﻬﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪن در ﻋﺮﺻﻪ رﻗﺎﺑﺖ و اداﻣﻪ ﺣﯿﺎت ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺻﺤﯿﺢ و دﻗﯿﻘﯽ از ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺧﻮد ﺑﻪﺧﺼﻮص ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﮐﻪ رﮐﻦ اﺻﻠﯽ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽآﯾﻨﺪ، داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ درك ﺑﻪﻣﻮﻗﻊ ﻧﯿﺎزﻫﺎ و ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎي ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﺟﻬﺖ ﺧﺪﻣﺖرﺳﺎﻧﯽ ﺑﻬﺘﺮ و ﺟﻠﺐ رﺿﺎﯾﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ و درﻧﻬﺎﯾﺖ ﺣﻔﻆ ﻣﺎﻧﺪ چکیده کامل
اﻣﺮوزه ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺟﻬﺖ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪن در ﻋﺮﺻﻪ رﻗﺎﺑﺖ و اداﻣﻪ ﺣﯿﺎت ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺻﺤﯿﺢ و دﻗﯿﻘﯽ از ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺧﻮد ﺑﻪﺧﺼﻮص ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﮐﻪ رﮐﻦ اﺻﻠﯽ ﻣﺤﯿﻂ ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽآﯾﻨﺪ، داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ درك ﺑﻪﻣﻮﻗﻊ ﻧﯿﺎزﻫﺎ و ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎي ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﺟﻬﺖ ﺧﺪﻣﺖرﺳﺎﻧﯽ ﺑﻬﺘﺮ و ﺟﻠﺐ رﺿﺎﯾﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ و درﻧﻬﺎﯾﺖ ﺣﻔﻆ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر و ﻃﻮﻻﻧﯽ آﻧﺎن ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ. ﻫﺪف از اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ بررسی فراتحلیل روابط ارتباط با مشتری با رضایتمندی استفاده کنندگان از اماکن ورزشی بود ﺑﺮاي رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر و ﺗﮑﻤﯿﻞ ادﺑﯿﺎت ﻣﻮﺿﻮع و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي، اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ از روش ﻣﯿﺪاﻧﯽ و روش ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪاي ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﺘﺎبﻫﺎ، ﻣﻘﺎﻻت، ﻣﺠﻼت، ﻃﺮحﻫﺎي ﭘﮋوﻫﺸﯽ و ﺑﺎﻧﮏﻫﺎي اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺟﻤﻊآوري ﺷﺪ. جامعه آماری شامل همه تحقیقات گزارش شده در زمینه بررسی ارتباط با مشتری و رضایتمندی استفاده کنندگان از اماکن ورزشی از 1390 تا 1402 بود. از بین جامعه آماری 20 تحقیق که ملاک های ورود به فراتحلیل را دارا بودند، از طریق روش سرشماری به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. تعداد 117 فرضیه پژوهشی از تحقیقات نمونه تحقیق استخراج و در فرایند فراتحلیل وارد شدند. بر اساس نتیجه تحلیل انجام پذیرفته اندازه اثر کلی تحت مدل ثابت(fixed) با شاخص r برابر 386/0 و تحت مدل اثرات تصادفی(Random) برابر 389/0 است. مقدار z متناظر با هر دو مدل به ترتیب برابر 896/32 و 725/19 که هر دو مقدار در سطح 001/0 معنادار هستند. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که به طور کلی روابط ارتباط با مشتری بر رضایتمندی استفاده کنندگان از اماکن ورزشی موثر بوده اند و میزان تاثیر بر اساس طبقهبندی کوهن در حد متوسط ارزیابی میشود.
پرونده مقاله
شواهد تجربی پژوهشهای اخیر نشان میدهد که حسابرسی داخلی تأثیر مثبتی بر نوآوری سبز شرکتها دارد. این به نوبه خود میتواند منجر به سازگاری با حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن توسط شركتها گردد. ضمن اینکه می تواند موجب بهبود مزیتهای رقابتی شركت از طریق نظام کنترلی چکیده کامل
شواهد تجربی پژوهشهای اخیر نشان میدهد که حسابرسی داخلی تأثیر مثبتی بر نوآوری سبز شرکتها دارد. این به نوبه خود میتواند منجر به سازگاری با حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن توسط شركتها گردد. ضمن اینکه می تواند موجب بهبود مزیتهای رقابتی شركت از طریق نظام کنترلی برای فرایندهای داخلی شرکت گردد، البته توجه به این موضوع میتواند به نوبه خود باتوجه به اهمیت و نقش حسابرسی داخلی بر نوآوری سبز به ویژه با درنظر گرفتن جایگاه سرمایهگذاری زیستمحیطی و حاکمیت شرکتی درنظر گرفته شود. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی و جامعه آماری پژوهش حاضر نیز شامل ۴۷۰ مورد از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1391 تا 1401 بوده است. براساس رابطه کوکران نمونه آماری این پژوهش نیز ۲۱۱ شرکت تعیین شده است. در این پژوهش برای بررسی روابط بین متغیرهای پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است. برای آزمون فرضیه¬های پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرم افزار آماری لیزرل استفاده شده است. به طور کلی نتایج پژوهش نشان داد که حسابرسی داخلی با نوآوری سبز ارتباط معنا داری دارد. همچنین، سرمایهگذاری زیستمحیطی و حاکمیت شرکتی نیز با تأثیرگذاری به عنوان میانجی ارتباط بین آن دو را تأیید می نماید.
پرونده مقاله
در سالیان اخیر پژوهشگران ادعا می کنند که نوآوری سبز میتواند تأثیر مثبتی بر عملیات شرکت بگذارد.این به نوبه خود میتواند منجر به افزایش حجم فروش شود و موقعیت مالی شرکت را بهبود بخشد. همچنین، همسو شدن با محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن توسط شركتها، و نحوه عملکرد آنها و چکیده کامل
در سالیان اخیر پژوهشگران ادعا می کنند که نوآوری سبز میتواند تأثیر مثبتی بر عملیات شرکت بگذارد.این به نوبه خود میتواند منجر به افزایش حجم فروش شود و موقعیت مالی شرکت را بهبود بخشد. همچنین، همسو شدن با محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن توسط شركتها، و نحوه عملکرد آنها و حفظ مزیتهای رقابتی شركت و ایجاد نوآوری برای پیشرفت و همگام شدن با بازارهای در حال رشد امروزه مهمترین دغدغه سازمانها هستند، لذا، ایجاد فرهنگ نوآوری سبز و استفاده از ابعاد مختلف نوآوری سبز در سازمان ضروری بهنظر میرسد. باتوجه به اهمیت نوآوریسبز و فرهنگ نوآوری سبز و اثراتی كه میتواند بر عملکرد بازار به خصوص با در نظر گرفتن نقش عملکرد زیستمحیطی داشته باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ۴۷۰ مورد از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1391 تا 1401 بودهاست. بر اساس رابطه محاسباتی کوکران نمونه آماری این پژوهش ۲۱۱ شرکت تعیین شده است. در این پژوهش برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است میشود. برای آزمون فرضیه¬های پژوهش از روش معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که فرهنگ نوآوریسبز شرکتی با نوآوری سبز بازاریابی تأثیر دارد و فرهنگ نوآوریسبز شرکتی با نوآوری سبز محصول تأثیر معناداری دارد. همچنین، نتایج نشان داد که نوآوری سبز بازاریابی با عملکرد بازار تأثیر داشته و از طرفی نوآوری سبز محصول با عملکرد بازار تأثیر داشته است.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر به بررسی تاثیر کیفیت خدمت ادراک شده بر رضایتمندی مشتریان برند هاکوپیان میپردازد. بهبود کیفیت خدمات یک برنامه دائمی و مستمر است؛ همچنین مشتری مهمترین دارایی سازمان به حساب میآید. بنابراین، باید در جهت بهبود کیفیت خدمات تلاش کرد. جامعه آماری این پژوهش کلیه م چکیده کامل
تحقیق حاضر به بررسی تاثیر کیفیت خدمت ادراک شده بر رضایتمندی مشتریان برند هاکوپیان میپردازد. بهبود کیفیت خدمات یک برنامه دائمی و مستمر است؛ همچنین مشتری مهمترین دارایی سازمان به حساب میآید. بنابراین، باید در جهت بهبود کیفیت خدمات تلاش کرد. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان شعب هاکوپیان در شهر تهران میباشد. بدین منظور نمونه ای به حجم 384 نفر (با توجه به جامعه آماری نامحدود) انتخاب شد و اطلاعات مورد نیاز به وسیله پرسشنامه جمع آوری گردید، پرسشنامه ای که روایی آن با توجه به نظر صاحب نظران و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ مورد تصدیق قرار گرفت. سپس به منظور تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، از مدل یابی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزارهای آماری اس پی اس اس نسخه 22 و نرم افزار لیزرل نسخه8/8 استفاده گردید. پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است و نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان میدهد که متغیرهای قابلیت اطمینان، تضمین، همدلی، پاسخ گویی و ملموس روی کیفیت خدمات ادراک شده تأثیر معناداری دارد و کیفیت خدمات ادراک شده هم تأثیر معناداری بر روی رضایتمندی مشتریان دارد؛ در نتیجه، با توجه به شاخصهای مطرح شده برای هر متغیر راهکارهایی برای ارائه خدمات به مشتریان مطرح گردید.
پرونده مقاله
نظر به ادغام صورت گرفته در بانک سپه و اهمیت امر آموزش و توسعه برای کارکنان جهت نیل به اهداف سازمانی، این تحقیق با هدف مدل سازی کیفی آموزش و توسعه در بانک سپه ایران با تاکید بر تغییر ساختار سازمانی صورت پذیرفت. روش تحقیق، مطالعه موردی و از نوع تحقیق کیفی است و ابزار گرد چکیده کامل
نظر به ادغام صورت گرفته در بانک سپه و اهمیت امر آموزش و توسعه برای کارکنان جهت نیل به اهداف سازمانی، این تحقیق با هدف مدل سازی کیفی آموزش و توسعه در بانک سپه ایران با تاکید بر تغییر ساختار سازمانی صورت پذیرفت. روش تحقیق، مطالعه موردی و از نوع تحقیق کیفی است و ابزار گردآوری نیز مصاحبه نیمهساختار یافته میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، مدیران استانها، مدیریت امور نواحی، مدیریت امور سرمایه انسانی، مدیران بانک سپه و اعضای هیأت علمی رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به تعداد 543 نفر میباشد. مشارکت کنندگان تحقیق، با روش نمونهگیری هدفمند، 22 نفر شامل 15 مدیر در سطوح مختلف بانک سپه و 7 استاد دانشگاه انتخاب گردیدند. در نهایت هنگامیکه گردآوری دادهها به حالت اشباع رسید، فرایند مصاحبه و گردآوری دادهها متوقف گردید. شیوه جمعآوری دادهها، مصاحبهها، از نوع نیمه ساختاریافته بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل محتوا استفاده گردید و کدگذاری باز، محوری و گزینشی مصاحبهها با نرم افزار مکس کیودای 2020 صورت پذیرفت. یافتههای تحقیق بیانگر آن بود که برای مدلسازی کیفی استراتژی آموزش و توسعه در بانک سپه ایران با تاکید بر تغییر ساختار سازمانی، بایستی به نیازهای آموزشی،اثر بخشی آموزشی و مسیر پیشرفت شغلی، توجه ویژهای نمود.
پرونده مقاله
در محیط رقابتی بانکها، ایجاد ارزش از طریق روابط موثر با مشتریان بسیار حائز اهمیت است. برای بقا در این محیط، بانکها نیازمند ارائه خدمات جدید و مقرون به صرفه به مشتریان خود هستند. وفاداری مشتریان و حفظ روابط سودآور با آنها یکی از اولویتهای اصلی بانکهاست. هدف از تحقیق چکیده کامل
در محیط رقابتی بانکها، ایجاد ارزش از طریق روابط موثر با مشتریان بسیار حائز اهمیت است. برای بقا در این محیط، بانکها نیازمند ارائه خدمات جدید و مقرون به صرفه به مشتریان خود هستند. وفاداری مشتریان و حفظ روابط سودآور با آنها یکی از اولویتهای اصلی بانکهاست. هدف از تحقیق حاضر، رابطه بین جهت گیری استراتژیک و مشتریان وفادار تأکید بر ظرفیت بازاریابی است. تحقيق یاد شده از نظر هدف كاربردي و از نظر نحوه گردآوري اطلاعات توصيفي - همبستگي و از نظر اجرا میدانی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بانک سپه و تعدادی از ارباب رجوع شهر اردبیل تشکیل میدهند که تعداد نمونه براساس فرمول کوکران384 نفر انتخاب شد. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات، در این پژوهش، سه نوع پرسشنامه استاندارد بوده است. داده های جمعآوریشده با استفاده از نرمافزارهای SPSS و LISREL مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفتهاند. در این پژوهش، ضریب های مسیر برای مؤلفه های مختلف فرضیات بررسی شدهاند. نتایج نشان دادهاند که مشتری محوری، رقیب محوری، هزینه محوری، نوآوری محوری، ظرفیت بازاریابی، و جهتگیری استراتژیک همگی بهطور معناداری بر وفاداری مشتریان تأثیرگذارند. این یافتهها نشان میدهند که راهبردها و استراتژیهای بانکها به میزان قابل توجهی بر وفاداری مشتریان تأثیرگذارند و برنامهریزیهای موثر در این زمینه میتواند به بهبود روابط با مشتریان و افزایش درآمد بانکها کمک کند.
پرونده مقاله