بازاریابی خدمات عمومی ( علمی پژوهشی )
  • معرفي نشريه
    علمی

    فصلنامه  بازاریابی خدمات عمومی، مجله‌اي است نظري و تجربي كه به مسايل مختلف توسعه در جمهوري اسلامي ايران مي‌پردازد و هدف از انتشار آن، زمينه‌سازي براي پيشرفت ايران و دستيابي به اهداف چشم‌انداز بيست ساله است.

    با عنایت به ارزیابی فصلنامه "بازاریابی خدمات عمومی" توسط سامانه ارزیابی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی، این نشریه موفق به کسب رتبه "ب" گردید و از این پس مقالات چاپ شده در این نشریه حائز امتیاز  برای محققان می باشد. هم اکنون این نشریه آماده پذیرش مقالات پژوهشگران و اساتید محترم جهت چاپ در شماره بعدی می باشد. 

    دانشجویان کلیه واحدهای دانشگاهی می توانند به منظور تکمیل امتیازات خود جهت انجام دفاع از رساله دکتری تخصصی نسبت به ارسال مقاله به مجله فوق اقدام نمایند.همچنین اساتید محترم دانشگاه و دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می تواننداز امتیاز پذیرش و چاپ مقاله در فصلنامه بازاریابی خدمات عمومی استفاده نمایند.

     


    آخرین مقالات منتشر شده

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - بررسی تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری احترام و عشق به برند در میان مشتریان برند چرم مشهد در شهر تهران
      مهرداد رحیمیان هیرو عیسوی
      شماره 3 , دوره 1 , پاییز 1402
      رقابت شدید، تنگ شدن بازارها و تغییرات روزافزون در نیازها و خواسته‌های مشتریان، مبحث وفاداری مشتری را به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها در ادبیات بازاریابی مبدل نموده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری چکیده کامل
      رقابت شدید، تنگ شدن بازارها و تغییرات روزافزون در نیازها و خواسته‌های مشتریان، مبحث وفاداری مشتری را به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها در ادبیات بازاریابی مبدل نموده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری احترام و عشق به برند است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از منظر روش در زمره پژوهش های توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان برند چرم مشهد در شهر تهران تشکیل داده‌اند که 384 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب‌شده‌اند. جهت انتخاب نمونه، از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی به‌منظور انتخاب نمایندگی های برند چرم مشهد و همچنین نمونه‌گیری غیر احتمالی در دسترس جهت توزیع پرسشنامه در میان مشتریان استفاده‌شده است. شش فرضیه نیز به‌منظور تبیین روابط بین متغیرهای پژوهش استفاده‌شده است. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه با طیف پنج گزینه ای لیکرت می باشد که پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق روایی محتوا و تحلیل عاملی تأییدی، تأییدشده است. تحلیل داده ها از طریق نرم‌افزار پی ال اس نشان داده که اعتماد برند و ارزش برند بر وفاداری مشتریان تأثیری معنی‌دار دارد. همچنین نقش میانجی ارزش برند و تعدیل گری عشق برند و احترام برند در تأثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان تأیید گردید. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی درون سازمانی (مطالعه موردی: شرکت تکدانه مرند)
      محمدحسن حدادی جبرئیل مرزی علمداری رمضان محمودلو
      شماره 3 , دوره 1 , پاییز 1402
      کارآفرینی درون سازمانی، سازمان‏ها را از طریق فعال بودن در بازار با جستجو و توسعه محصولات و خدمات برتر با استفاده از پتانسیل کارکنان برای ایجاد سودآوری و رشد توانمند می‏کند. و به کارکنان اجازه می‌دهد تا از منابع سازمان برای ایجاد تغییرات در سازمان و ایجاد یک کسب و کار جد چکیده کامل
      کارآفرینی درون سازمانی، سازمان‏ها را از طریق فعال بودن در بازار با جستجو و توسعه محصولات و خدمات برتر با استفاده از پتانسیل کارکنان برای ایجاد سودآوری و رشد توانمند می‏کند. و به کارکنان اجازه می‌دهد تا از منابع سازمان برای ایجاد تغییرات در سازمان و ایجاد یک کسب و کار جدید استفاده کنند. هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند است. روش تحقیق کاربردی و پیمایشی است که به روش میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت تکدانه می باشد که در سال جاری در این شرکت مشغول به کار هستند. تعداد کارکنان مشغول در این کارخانه غالب بر 1000 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 277 نفر به عنوان نمونه آماری محاسبه شدند که این تعداد به صورت کاملا تصادفی از بین کارکنان مشغول در این شرکت انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه کارآفرینی درون سازمانی كورنوال و پرلمن (1990) و پرسشنامه کارآفرینانه استیونسون استفاده شد که روایی و پایایی آنها مورد تایید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‎آوری شده توسط پرسشنامه‎های تحقیق از مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) به وسیله‌ی نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج آزمون فرضیات نشان می‌دهد: 1. گرایش استراتژیک بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 2. تعهد به منابع بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 3. ساختار مدیریت بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 4. فلسفه پاداش بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 5. رشد گرایی بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. 6. فرهنگ کارآفرینانه بر بهبود کارآفرینی درون سازمانی در شرکت تکدانه مرند موثر است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - نقش کیفیت خدمات دررابطه بین استانداردگرایی و سفارشی کردن محصولات با رضایت و وفاداری مشتریان "مطالعه موردی شرکتهای فعال در شهرک صنعتی رشت"
      مرتضی حضرتی
      شماره 3 , دوره 1 , پاییز 1402
      نرخ سريع تغييرات تكنولوژيكي، چرخه‌هاي حيات كوتاه توليد و رقابت جهاني شديد، به سرعت به محيط رقابتي اكثر شركت ها و سازمانها منتقل شده است . امروزه متخصصان و پژوهشگران بازاریابی و تجارت، اهمیت رضایت وفاداری مشتری را به عنوان هدفی استراتژیک در تمامی صنایع به رسمیت می شناسند چکیده کامل
      نرخ سريع تغييرات تكنولوژيكي، چرخه‌هاي حيات كوتاه توليد و رقابت جهاني شديد، به سرعت به محيط رقابتي اكثر شركت ها و سازمانها منتقل شده است . امروزه متخصصان و پژوهشگران بازاریابی و تجارت، اهمیت رضایت وفاداری مشتری را به عنوان هدفی استراتژیک در تمامی صنایع به رسمیت می شناسند. در این راستا تحقیق حاضر به دنبال بررسی نقش کیفیت خدمات در رابطه بین استانداردگرایی و سفارشی کردن محصولات با رضایت و وفاداری مشتریان در شرکت های فعال در شهرک صنعتی رشت طراحی شده است. روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمع اوری داده ها توصیفی- همبستگی می باشد. واحد های تولیدی شهرک صنعتی رشت در نظر گرفته شده است که با توجه به بررسی های به عمل آمده، آمار شرکت های واحد های تولیدی شهرک صنعتی رشت از سازمان صنعت، معدن و تجارت ، تعداد آنها 222 شرکت می باشد و شیوه نمونه گیری دراین تحقیق به صورت تصادفی ساده است که 121 شرکت به عنوان نمونه، از جامعه آماری تحقیق حاضرانتخاب شد. روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق میدانی و ابزار آن پرسشنامه می باشد. جهت اثبات روایی پرسشنامه از روش روایی محتوی و جهت تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. در اين پژوهش به علت حجم پائین نمونه و عدم تبعیت برخی از متغیرهای تحقیق از توزیع نرمال ، جهت آزمون فرضیه‌ها از مدل سازي معادلات ساختاري با رويکرد حداقل مربعات جزئي (PLS) و نرم افزار Smart PLS استفاده ميشود جهت آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج نشان داد که استاندارد گرایی، کیفیت فنی، رضایت مشتری، سفارشی کردن محصولات و کیفیت وظیفه ای تاثیر مثبتی وفاداری مشتریان دارند و در در 3/48 درصد از متغیر وفاداری را تبیین می کند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - مدلسازی بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی با تاکید بر مدیریت ریسک در شهرداری
      سعید آقاسی مسعود مختاری کرچگانی محمدرضا دلوی
      شماره 3 , دوره 1 , پاییز 1402
      بازاریابی اجتماعی به دنبال مشخص کردن راه کارهای افزایش مشارکت، بهره وری سازمان، به وسیله فعالیت‌های بازاریابی در ابعاد اجتماعی است و متغیرهای محیطی از قبیل قوانین و مقررات، مسائل اخلاقی، روندهای اجتماعی نیز بررسی می‌شوند.بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی یک اقدام زیربنای چکیده کامل
      بازاریابی اجتماعی به دنبال مشخص کردن راه کارهای افزایش مشارکت، بهره وری سازمان، به وسیله فعالیت‌های بازاریابی در ابعاد اجتماعی است و متغیرهای محیطی از قبیل قوانین و مقررات، مسائل اخلاقی، روندهای اجتماعی نیز بررسی می‌شوند.بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی یک اقدام زیربنایی در مدیریت شهری است که دستاوردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای جامعه و شهروندان به همراه دارد. در این راستا این مطالعه با هدف مدلسازی بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی با تاکید بر مدیریت ریسک صورت گرفت. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی-توسعه‌ای و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی-پیمایشی است. جامعه مشارکت‌کنندگان در بخش کیفی شامل اساتید بازاریابی و مدیران شهرداری اصفهان است که 12 نفر با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه ISM می‌باشد. مقوله‌های بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی با روش تحلیل مضمون در نرم‌افزار Maxqda شناسایی شدند. الگوی روابط علی میان مقوله‌ها نیز با روش مدلسازی ساختاری-تفسیری در نرم‌افزار MicMac تعیین گردید. براساس نتایج، «زیرساخت‌های بازاریابی»، «مدیریت ریسک غیرمالی» و «مدیریت ریسک مالی» بر «مسئولیت‌ اجتماعی شهرداری» اثر می‌گذارند. مسئولیت‌ اجتماعی شهرداری نیز بر «آمیزه بازاریابی جامعه‌محور» و «بازاریابی داخلی» اثر می‌گذارد. به همین ترتیب این عوامل بر «مشتری‌محوری» و «کیفیت خدمات» تاثیر می‌گذارند. در نهایت افزایش «رفتار مطلوب اجتماعی کارکنان» به «بازاریابی اجتماعی محصولات فرهنگی» منجر می‌شود. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - شناسايي عوامل موثر بر تروماي سازماني با تمركز بر راهكارهاي كاهش پیامدها (مورد مطالعه: کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک مشهد)
      حمید عرفانیان خانزاده فریبرز رحیم نیا اعظم بابكي راد
      شماره 3 , دوره 1 , پاییز 1402
      تروماي‌سازمانی يكي از چالش¬ها در پهنه رفتار سازماني است كه به آثار جانبي روحي و جسمي بر يك فرد يا گروه در سازمان مي‌پردازد و به‌عنوان يكي از بيماري‌هاي پنهان سازماني تلقي مي‌شود كه به‌طور غيرمستقيم بهره‌وري سازماني را نشانه مي‌رود. به‌بيان ساده تروما سبب استرس و تغيير ش چکیده کامل
      تروماي‌سازمانی يكي از چالش¬ها در پهنه رفتار سازماني است كه به آثار جانبي روحي و جسمي بر يك فرد يا گروه در سازمان مي‌پردازد و به‌عنوان يكي از بيماري‌هاي پنهان سازماني تلقي مي‌شود كه به‌طور غيرمستقيم بهره‌وري سازماني را نشانه مي‌رود. به‌بيان ساده تروما سبب استرس و تغيير شرايط نرمال و در نتيجه كاهش بهرهوري فردي و سازماني مي¬شود. بنابراين تحقیق حاضر با رويكردي آميخته(كيفي-كمي) به بهبود آگاهی در حوزه‌ی ترومای‌سازمانی کمک می‌نماید. در بخش كيفي ضمن تحليل‌ادبيات به کمک تكنيك دلفي، اقدام به شناسایی عوامل موثر، پیامدها و راهکارهای ترومای‌سازمانی گردید. در پنل دلفی 9 نفر از خبرگان به روش گلوله‌برفی انتخاب شدند تا داده‌ها به مرحله‌ی اشباع برسند. نتایج بخش کیفی بيانگر اين‌است كه 14 عامل بر ايجاد تروماي‌سازماني مؤثر است، 13پیامد ناشي از بي‌توجهي به آن است و 10راهکار با هدف بهبود بهره‌وري و كاهش اثرات تروماي‌سازماني نيز احصاءگرديد. در پايان با رويكرد سيستمي، الگوي كاهش سطح تروما پيشنهاد گرديد. در بخش‌كمي تحقیق نيز پرسشنامه‌ي استاندارد ترومای‌سازمانی "ویوان و هورمن"(2015) در بین 175نفر از مجموع 320 نفر کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک مشهد به روش تصادفی ساده توزیع شد. نتایج بخش کمی تحقیق نشان داد که وضعیت موجود تروما از نگاه کارکنان در اين سازمان بیش از حد نرمال است. بنابراین با توجه به عوامل 14گانه موثر بر تروما، راهکارهایی همچون شفافیت‌اهداف، قدردانی و مشارکت‌گرفتن از کارکنان، رعایت تناسب‌شغل و شاغل، توجه به امور رفاهی، ایجاد محیط‌کاری شاد و مفرح، آموزش کار گروهی، توجه به ایده‌های خلاقانه و ایجاد مراکز مشاوره روانشناختی در سازمان ارائه گردید. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - تبیین و طراحی الگوی راهبردی توسعه صادرات و رابطه آن باعملکردصادراتی شرکت های تعاونی تولید شهر تهران
      سیدمحمد اعرابی صاحب بدری سعیده  بدری
      شماره 3 , دوره 1 , پاییز 1402
      هدف اصلی پژوهش حاضر تبیین و طراحی الگوی راهبردی توسعه صادرات و تاثیرآنها برعملکردصادراتی شرکت های تعاونی تولید شهر تهران است. پژوهش از نوع توصیفی –پیمایشی و از نظر هدف كاربردي است. جامعه آماری پژوهش حاضر از دو گروه تشکیل شده است. گروه اول گروه دلفی است که از بین متخصصی چکیده کامل
      هدف اصلی پژوهش حاضر تبیین و طراحی الگوی راهبردی توسعه صادرات و تاثیرآنها برعملکردصادراتی شرکت های تعاونی تولید شهر تهران است. پژوهش از نوع توصیفی –پیمایشی و از نظر هدف كاربردي است. جامعه آماری پژوهش حاضر از دو گروه تشکیل شده است. گروه اول گروه دلفی است که از بین متخصصین در امر صادرات به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و گروه دوم، شرکت های تعاونی تولیدی فعال استان تهران است که تعداد 24 شرکت تعاونی به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه که اولی ویژه توسعه صادرات است؛ این پرسشنامه را محقق به کمک گروه دلفی ساخته و پرسشنامه دوم برای سنجش عملکرد صادراتی است که از متون اخذ شده است. تعداد 170 پرسشنامه بین مدیران و کارشناسان شرکت های منتخب به صورت تصادفی توزیع شد که تعداد 150 پرسشنامه پر شده قابل قبول تشخیص داده شد. برای شناسایی عوامل موثر بر توسعه صادراتی از طریق روش کیفی و بر اساس کد بندی و میزان تاثیر هریک از عناصر شناسایی شده بر میزان عملکرد صادراتی و برای تائید مدل از روش حداقل مربعات جزیی با نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج بدست آمده بیانگر آن است، شش عامل راهبردی، تشکل های حامی با میانگین 67/3، مزیت رقابتی با میانگین27/3، مدیریت دانش با میانگین 49/3، زیرساخت ها با میانگین 75/3، سیاست های دولت با میانگین 63/3و استراتژی های بازاریابی با میانگین 83/3 در توسعه صادرات محصولات شرکت های تعاونی تولید استان تهران نقش دارند. ضریب متغیر درون زای تشکل های حامی588/0، مزیت رقابتی189/0، مدیریت دانش032/0، استراتژی های بازاریابی27/0، زیرساخت ها451/0و سیاست های دولت459/0 بدست آمده است. تمامی عوامل به استثنای مدیریت دانش در سطح 01/0در جامعه معنی دار شده است پرونده مقاله
    پربازدیدترین مقالات

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - واکاوی تاثیر ذهنیت فلسفی بر غوغاسالاری با توجه به نقش میانجی شجاعت اخلاقی‌ حرفه‌ای و توسعه ‌مدل
      حميد عرفانيان خان زاده اعظم بابكي راد محمد رافتي سيد وحيد شالباف يزدي
      شماره 1 , دوره 1 , بهار 1402
      در عصر حاضر مسائل عاطفي، جزء مسائل پر اهميت سازمان قرار گرفته، تا آنجا كه مديران موفق را مديراني مي‌دانند كه اين مهم را مورد توجه قرار مي‌دهند. سوء‌استفاده عاطفی در محل کار به‌عنوان غوغاسالاری شناخته شده و دامنه‌ي گسترده‌اي در فضاي سازماني پيدا كرده است. تحقيقات نشان مي چکیده کامل
      در عصر حاضر مسائل عاطفي، جزء مسائل پر اهميت سازمان قرار گرفته، تا آنجا كه مديران موفق را مديراني مي‌دانند كه اين مهم را مورد توجه قرار مي‌دهند. سوء‌استفاده عاطفی در محل کار به‌عنوان غوغاسالاری شناخته شده و دامنه‌ي گسترده‌اي در فضاي سازماني پيدا كرده است. تحقيقات نشان مي‌دهد بخشي از اين رفتار متوجه ذهنيت افراد است. لذا هدف اين پژوهش بررسی تاثیر ذهنیت فلسفی بر غوغاسالاری است و بررسي اينكه آيا شجاعت اخلاقی حرفه‌ای مي‌تواند رابطه را ميانجي‌گري كند؟ از جامعه آماری 134 نفري کارکنان شعب بانك تجارت مشهد با استفاده از فرمول کوکران نمونه 100 نفری انتخاب گرديد. و جهت تحلیل آماری از نرم‌افزار PLS استفاده شده است. روایی پرسشنامه‌ها به روش روایی محتوا تایید و به كمك آلفای کرونباخ پايايي ابزار بررسي گرديد. ابزار تحقيق پرسشنامه‌‌های ذهنیت فلسفی(اسمیت ،2010) و غوغاسالاری(مرال‌الیچ و همکاران،2014) و شجاعت اخلاق حرفه‌ای (سکرکا ،2009) مي‌باشد. نتایج تحقيق نشان مي‌دهد كه شجاعت اخلافی حرفه‌ای کارکنان رابطه بین ذهنیت فلسفی و غوغاسالاری را میانجی‌گري مي‌كند. پس از توسعه مدل اوليه و بررسی تاثير دموگرافی (سن، جنسیت، تحصیلات و سابقه کاری) بر روابط متغيرهاي سه‌گانه تحقیق مشخص گرديد که جنسیت و سابقه کاری نیز بر غوغا سالاری و شجاعت اخلاق حرفه‌ای نقش تعدیل‌کننده دارند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - بررسی راهکارهای استراتژیک تجاری و خدمات بازرگانی جهت توسعه صادرات محصولات مزیت¬دار استان آذربایجان غربی در بازارهای هدف منتخب
      مجتبی  حیدری محمد   سلیمانی علی  اوسط حضرتی
      شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1402
      هدف تحقیق حاضر بررسی راهکارهای استراژیک جهت توسعه صادرات محصولات مزیت دار استان در بازارهای هدف بود. جامعه آماری را کلیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و کارشناسان سازمان صنعت و معدن تجارت و جهاد کشاورزی، و اتاق بازرگانی و گمرکات استان آذربایجان غربی تشکیل دادند.حجم نمونه ج چکیده کامل
      هدف تحقیق حاضر بررسی راهکارهای استراژیک جهت توسعه صادرات محصولات مزیت دار استان در بازارهای هدف بود. جامعه آماری را کلیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان و کارشناسان سازمان صنعت و معدن تجارت و جهاد کشاورزی، و اتاق بازرگانی و گمرکات استان آذربایجان غربی تشکیل دادند.حجم نمونه جهت تعیین محصولات مزیت دار استان در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول 15 نفر برای 33 محصول و در مرحله دوم برای 16 محصول بر اساس شاخص های مدل واریو، محصولات مزیت دار مشخص گردید.جهت 6 محصول مزیت دار به تفکیک 7 نفر خبره بر اساس روش نمونه گیری وضعی و گلوله برفی انتخاب گردید. در پرسشنامه سوم بر اساس مدل عوامل داخلی و خارجی که در آن جهت عوامل داخلی 9 معیار اصلی و 102 زیر معیار و جهت عوامل خارجی 7 معیار اصلی و 81 زیرمعیار نسبت به جمع آوری اقدام گردید. نتایج تجزیه و تحلیل وضعیت موجود عوامل داخلی و خارجی به تفکیک برای هر محصول مزیت دار نشان داد که ضعف موجود در نمک معدنی به ترتیب در فناوری و توسعه و تهدید موجود در عوامل خارجی به ترتیب در عوامل قانونی و سیاسی میباشد و در نمک طعام ضعف موجود به ترتیب در عوامل مدیریتی و منابع انسانی و و تهدید موجود در عوامل اقتصادی و اجتماعی میباشد.در کنسانتره ضعف موجود در عوامل اجتماعی و بازاریابی و تهدید موجود در عوامل اقتصادی و عوامل قانونی میباشد. ضعف موجوددر محصولات آبمیوه به ترتیب در بازاریابی و توسعه و تهدید موجود در عوامل سیاسی و اقتصادی میباشد. ضعف موجود در محصول کشمش در عوامل فرهنگی و توسعه و تهدید موجود در عوامل سیاسی و قانونی میباشد.درمحصول انگورضعف موجود در عوامل مدیریتی و توسعه و تهدید موجود عوامل اجتماعی و فرهنگی میباشد که راهکارها بر اساس ضعف و تهدید برای محصولات مزیت دار تعیین گردید. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - طراحی الگوی همترازی عناصر سازمانی با استراتژی های سازمان و رابطه آن با عملکرد
      فریده دفاعی سید محمد  اعرابی صاحب  بدری
      شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1402
      هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی الگوی همترازی استراتژیهای منابع انسانی، ساختار و فرهنگ سازمانی با استراتژیهای سازمان و تأثیر آن بر عملکرد مدارس تحت پوشش مجتمع آموزشی و فرهنگی علامه طباطبایی است. این پژوهش بر مبنای نظریه نقاطمرجع استراتژیک الگویی را جهت هماهنگی بین استراتژی سا چکیده کامل
      هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی الگوی همترازی استراتژیهای منابع انسانی، ساختار و فرهنگ سازمانی با استراتژیهای سازمان و تأثیر آن بر عملکرد مدارس تحت پوشش مجتمع آموزشی و فرهنگی علامه طباطبایی است. این پژوهش بر مبنای نظریه نقاطمرجع استراتژیک الگویی را جهت هماهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی سطح منابع انسانی و عناصر سازمان ارایه می دهد.دو نقطه مرجع میزان کنترل کم یا شدید و کانون توجه داخلی یا خارجی به عنوان نقاط مرجع در نظر گرفته شدند. بر مبنای نقاط مرجع استراتژیک ) ،( SRPاستراتژی های منابع انسانی، ساختار، فرهنگ و استراتژی های سازمان تعیین شدند و سپس رابطه بین گونه های مختلف استراتژی های مذکور و عناصر سازمان مورد بررسی قرار گرفت. برای سنجش عملکرد مدارس تحت پوشش مجتمع علامه طباطبایی از 4معیار عملکرد سازمانی مدل کارت امتیازی متوازن ( (BSCاستفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش شامل مدیران و کارکنان و معلمان مجتمع علامه طباطبایی که حدود 400نفرهستند. نوع تحقیق بر اساس هدف، توسعه ای و روش آن براساس نحوه گردآوری داده ها، توصـیفی و از نوع همبستگی است و واحد تحلیل مدرسه می باشد. روش گردآوری داده های میدانی این پژوهش، پرسشنامه است. اطلاعات جمع آوری شده با نرم افزار spssو PLSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.اطلاعات به دست آمده و تفسیر آنها نشان می دهد که در مجتمع علامه طباطبایی، گونه غالب استراتژی سازمان رقابتی، گونه غالب استراتژی منابع انسانی استراتژی ثانویه، گونه غالب ساختار سازمانی مکانیکی و گونه غالب فرهنگ سازمانی فرهنگ ماموریتی است.بین استراتژی های سازمان و سایر عناصر مورد مطالعه همترازی وجود دارد. عملکرد آن دسته از مدارسی که بین استراتژی های سازمان و عناصر سازمانی همترازی بیشتری دارند، عملکرد آنها نیز بیشتر است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - مفهوم‌پردازی کوتوله‌پروری؛ با تأکید بر جنبه‌های تاریک جانشین‌پروری
      مریم رزمجو جعفر بیک زاد
      شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1402
      یکی از سبک‌هایی که مطالعات انجام شده در مورد آن از غنای کافی برخوردار نیست، کوتوله‌پروری است. این سبک همان لبة تاریک جانشین‌پروری است؛ چرا که در کشور ما بحث جانشین‌پروری همیشه به کار گرفته شده است اما به صورتی مستمر در نظام ما توسعه‌نیافته است. که یکی از جنبه‌های مخرب و چکیده کامل
      یکی از سبک‌هایی که مطالعات انجام شده در مورد آن از غنای کافی برخوردار نیست، کوتوله‌پروری است. این سبک همان لبة تاریک جانشین‌پروری است؛ چرا که در کشور ما بحث جانشین‌پروری همیشه به کار گرفته شده است اما به صورتی مستمر در نظام ما توسعه‌نیافته است. که یکی از جنبه‌های مخرب و کژکارکردی آنها کوتوله‌پروری است. در واقع، کوتوله‌پروری یکی از عوامل نشان‌دهنده مشکل اساسی در سلامت اداری سازمان‌های دولتی می‌باشد. از طرفی دیگر، علی‌رغم وجود استعاره‌ها گوناگون در حوزه آسیب‌شناسی سازمان، اگر ظهور پدیده‌های تخریب‌گر در سازمان‌ها را در نظر بگیریم، کوتوله‌پروری می‌تواند نقش تخریب‌گر در سازمان را داشته باشد که بایستی مورد بررسی کامل قرار گیرد. بر این اساس، پژوهش حاضر از این جهت اهمیت و ضرورت دارد که با مفهوم‌پردازی کوتوله‌پروری، روش‌های تفکر، دیدن و درک ما نسبت به پدیده ‌پیچیده کوتوله‌پروری تغییر یابد. همچنین، مفهوم‌پردازی کوتوله‌پروری ظرفیت مهمی در اختیار ذی‌نفعان سازمان قرار می‌دهد؛ ظرفیتی که حاکی از قابلیت استفاده از ادراک بیماری در انسان، برای کمک به فهم سازمان و توسعة دانش سازمانی در مواجهه با مشکلات است، تا بر این اساس مخاطبان بتوانند به دانش خود در مورد کوتوله‌پروری هم از جنبه عینی و هم از جنبه ذهنی، عمق و غنای بیشتری ببخشند و همچنین مدیران بخش دولتی درک بهتری از فرایند کوتوله‌پروری کسب کنند که اگر نشانه‌هایی از پدیده کوتوله‌پروری را در سازمان‌هایشان مشاهده کردند، ضمن تشخیص کوتوله‌پروری به پیشگیری، اصلاح و درمان آن اقدام نمایند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران کاریابی های غیردولتی درزمینه رابطه عوامل بازاریابی خدمت با جذب مشتری
      فریدون امیدی
      شماره 1 , دوره 1 , بهار 1402
      سازمانها با هر هدفی که تشکیل شده باشند، ملزم به جلب رضایت مشتریان خود هستند. این الزام از دستورات الهی در حفظ کرامت انسان ها، از قانون و انگیزه های اجتماعی، همچنین از ضرورتهای تامین منافع سازمانی برای کسب سود مناسب ناشی می شود. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تطبیقی نظرات چکیده کامل
      سازمانها با هر هدفی که تشکیل شده باشند، ملزم به جلب رضایت مشتریان خود هستند. این الزام از دستورات الهی در حفظ کرامت انسان ها، از قانون و انگیزه های اجتماعی، همچنین از ضرورتهای تامین منافع سازمانی برای کسب سود مناسب ناشی می شود. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران کاریابی های غیردولتی درزمینه رابطه عوامل خدمت و مکان به منظور بهبود عملکرد کاریابی های غیردولتی برای به دست آوردن رضایت بیشتر مشتریان و جذب بیشتر آنان است. نمونه تحقیق شامل مدیران و مشتریان کاریابی های غیر دولتی استان خوزستان (N=260) است با توجه به منابع موجود و پرسشنامه های ویژه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی خدمت با جذب مشتری و ویژگی های خدمات کاریابی های غیردولتی، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در این تحقیق از دو نوع آزمون استفاده شده است، آزمون مجموع رتبه ها و آزمون فرید من، با توجه به اینکه دو نوع جامعه آماری(جامعه آماری مدیران و جامعه آماری مشتریان) مستقل وجود داشته است، برای آزمون فرضیات از این آزمونها استفاده شده . نتایج به دست آمده نشان می دهد. بین نظرات مشتریان و مدیران کاریابی غیر دولتی در رابطه با عوامل آمیخته بازاریابی خدمت و مکان اختلاف معنی داری وجود دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - مطالعه عوامل مؤثر بر مهارت‌های ارتباطی در سازمان‌های دولتی
      داود كيا كجوري
      شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1402
      ارتباطات سازماني شامل فرايندي است كه دو يا چند واحد از يك مجموعه از طريق تبادل نظر، اطلاعات مورد نياز خود را مبادله كرده و از آنجايي كه ارتباطات از عناصر اوليه مديريت است، مديران بايد در سطوح مختلف با افراد مجموعه و يا همطراز خود ارتباط مؤثر برقرار كنند این تحقیق از نوع چکیده کامل
      ارتباطات سازماني شامل فرايندي است كه دو يا چند واحد از يك مجموعه از طريق تبادل نظر، اطلاعات مورد نياز خود را مبادله كرده و از آنجايي كه ارتباطات از عناصر اوليه مديريت است، مديران بايد در سطوح مختلف با افراد مجموعه و يا همطراز خود ارتباط مؤثر برقرار كنند این تحقیق از نوع طرح تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی می‌باشد لذا داده‌هاي کمی و کیفی از روش اتصال داده‌ها با یکدیگر ترکیب می شوند یعنی ارتباط دادن دو مجموعه داده‌ها بصورت ساخت یکی بر اساس دیگري. در ادامه با استفاده از مصاحبه عمیق و نیمه‌ساختاریافته با 15 نفر از مدیران نمونه ملی با بهره گیری از تکنیک گلوله‌برفی مصاحبه و پس از اشباح نظری مجموعه داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از نرم افزار MAXQDA10 و تکنیک کُدگذاری سازماندهی شدند. سپس برای مقیاس سازی از محاسبه روایی صوری، روایی محتوی (CVR) و (CVI) و تحلیلی عاملی اکتشافی و تائیدی بهره گیری شد و با توزیع 500 پرسشنامه بین 25 دستگاه اجرایی استان گیلان و جمع‌آوری 429 پرسشنامه آزمون فرضیات با استفاده از روش همبستگی پیرسون انجام و کلیه فرضیات تایید و مدل نهایی تحقیق برای مهارتهای ارتباطی مدیران در سازمانهای دولتی شامل مهارتهای تبادل اطلاعات، بازخورد، موقعیت شناسی، بکارگیری فناوری، تحلیلی- ادراکی، شناختی- رفتاری واجتماعی ارایه گردید پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - تاثیر بازاریابی رابطه مند بر حفظ مشتری از طریق تعامل مشتری با توجه به رفتار شهروندی
      رضا  پورمحمد مراد رضایی دیزگاه
      شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1402
      در سالهای اخیر به دلیل رقابت تنگاتنگ در بازارهای مختلف ، شرکتها و تولید کنندگان کالاهای گوناگون ناگزیر به استفاده از روش ها و ابزارهای مختلفی برای حفظ مشتریان گردیده اند. در همین رابطه می توان به استراتژی های موثری اشاره نمود ، که یکی چکیده کامل
      در سالهای اخیر به دلیل رقابت تنگاتنگ در بازارهای مختلف ، شرکتها و تولید کنندگان کالاهای گوناگون ناگزیر به استفاده از روش ها و ابزارهای مختلفی برای حفظ مشتریان گردیده اند. در همین رابطه می توان به استراتژی های موثری اشاره نمود ، که یکی از این مهمترین استراتژی ها ، بازاریابی رابطه مند می باشد. از اینرو در این پژوهش سعی شده تا تاثیر بازاریابی رابطه مند بر حفظ مشتری از طریق تعامل مشتری با درنظر گرفتن رفتار شهروندی مشتری در میان تولید کنندگان مرغ گوشتی استان گیلان بررسی گردد. این پژوهش از نوع توصیفی و بر اساس جمع آوری داده ها می باشد. نمونه آماری از میان مشتریان مرغ گوشتی با روش نمونه برداری غیراحتمالی انتخاب شده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه و جامعه آماری 150 نفر بوده اند . به منظور آزمودن پایایی تحقیق از آلفای کرونباخ استفاده گردید. همچنین بررسی داده های تحقیق و آزمون فرضیه ها با استفاده از نرم افزار SPSS و نرم افزار AMOS GRAPHIC صورت پذیرفت. نتایج تحقیق نشان دادند که از میان متغیرها و سازه های تشکیل دهنده بازاریابی رابطه مند متغییرهای اعتماد و رسیدگی به تعارض تاثیر مثبت و معناداری بر حفظ مشتری از طریق تعامل مشتری دارند. همچنین نتایج مشخص کرد که رفتار شهروندی مشتری تاثیری بر رابطه بازاریابی رابطه مند و حفظ مشتری ندارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - تبیین مفهوم بازاریابی خدمات عمومی
      رضا طیران محمد طالقانی
      شماره 1 , دوره 1 , بهار 1402
      بسیاری‌ از صاحب ‌نظران معتقدند که‌ مشروعیت‌ دولت‌ها وابسته‌ به‌ میزان ارائه‌ «خدمات عمومی‌» با کیفیت‌ است‌. خدمات عمومی‌ با هدف تأمین‌ منافع‌ عامه‌ انجام می‌شود و اگر دولتی‌ قدرت انجام دادن این‌ وظیفه‌ را نداشته‌ باشد شایستگی‌ خود را از دست‌ می‌دهد. مشروعیت‌ دولت‌ها نه‌ چکیده کامل
      بسیاری‌ از صاحب ‌نظران معتقدند که‌ مشروعیت‌ دولت‌ها وابسته‌ به‌ میزان ارائه‌ «خدمات عمومی‌» با کیفیت‌ است‌. خدمات عمومی‌ با هدف تأمین‌ منافع‌ عامه‌ انجام می‌شود و اگر دولتی‌ قدرت انجام دادن این‌ وظیفه‌ را نداشته‌ باشد شایستگی‌ خود را از دست‌ می‌دهد. مشروعیت‌ دولت‌ها نه‌ تنها به‌ ماهیت‌ خدماتی‌ است‌ که‌ ارائه‌ می‌دهند، بلکه‌ به‌ چگونگی‌ ارائه‌ آنها نیز وابسته‌ است‌. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می¬دهد بخش خصوصی، خدمات کیفی بهتری نسبت به بخش عمومی ارایه می¬دهد. با این حال، بخش دولتی باید همواره خدمات خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهد؛ چرا که مراجعه¬کنندگان امروزه کم¬ترین نارضایتی را قبول نمی¬کنند. در این راستا با توجه به ابلاغ سیاست¬های اجرایی اصل44 قانون اساسی، سازمان¬های دولتی برای باقی ماندن در عرصه¬ی رقابت باید کیفیت خدمات خود را بهبود بخشیده و درپی کسب رضایت مراجعه کنندگان برآیند. در دنیاي امروز مشتریان در کانون توجه شرکتها قراردارند و رضایت مندي آنها، عامل اصلی، کسب مزیت رقابتی سازمان ها است، شناسایی دقیق انتظارات،تمایلات، توانایی ها و محدودیت هاي آنان در خرید محصولات، بیش ازپیش مورد توجه شرکت ها قرار گرفته است. براي مدیریت خدمات عمومی، کسب رضایت و ارتباط با مشتري، باید مطالعه و تحقیقی عمیق جهت بررسی و تبیین مفهوم بازاریابی خدمات عمومی به عمل آید که مقاله حاضر نیز برای بررسی این هدف کلی تدوین شده است. لذا در این پژوهش كوشش گردیده كه روش ها، مفروضات پايه اي و مفاهيم اساسي بازاريابي خدمات عمومی در قالب مجموعه¬ای از فرصتها، چالش¬ها و راهکارها شناسایی، تبیین و مورد بررسي قرار گيرند. روش تحقیق حاضر، توصیفی تحلیلی مبتنی بر منابع اسنادی و کتابخانه¬ای بوده و با بررسی مبانی نظری و ادبیات مکتوب درصدد تبیین مفهوم بازاریابی خدمات عمومی است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - شناسايي و اولويت بندي عوامل تاثيرگذار بر عملكرد كاركنان در دوران كرونا
      شهره  نام جویان میثم چکین مرضیه  محمدی
      شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1402
      شيوع بيماري همه گیر كوويد-19 دگردیسی قابل توجهی در نحوه زندگی و کار افراد و سازمان ها به وجود آورد. از اين رو سازمان‌ها براي باقي ماندن در بازار كار رقابتی نياز به برنامه ريزي هاي جديد داشته تا بتوانند با توجه به شرايط، فرصت‌ها و تهديدهاي محيطي را شناسايي کنند و در بازا چکیده کامل
      شيوع بيماري همه گیر كوويد-19 دگردیسی قابل توجهی در نحوه زندگی و کار افراد و سازمان ها به وجود آورد. از اين رو سازمان‌ها براي باقي ماندن در بازار كار رقابتی نياز به برنامه ريزي هاي جديد داشته تا بتوانند با توجه به شرايط، فرصت‌ها و تهديدهاي محيطي را شناسايي کنند و در بازار رقابتي به فعاليت خود ادامه دهند. تحقیق حاضر بر روی یک شرکت پیمانکاری (ساخت تجهيزات فراب) در کلان شهر تهران صورت پذیرفته است. سوال اصلی این مطالعه این است که: چه عواملی بر عملکرد کارکنان شرکت پیمانکاری در دوران بحران کرونا اثر گذار است؟ براي پاسخ به اين سوال، نظریه ها و مدل های مرتبط با موضوع و تحقیق‌های پیشین به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و با انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته هدفمند با مدیران شرکت سعی در جمع آوری گردید. تحقیق حاضر از لحاظ روش آميخته با رويكرد اکتشافی می‌باشد که به صورت موردی صورت پذیرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل 14 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت پيمانكاري به عنوان گروه خبرگان ادرنظرگرفته شده اند. داده هاي بدست آمده در پژوهش که با انجام مصاحبه هاي نيمه ساختار يافته هدفمند با استفاده از روش تحلیل تماتیک استخراج گرديد و در نهايت با توجه به معيارهاي استخراج شده , 16مضمون فرعي و 4 مضمون اصلي شناسایی گردید كه با استفاده از نرم افزار Expert choice و با استفاده از روش تحليل سلسل مراتبي(AHP) ، اولويت بندي عوامل اصلي و فرعی شناسايي شده، صورت پذيرفت. براساس نتايج بدست آمده 4 معيار اصلي فرهنگ سازماني(با وزنی برابر446/0) ، میزان رضايت شغلي(با وزن برابر 331/0)، رهبري و مديريت (با وزن برابر با 152/0 ) و درنهايت فناور اطلاعات و ارتباطات (با وزن برابر با 070/0) به ترتيب بيشترين تاثير را در تعديل آثار منفي بيماري كوويد -19 بر عملكرد كاركنان دارا هستند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - طراحی نظام برون¬سپاری خدمات در سازمان¬های حمایتی (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس)
      یلدا  شرفیان حبیب اله رعنایی کردشولی مسلم علیمحمدلو
      شماره 1 , دوره 1 , بهار 1402
      پیچیدگی¬های اقتصادی، سبب ناکارآمدی سازمان¬ها شده وآن¬ها به دنبال تقویت شایستگی¬محوری خود بوده تا با محول¬کردن بخشی از وظایف خود در قالب برون¬سپاری بدین هدف دست یابند. هدف این پژوهش طراحی نظام برون-سپاری خدمات شامل اصول، فرایندها و فعالیت¬های مختلف برون¬سپاری خدمات درکمی چکیده کامل
      پیچیدگی¬های اقتصادی، سبب ناکارآمدی سازمان¬ها شده وآن¬ها به دنبال تقویت شایستگی¬محوری خود بوده تا با محول¬کردن بخشی از وظایف خود در قالب برون¬سپاری بدین هدف دست یابند. هدف این پژوهش طراحی نظام برون-سپاری خدمات شامل اصول، فرایندها و فعالیت¬های مختلف برون¬سپاری خدمات درکمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس می¬باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، ازجهت نوع، مطالعه موردی، از نظر زمان، مقطعی است. روش تجزیه و تحلیل کیفی توصیفی و کمی به شیوه آمیخته است که براساس مرور ادبیات و استخراج داده¬ها به چارچوب پیشنهادی رسیده و با مشاهده و مصاحبه¬های عمیق گروه کانونی از خبرگان کمیته امداد، فرایندهای مختص کمیته امداد و شاخص¬های هرمرحله از فرایند،در مدل پیشنهادی تایید و به مدل نهایی و بومی¬شده تبدیل شده است. یافته¬ها در قالب ارائه یک نظام جامع برای برون¬سپاری خدمات در کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که در فرایندی با شش گام، شامل تهیه مقدمات طرح برون¬سپاری، شناسایی خدمات قابل¬واگذاری، شناسایی شاخص¬ها و انتخاب ارائه-دهندگان خدمت، واگذاری خدمات قابل برون¬سپاری، سازمان¬دهی مجدد بخش پس از واگذاری و پایش، نظارت و کنترل خدمات واگذار شده بوده و کل نظام، از مرحله ورودی، فرایند، خروجی و بازخورد را در قالب یک مدل استاندارد برون-سپاری متناسب با این نهاد به همراه شاخص¬های هرمرحله نشان داده است. پرونده مقاله
    مقالات در انتظار انتشار

    ابر واژگان

  • صاحب امتیاز
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی
    مدير مسئول
    نیما رنجی جفرودی (استادیار گروه مدیریت،واحدبندرانزلی،دانشگاه آزاد اسلامی،بندرانزلی،ایران)
    سردبیر
    عظیم ا.. زارعی (استاد،گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، ایران )
    مدیر داخلی
    مرتضی حضرتی (استادیار گروه مدیریت،واحدبندرانزلی،دانشگاه آزاد اسلامی،بندرانزلی،ایران)
    هیئت تحریریه
    محمد طالقانی (دانشیار،گروه مدیریت،واحدرشت،دانشگاه آزاد اسلامی،رشت،ایران) امین رضا کمالیان (استاد ، گروه مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان - زاهدان ) داوود کیاکجوری (دانشیارگروه مدیریت،واحدچالوس،دانشگاه آزاد اسلامی،چالوس،ایران) وحیدرضا میرابی (دانشیار،گروه مدیریت،واحدتهران مرکز،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران) حبیب ا.. رعنایی (دانشیار ، گروه مدیریت، دانشگاه شیراز - شیراز) رضا سپهوند (استاد ،گروه مدیریت ، دانشگاه لرستان،لرستان) عبدالحمید ابراهیمی (دانشیار،گروه مدیریت،دانشگاه،علامه طباطبایی،تهران،ایران)
    شاپا: 2981-1325
    شاپای الکترونیکی:2981-1325

    دوره انتشار: فصلنامه
    پست الکترونیک
    ipsm@iaubanz.ac.ir
    نشانی
    گیلان، بندرانزلی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی
    تلفن
    0134440163509113373813

    جستجو

    بانک ها و نمایه ها

    آمار مقالات

    تعداد دوره‌ها 1
    تعداد شماره ها 4
    مقالات چاپ شده 18
    تعداد نویسندگان 125
    تعداد مشاهده مقاله 69884
    تعداد دانلود مقاله 1361
    تعداد مقالات ارسال شده 54
    تعداد مقالات رد شده 2
    تعداد مقالات پذیرفته شده 25
    درصد پذیرش 39 %
    زمان پذیرش(روز) 63
    تعداد داوران 32
    آخرین به روزرسانی 28/02/1403