• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - مقایسه مدل تنزیل سود نقدی (DDM) با مدل سود باقیمانده (RIM) در فرآیند تشریح و پیش بینی نوسانات قیمت سهام
        رضا شباهنگ علی روحی
        با توجه به اهمیت تعیین قیمت، جهت مبادله سهام در بازار مربوطه، در این تحقیق مدل قدیمی تنزیل سود نقدی با مدل نوینسود باقیمانده مورد مقایسه قرار گرفته است. مدل سود باقیمانده که برقرارکننده ارتباط بین استانداردهای حسابداری، مفاهیم علماقتصاد و مولفه های مهم مدیریت مالی می با چکیده کامل
        با توجه به اهمیت تعیین قیمت، جهت مبادله سهام در بازار مربوطه، در این تحقیق مدل قدیمی تنزیل سود نقدی با مدل نوینسود باقیمانده مورد مقایسه قرار گرفته است. مدل سود باقیمانده که برقرارکننده ارتباط بین استانداردهای حسابداری، مفاهیم علماقتصاد و مولفه های مهم مدیریت مالی می باشد در سال 1995 توسط اولسون 3 معرفی گردید و هم اکنون سهم قابل توجهی ازتحقیقات علمی خارجی را به خود اختصاص داده است.در تحقیق صورت گرفته، نتایج حاصل از تحلیل داده های 77 شرکت در طول دوره 6 ساله 1380-1375با بکارگیری مدلرگرسیون و استفاده از جدول داده های ادغام شده 4 حاکی از برتری مدل سود باقیمانده نسبت به مدل تنزیل سود نقدی در فرآیندتشریح نوسانات قیمت سهام می باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - بررسی رفتار اعتباری مشتریان تسهیلات مصرفی بخش مسکن با استفاده از شبکه های عصبی امتیازبندی اعتباری
        حسین عبده تبریزی محمود البرزی احمد ودادی
        امروزه سیستم های هوشمند کاربردهای فراوانی در امور مختلف بانکی و مالی پیدا کرده اند. بررسی و تصویب اعتبارات، یکی ازکاربردهای شبکه های عصبی است. از طرف دیگر محدودیت منابع در بخش مسکن و به تبع آن کمبود مسکن در کشور، تخصیصبهینه منابع را یک ضرورت نموده است. پژوهش حاضر با هدف چکیده کامل
        امروزه سیستم های هوشمند کاربردهای فراوانی در امور مختلف بانکی و مالی پیدا کرده اند. بررسی و تصویب اعتبارات، یکی ازکاربردهای شبکه های عصبی است. از طرف دیگر محدودیت منابع در بخش مسکن و به تبع آن کمبود مسکن در کشور، تخصیصبهینه منابع را یک ضرورت نموده است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل مناسب بررسی رفتار اعتباری مشتریان تسهیلات مصرفیتسهیلات خرید مسکن با استفاده از شبکه های عصبی جهت امتیازبندی اعتباری شکل گرفته است. در راستای این هدف ابتداعوامل مهم تاثیرگذار بر رفتار اعتباری مشتریان شناسائی گردیده و سپس مشتریان به سه گروه خوش حساب، سررسید گذشته وبدحساب تقسیم شدند. همچنین داده های تاریخی پس از شناسائی و آماده سازی به دو مجموعه آموزشی و آزمایشی تقسیم شدند. درمرحله بعد مدل های شبکه عصبی پس از طراحی، با داد ههای آموزشی، آموزش داده شده و سپس با داده های آزمایشی مورد آزمون قرارگرفتند. جهت مقایسه مدل های شبکه عصبی با روشهای آماری، تابع ممیز مدل آنالیز ممیزی با استفاده از داده های آموزشی به روشگام به گام بدست آمده و سپس بر روی داده های آزمایشی اجرا گردید. مقایسه نتایج حاصله، نشان می دهد که مدل های شبکه عصبینسبت به مدل آنالیز ممیزی از قدرت پیش بینی بالاتری برخوردار هستند. با توجه به نتایج بدست آمده، در بخش پایانی ضمن معرفیمدل مناسب رتبه بندی اعتباری، توصیه های کاربردی ارائه گردیده است پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - طراحی مدل ماتریس شایستگی به منظور تخصیص مناسب افراد به مشاغل
        سهراب خان محمدی علی حاجیها جواد جاسبی
        بحث تطبیق میان شغل و شاغل از دیرباز در علوم مدیریت مطرح بوده است . در این راستا با تکیه بر مطالعات انجام شده درحوزه های مختلف منابع انسانی، از آموزش به عنوان راه حلی مناسب جهت تطبیق میان آن دو استفاده شده است . با وجود این درتعریف نیازهای آموزشی، کمتر به محتوای شغل و تو چکیده کامل
        بحث تطبیق میان شغل و شاغل از دیرباز در علوم مدیریت مطرح بوده است . در این راستا با تکیه بر مطالعات انجام شده درحوزه های مختلف منابع انسانی، از آموزش به عنوان راه حلی مناسب جهت تطبیق میان آن دو استفاده شده است . با وجود این درتعریف نیازهای آموزشی، کمتر به محتوای شغل و تواناییهای شاغل توجه شده و عمده آموزشهای سازمانی به صورت از پیش تعیینشده و عمومی ارائه می شود.در این مقاله به منظور ارزیابی میزان تطابق میان شغل و شاغل یک مدل ریاضی بنام ماتریس شایستگی 1 طراحی شده است . بهاین ترتیب که پس از تعیین میزان دانش مورد نیاز در هر شغل و ارزیابی دانش افراد، میزان تطابق میان آن دو با استفاده از مدلریاضی طراحی شده تعیین و فرد مناسب به شغ ل مناسب تخصیص داده می شود. با استفاده از نتایج بدست آمده از این مدل نه تنهاامکان طراحی یک نظام آموزشی مناسب به منظور تطبیق شغل و شاغل فرآهم می آید، بلکه امکان استفاده از آن در سایر سیستمهایسازمانی از قبیل تعیین مسیر شغلی کارکنان، ارزیابی عملکرد، جبران خدمت، تعیین شرایط احراز و سایر سیستمهای منابع انسانیسازمان امکان پذیر می گردد. در طراحی این مدل ریاضی از بخشی از اطلاعات یک شرکت خدمات پس از فروش خودرو به عنوانموردکاوی استفاده شده است . به این ترتیب که با تعیین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود، و با استفاده از طر احی یک تابع شبهزنگوله ای، به تحلیل فاصله میان آنها پرداخته شده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - عوامل موثر بر نرخ ارز در ایران
        محمدرضا شریف آزاده علی حقیقت
        هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر نرخ ارز (اسمی و حقیقی ) در ایران، بوده است . پس از بررسی و تعیین عوامل موثر بر نرخ ارز، با استفاده از داده ها و اطلاعات سالهای 1379-1340 مدل های مورد نظر را، علاوه بر بکارگیری روش های سنتی اقتصادسنجی، با استفاده از روش های نوین یعنی روش چکیده کامل
        هدف این تحقیق بررسی عوامل موثر بر نرخ ارز (اسمی و حقیقی ) در ایران، بوده است . پس از بررسی و تعیین عوامل موثر بر نرخ ارز، با استفاده از داده ها و اطلاعات سالهای 1379-1340 مدل های مورد نظر را، علاوه بر بکارگیری روش های سنتی اقتصادسنجی، با استفاده از روش های نوین یعنی روش های انگل -گرینجر تعمیم یافته ، دوربین - واتسون و یوهانسن ، تخمین زده و دراین ارتباط موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:-1 اثرات نرخ رشد پول، نرخ بهره و درآمد ملی بر نرخ ارز در ایران (آزمون نظریه پول گراها در اقتصاد ایران)-2 اثرات متغیرهای : هزینه های دولت،کسری بودجه دولت، قیمت نفت، سرمایه گذاری، نرخ تورم ، درجه باز بودن اقتصاد، بهره وریتولید، رابطه مبادله، قیمت طلا و نرخ رشد جمعیت بر نرخ ارز در ایران 3 نظریه PPP در اقصاد ایران در پایان ضمن ارائه نتایج تحقیق، پیشنهادات و توصیه هایی مطرح خواهد گردید پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - ارزیابی رابطه ارزش مورد انتظار مشتری با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
        کامبیز حیدرزاده احمد زنده دل حسین علی سلطانی
        جدیدترین مطالعات ( 2004 ) چالشی بالقوه را بین مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و ارزش مورد انتظار مشتری برای دستیابی به عملکرد برتر نشان می دهد. در واقع، عدم درک مدیریتی از این که" چه چیزی ارزش برتری برای مشتری را شکل می دهد و فرآیندی که نحوه ا مکان عملیاتی شدن این ارزش برا چکیده کامل
        جدیدترین مطالعات ( 2004 ) چالشی بالقوه را بین مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و ارزش مورد انتظار مشتری برای دستیابی به عملکرد برتر نشان می دهد. در واقع، عدم درک مدیریتی از این که" چه چیزی ارزش برتری برای مشتری را شکل می دهد و فرآیندی که نحوه ا مکان عملیاتی شدن این ارزش برای عرضه به مشتری را فراهم می کند؟" یکی از بارزترین موانع در زمینه ارزیابی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری است . سؤال اصلی این پژوهش عبارت از : رابطه ابعاد ارزش مورد انتظار مشتری بر عملکرد ملموس و ناملموس مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در شرکت مادیران (نماینده انحصاری مانیتور ال جی) چگونه است؟ اطلاعات خریداران محصولات شرکت، در دوره شش ماهه اول سال 1384 مورد بررسی قرار گرفته و از سوی دیگر با استفاده ازپرسشنامه اطلاعات مورد نظر خریداران گردآوری شد.متغیرهای اصلی این تحقیق عبارتند از : ارزش عملکردی، ارزش اجتماعی، ارزش احساسی، از دست رفته های احساس شده، وفاداریبه مارک، رضایت مشت ری، عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری . از سوی دیگر روش تحقیق حاضر نیز تحقیق همبستگی، با ماهیتکاربردی و مقطعی می باشد نتایج نشان داده ، متغیر "از دست رفته های احساس شده" با هر یک از متغیرهای عملکرد (CRM مبتنی بر رفتار مشتری، رضایت مشتری و وفاداری مشتری رابطه مع کوس ندارد و به عبارت دیگر افزایش ضایعات و صدمات درک شده مادی و غیر مادی از خرید محصول موردبررسی در این پژوهش (مانیتور ال جی ) باعث کاهش وفاداری یا نارضایتی نمی گردد که می تواند ناشی از کیفیت محصول و کیفیت درک شده از خدمات ارایه شده توسط شرکت مذکور باشد . ارزش احساسی و ارزش اجتماعی رابطه مستقیم با عملکرد CRM مبتنی بر رفتار مشتری در جامعه آماری پژوهش را مشخص کردند که حاکی از شناخته شده بودن محصول (مانیتور ال جی ) در بازار ایران داشته و احساسمطلوبیت کلی و مطلوبیت اجتماعی ناشی از استفاده از کالای مذکور را از سوی مشتریان نمایان می کند پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - مدیریت تکنولوژی اطلاعات به منظور اجرای استراتژی مشتری مداری
        دکترعلی دیواندری
        تکنولوژی اطلاعات یکی ازعوامل حیاتی درموفقیت سازمان می باشد به گونه ای که اجرای برنامه های سازمانی بدون درنظر گرفتناین عنصر غیرممکن است . سازمان به منظوراجرای استراتژی سازمانی بایستی با درنظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر اجرای استراتژیسازمانی از جمله تکنو لوژی اطلاعات، سازگا چکیده کامل
        تکنولوژی اطلاعات یکی ازعوامل حیاتی درموفقیت سازمان می باشد به گونه ای که اجرای برنامه های سازمانی بدون درنظر گرفتناین عنصر غیرممکن است . سازمان به منظوراجرای استراتژی سازمانی بایستی با درنظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر اجرای استراتژیسازمانی از جمله تکنو لوژی اطلاعات، سازگاری و انطباق لازم را بین تکنولوژی اطلاعات و استراتژی سازمانی به عمل آورد . صنعتبانکداری در سال های اخیر با ورود بانک های خصوصی، صندوق های قرض الحسنه و سایر تحولاتی که در این بازار رخ داده است بهسمت بازار رقابت حرکت می کند. بازاری که در آن مشتری به عنوان اصلی ترین عنصر موفقیت سازمانی معرفی می شود. در این پژوهشکه در چهار بانک تجاری کشور که از بانک های عمده کشور نیز می باشد انجام شده است میزان سازگاری متغیرهای تکنولوژی اطلاعاتبا استراتژی مشتری مدار به منظور شناسایی میزان آمادگی این بانکها برای اجرای استراتژی مشتری مدارسنجیده شده است پرونده مقاله