مدیریت تکنولوژی اطلاعات به منظور اجرای استراتژی مشتری مداری
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
1 - ندارد
کلید واژه: تکنولوژی اطلاعات, استراتژی, مشتری مداری, بانکداری, مقایسه زوجی,
چکیده مقاله :
تکنولوژی اطلاعات یکی ازعوامل حیاتی درموفقیت سازمان می باشد به گونه ای که اجرای برنامه های سازمانی بدون درنظر گرفتناین عنصر غیرممکن است . سازمان به منظوراجرای استراتژی سازمانی بایستی با درنظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر اجرای استراتژیسازمانی از جمله تکنو لوژی اطلاعات، سازگاری و انطباق لازم را بین تکنولوژی اطلاعات و استراتژی سازمانی به عمل آورد . صنعتبانکداری در سال های اخیر با ورود بانک های خصوصی، صندوق های قرض الحسنه و سایر تحولاتی که در این بازار رخ داده است بهسمت بازار رقابت حرکت می کند. بازاری که در آن مشتری به عنوان اصلی ترین عنصر موفقیت سازمانی معرفی می شود. در این پژوهشکه در چهار بانک تجاری کشور که از بانک های عمده کشور نیز می باشد انجام شده است میزان سازگاری متغیرهای تکنولوژی اطلاعاتبا استراتژی مشتری مدار به منظور شناسایی میزان آمادگی این بانکها برای اجرای استراتژی مشتری مدارسنجیده شده است
Information Technology is one of the critical success factors in any organization in that it isvirtually impossible to implement organizational plan without paying due attention to this domain.In their attempt to implement their strategies, organizations need to consider all the influentialfactors including the IT issues and make necessary adaptations between the organizational strategyand its IT. As private banks, credit fund and Gharz-ol-hasane fund are introduced as the new playersin banking industry, the industry is experiencing an ever-increasing competitive condition and insuch a market, customer is the key determinant of success. This paper reviews the four maincommercial banks of Iran, tries to determine the degree of adaptability of IT variables insideorganizations with customer-oriented strategy of banks and seeks to recognize their extend ofreadiness in adopting this strategy as far as IT-relevant issues are concerned.