: در سیستمهای آرایه فازی مرسوم، برای بهبود تفکیکپذیری فضایی، نیاز به افزایش طول آرایه و در نتیجه افزایش تعداد المانهای آنتن است. این نیاز را میتوان در رادارهای چند ورودی- چند خروجی (MIMO) و با استفاده از سیگنالهای متعامد ارسالی از چندین فرستنده و استفاده از المان چکیده کامل
: در سیستمهای آرایه فازی مرسوم، برای بهبود تفکیکپذیری فضایی، نیاز به افزایش طول آرایه و در نتیجه افزایش تعداد المانهای آنتن است. این نیاز را میتوان در رادارهای چند ورودی- چند خروجی (MIMO) و با استفاده از سیگنالهای متعامد ارسالی از چندین فرستنده و استفاده از المانهای مجازی حاصل از آن رفع کرد. مکان المانهای مجازی از کانولوشن مکان المانهای فیزیکی فرستنده و گیرنده در هم به دست میآید. برای درک کارایی رادارهای MIMO مفهومی به نام آرایه مجازی معرفی شده است. هرچه آرایه مجازی بزرگتر باشد تفکیکپذیری زاویهای رادار افزایش مییابد. افزایش درجه آزادی آرایه مجازی بسیار وابسته به چینش المانهای آرایه گیرنده و فرستنده است. آرایه تودرتو یکی از روشهای شناخته شده در چینش المانهای آرایه راداری MIMO است. در این مقاله آرایه تودرتوی جدید بررسی شده و سپس در یک بعد پیادهسازی شده است. ایده جدید این مقاله، استفاده از آرایه تودرتوی جدید در دو بعد است. یک روش چند مرحلهای برای پیادهسازی آرایه دو بعدی با استفاده از چینش تودرتوی جدید برای یک رادار MIMO ارائه شده است که قابل تعمیم به هر ساختار دیگری با تعداد المانهای مختلف است. در انتها مزایای روش ارائه شده در قالب پهنای زاویهای بیم اصلی رادار آورده شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که روش ارائه شده در این مقاله بسیار مؤثرتر از روشهای دیگر است. نتایج مقایسهای ارائه شده در انتهای این مقاله نشان میدهد که پهنای بیم نصف توان روش ارائه شده تقریبا 3/0 درجه است، در حالی که این مقدار برای روش تودرتو بیش از 2 درجه است.
پرونده مقاله
کنترل اندام های مصنوعی می تواند از طریق تفکیک الگوهای تصورحرکت با استفاده ازسیگنال های الکتروانسفالوگرافی (EEG) انجام شود. هدف از انجام این مطالعه تشخیص تصور حرکات دست و پا برمبنای سیگنال EEG است. مجموعه آزمون های IVA از داده های BCI Competition IIIکه شامل سیگنال های EE چکیده کامل
کنترل اندام های مصنوعی می تواند از طریق تفکیک الگوهای تصورحرکت با استفاده ازسیگنال های الکتروانسفالوگرافی (EEG) انجام شود. هدف از انجام این مطالعه تشخیص تصور حرکات دست و پا برمبنای سیگنال EEG است. مجموعه آزمون های IVA از داده های BCI Competition IIIکه شامل سیگنال های EEG ثبت شده از 5 فرد سالم و در سه کانال C3، C4 و CZ است، برای طراحی سیستم تشخیص حرکات تصور شده به کار رفت. در ابتدا، با استفاده از روش تحلیل مولفه ی اصلی چند مقیاسی (MSPCA) اجزای اساسی نویز سیگنال EEG حذف شدند. در مرحله ی بعد، سیگنال های EEG با دو روش مختلف شامل فیلترینگ فرکانسی با استفاده از فیلتر باترورث و روش تبدیل بسته ویولت (WPT) به بخش هایی تجزیه شدند. در این مطالعه، تجزیه و تحلیل نوسانات تفکیکشده، بعد فرکتال، بعد همبستگی، پیچیدگی لیمپل-زیو و آنتروپی به عنوان ویژگی های دینامیکی برای سیگنال ها محاسبه شدند. ویژگی های مورد نظر در هر دو روش تجزیه، برای نسخه زمانی زیرباندهای تعیین شده محاسبه شدند. به منظور تعیین بهترین عملکرد سیستم، ترکیب های متفاوتی از کانال ها و ویژگی ها مورد ارزیابی قرار گرفتند. روش تجزیه بر مبنای تبدیل ویولت، درحالت استفاده از هر سه کانال و پنج ویژگی، بالاترین دقت تشخیص را ارایه کرد؛ به گونه ای که با استفاده از روش طبقه بندی ماشین بردار پشتیبان (SVM)، دقت 93 درصد در شناسایی حرکات مورد نظر به دست آمد.
پرونده مقاله
امروزه شبکه حسگر بی سیم در زمینه های فراوان و متنوعی کاربرد دارد. از جمله این کاربردها استفاده از این مدل شبکه با تعداد زیادی از گرههای حسگر در زمینه ردیابی هدف مانند ردیابی دشمنان در جنگ و نظارت بر زیستگاه های حیات وحش است. ایده اصلی در بحث ردیابی هدف این است که اطل چکیده کامل
امروزه شبکه حسگر بی سیم در زمینه های فراوان و متنوعی کاربرد دارد. از جمله این کاربردها استفاده از این مدل شبکه با تعداد زیادی از گرههای حسگر در زمینه ردیابی هدف مانند ردیابی دشمنان در جنگ و نظارت بر زیستگاه های حیات وحش است. ایده اصلی در بحث ردیابی هدف این است که اطلاعاتی مانند مکان، سرعت و جهت حرکت هدف در هر لحظه در دسترس باشد. از آنجایی که گرههای حسگر در این مدل شبکه دارای محدودیت شدید مصرف انرژی بوده و قابلیت شارژ مجدد را ندارند، در این مقاله یک الگوریتم کارآمد ردیابی به منظور کاهش مصرف انرژی ضمن حفظ کیفیت ردیابی هدف، به نام EAASA، ارائه شده است. نتایج حاصل از شبیه سازی این الگوریتم در شبیه ساز NS2 با روش ردیابی هدف مبتنی بر خوشه بندی AASA (الگوریتم فعال سازی حسگر تطبیقی مبتنی بر حراج) مقایسه شده و نشان می دهد که الگوریتم پیشنهادی می تواند با حفظ کیفیت ردیابی به صورت چشم گیری مصرف انرژی را کاهش دهد. این امر باعث افزایش طول عمر شبکه و کاهش نرخ از دست رفتن هدف شده است.
پرونده مقاله
با افزایش محبوبیت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در قالب ریزشبکه ها در سیستم قدرت، مسائل فنی و اقتصادی جدیدی در این صنعت پا به عرصه ظهور گذاشته اند. بهره برداری بهینه از ریزشبکه ها در حضور منابع انرژی تجدیدپذیر یکی از چالش های جدید این صنعت به شمار می رود. ریزشبکه ها چکیده کامل
با افزایش محبوبیت استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در قالب ریزشبکه ها در سیستم قدرت، مسائل فنی و اقتصادی جدیدی در این صنعت پا به عرصه ظهور گذاشته اند. بهره برداری بهینه از ریزشبکه ها در حضور منابع انرژی تجدیدپذیر یکی از چالش های جدید این صنعت به شمار می رود. ریزشبکه ها شبکه های کوچکی مشتمل بر واحدهای تولید پراکنده و بارهای محلی هستند که به صورت مستقل یا متصل به شبکه های توزیع مورد بهره برداری قرار می گیرند. معمولاً در ریزشبکه های منفصل از شبکه، انرژی مورد نیاز مصرف کنندگان از طریق سیستم های ترکیبی منابع انرژی تامین می گردد. هدف اصلی سیسستم های ترکیبی، تامین بار در هر لحظه از زمان و ذخیره ی انرژی اضافی برای شرایط بحرانی است. در این مقاله یک روش مدیریت انرژی بهینه ریزشبکه براساس معیارهای فنی اقتصادی و زیست محیطی با استفاده از الگوریتم جستجوی کلاغ ارائه شده است. ریزشبکه مورد مطالعه شامل منابع انرژی تجدیدپذیر، باتری و ژنراتور به عنوان پشتیبان است. در روش پیشنهادی هزینه سالیانه و میزان انتشار آلودگی به عنوان تابع هدف در نظر گرفته شده است. فرآیند تخصیص بهینه واحدهای تجدیدپذیر با استفاده از الگوریتم فراابتکاری جستجوی کلاغ انجام شده است. نتایج شبیه سازی روش پیشنهادی نشان دهنده ترکیب بندی مناسبی از اجزاء سیستم بوده که منجر به کاهش انتشار آلاینده ها و هزینه احداث سیستم می شود.
پرونده مقاله
شبکه های خودرویی موردی نمونه ای از شبکه های سیار موردی هستند که خودروها نقش گره های متحرک را ایفا می کنند. در این شبکه ها خودروها با یکدیگر ارتباط دارند و می توانند به یکدیگر پیام ارسال کنند که با زیرساخت کنار جاده ای نیز ارتباط دارند. به طور مثال در هنگام بروز تصادف ا چکیده کامل
شبکه های خودرویی موردی نمونه ای از شبکه های سیار موردی هستند که خودروها نقش گره های متحرک را ایفا می کنند. در این شبکه ها خودروها با یکدیگر ارتباط دارند و می توانند به یکدیگر پیام ارسال کنند که با زیرساخت کنار جاده ای نیز ارتباط دارند. به طور مثال در هنگام بروز تصادف از این تبادل پیام برای آگاهی سایر خودروها استفاده می شود. در چنین شبکه هایی، مسیریابی موضوع اساسی برای طراحی شبکه است. طراحی های ضعیف باعث ایجاد مشکلات جدی در شبکه های خودرویی می شود. انتقال داده به صورت Multi-hop در شبکه هایVANET کاری است پیچیده، زیرا گره های شبکه (وسایل نقلیه) بسیار متحرک بوده و به همین دلیل احتمال قطع شدن ارتباط بسیار زیاد است. از این رو تکنیک های ارسال اطلاعات در شبکه های خودرویی بسیار حائز اهمیت هستند و در سال های اخیر مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند. در این مقاله یک پروتکل مسیریابی توزیع شده با رویکرد محاسبه تاخیر انتها به انتها در مسیرهای ایجاد شده، قبل از ارسال بسته داده ارائه شده است. این پروتکل بر روی قطعات جاده ای، ستون فقرات پایدار ایجاد کرده و آنها را از طریق گره های پل به یکدیگر وصل می کند. گره های پل به قطعات جاده ای وزن اختصاص می دهد که آن را از روی اطلاعات جمع آوری شده از تاخیر موجود در مسیرها و کیفیت ارتباط انجام می دهد. نتایج شبیه سازی نشان دهنده موفقیت پروتکل پیشنهادی در مقایسه با دو پروتکل معروف شبکه های خودرویی AODV و AOMDV است.
پرونده مقاله
مسأله جایابی و تعیین اندازه بهینه تجهیزات در سیستم‎های مهندسی یکی از مهمترین و پرچالش‎ترین مسایل کاربردی است. نصب خازن و منابع تولید پراکنده ( DGها)در سیستم‎های توزیع مزایای زیادی همچون بهبود قابلیت اطمینان و کاهش تلفات توان را در پی خواهد داشت. البته هزینه& چکیده کامل
مسأله جایابی و تعیین اندازه بهینه تجهیزات در سیستم‎های مهندسی یکی از مهمترین و پرچالش‎ترین مسایل کاربردی است. نصب خازن و منابع تولید پراکنده ( DGها)در سیستم‎های توزیع مزایای زیادی همچون بهبود قابلیت اطمینان و کاهش تلفات توان را در پی خواهد داشت. البته هزینه‎های سرمایه‎گذاری بالایی را هم در بر دارد. درنتیجه استفاده حداکثری از این مزایا تا حد زیادی منوط به انتخاب مکان مناسب جهت نصب آن‎ها است. در این مقاله از الگوریتم جستجوی گروهی با نرخ موفقیت برای جایابی همزمان DG و خازن در سیستم توزیع شعاعی استفاده شده است. تابع هدف مورد استفاده شامل هزینه های مربوط به وقفه قابل انتظار مشتری (ECOST)، انرژی تامین نشده (ENS)، تلفات توان اکتیو سیستم و هزینه سرمایه گذاری، تعمیر و نگهداری بانک خازنی و DG است. به منظور ارزیابی اثربخشی الگوریتم پیشنهادی در یافتن جواب بهینه، سناریوهای مختلف نصب DG و خازن در محیط نرم افزار MATLAB R2014a در سیستم توزیع شعاعی 33 شینه استاندارد IEEE شبیه سازی شده است. نتایج شبیه‎سازی نشان می‎دهد روش پیشنهادی در مقایسه با روش های ارائه شده قبلی، قابلیت و توانایی بالایی در حل مسأله جایابی خازن و DG دارد. با استفاده از روش پیشنهادی در این مقاله، مقادیر تلفات توان اکتیو و پروفایل ولتاژ باس ها نسبت به سایر روش های بررسی شده، بهبود یافته است.
پرونده مقاله