پژوهش حاضر با هدف تاثیر استراتژیهای خطرپذیر جدید بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در شرکتهای کارآفرین صورت گرفت. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است و رویکرد کمی دارد و از نظر شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران شرکتهای شهرک صن چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف تاثیر استراتژیهای خطرپذیر جدید بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در شرکتهای کارآفرین صورت گرفت. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است و رویکرد کمی دارد و از نظر شیوه جمعآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مدیران شرکتهای شهرک صنعتی پرند استان تهران (197 شرکت) تشکیل میدهند که از میان آنها تعدادی (125مدیر شرکت) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. دادههای گردآوری شده از طریق نرمافزارهای Spss و Smart pls تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشاندهنده تاثیر مثبت و معنادار استراتژی خطرپذیر جدید بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در شرکتهای کارآفرینی میباشد و میانگین متغیرهای اصلی پژوهش در جامعه آماری مورد بررسی در سطح قابل قبولی قرار داشتهاند. همچنین تاثیر سه مولفه متغیر مستقل (نوآوری محصول، وسعت بازار و ائتلاف بازاریابی) بر متغیر وابسته (تشخیص فرصتهای کارآفرینی) تایید شده اما مولفه تمایز بازاریابی رد شد. در بین ابعاد تاثیرگذار نیز، بعد وسعت بازار تاثیرگذارتر از بقیه بوده است.
پرونده مقاله
کارآفرینی اجتماعی امروزه به موضوعی پر اهمیت در کارآفرینی تبدیل شده است. هدف پژوهش حاضر تحلیل تاثیر هوش اجتماعی بر کارآفرینی اجتماعی است که به صورت مطالعهی موردی درخیریههای منتخب شهر اصفهان صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمای چکیده کامل
کارآفرینی اجتماعی امروزه به موضوعی پر اهمیت در کارآفرینی تبدیل شده است. هدف پژوهش حاضر تحلیل تاثیر هوش اجتماعی بر کارآفرینی اجتماعی است که به صورت مطالعهی موردی درخیریههای منتخب شهر اصفهان صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 70 نفر از کارکنان خیریههای منتخب شهر اصفهان بودند، که به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه حاوی 55 پرسش، برای سنجش متغیرهای تحقیق بودکه روایی محتوایی و سازه و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. مقدار آلفا کرونباخ کل پرسشنامه،96/0 برآورد شد که پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و Smart-PLS و به روش الگوسازی معادلههای ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش بیان میکند که هوش اجتماعی و ابعاد آن نظیر مهارت اجتماعی، آگاهی اجتماعی و پردازش اطلاعات اجتماعی بر کارآفرینی اجتماعی تاثیر مثبت و معنیداری دارند.
پرونده مقاله
امروزه، اینترنت به عنوان یک ابزار سریع و ارزان ارتباطی، ابعاد مختلف زندگی بشر را دچار دگرگونی کرده است. آمار نشان میدهد که طی چند سال اخیر تعداد استفاده کنندگان از شبکه اینترنت در کشورهای مختلف، گسترش فوقالعادهای یافته است. در این میان، شرکتهای ارائهدهنده سرویس ها چکیده کامل
امروزه، اینترنت به عنوان یک ابزار سریع و ارزان ارتباطی، ابعاد مختلف زندگی بشر را دچار دگرگونی کرده است. آمار نشان میدهد که طی چند سال اخیر تعداد استفاده کنندگان از شبکه اینترنت در کشورهای مختلف، گسترش فوقالعادهای یافته است. در این میان، شرکتهای ارائهدهنده سرویس های اینترنت به دنبال یافتن نیاز های اصلی مشتریان خود بودهاند. یکی از راهکارهای اصلی برای شنیدن صدای مشتریان استفاده از رویکرد گسترش عملکرد کیفیت میباشد. پژوهش حاضر در یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنت در ایران صورت گرفته است. در مسیر پژوهش، ابتدا نیازهای مشتریان شناسایی شده و با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی و نظم و جامعیتی که در رویکرد گسترش عملکرد کیقیت وجود دارد، این نیازها در محصول که در واقع همان خدمات اینترنتی هستند، پیاده سازی شده اند. نتایج تحقیق حاکی از این است که "قیمت مناسب خدمات ارائه شده"دارای بالاترین اهمیت در نیازهای مشتریان و "استفاده از کارکنان خبره، متخصص و با انگیزه" مهمترین الزامات فنی جهت پیادهسازی نیازهای مشتریان هستند که تمرکز بیشتر روی آنها در حصول موفقیت نقش اساسی ایفا می کنند شود.
پرونده مقاله
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تطبیقی تأثیر کیفیت خدمات، تصویر شرکت و رضایت بر نیات رفتاری مشتریان در بانک های دولتی و خصوصی استان مازندران است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک های دولتی (سپه، ملی و کشاورزی) و بانک های خصوصی (پاسارگاد، سامان و قوامین) در استان مازندران و در چه چکیده کامل
هدف اصلی این پژوهش، بررسی تطبیقی تأثیر کیفیت خدمات، تصویر شرکت و رضایت بر نیات رفتاری مشتریان در بانک های دولتی و خصوصی استان مازندران است. جامعه آماری شامل مشتریان بانک های دولتی (سپه، ملی و کشاورزی) و بانک های خصوصی (پاسارگاد، سامان و قوامین) در استان مازندران و در چهار شهرستان (تنکابن، رامسر، عباس آباد و چالوس) است. بر این اساس، 384 مشتری از دو جامعه آماری مشتمل بر 192 نمونه از میان مشتریان بانک های دولتی و 192 نمونه نیز از میان مشتریان بانک های خصوصی از طریق روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شده اند. داده ها به وسیله پرسش نامه گردآوری شده و با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS 18 مورد تحلیل قرار گرفته اند. نتایج نشان می دهد که کیفیت خدمات، رضایت مشتریان و تصویر شرکت بر نیات رفتاری در بانک های خصوصی مؤثر هستند؛ اما در بانک های دولتی تنها رضایت مشتریان بر نیات رفتاری مؤثر است. بررسی مقایسه ای بانک های دولتی و خصوصی نشان دادند که تأثیر مستقیم کیفیت خدمات بر رضایت و تأثیر مستقیم رضایت بر نیات رفتاری در بانک های دولتی بیشتر از بانک های خصوصی بوده است، اما تأثیر مستقیم کیفیت خدمات بر تصویر شرکت در بانک های خصوصی بیشتر از بانک های دولتی بوده است.
پرونده مقاله
رفتار شهروندی سازمانی کارکنان، پیامدهای مهمی برای سازمان دارد. بروز این رفتارها میتواند سبب افزایش اثر بخشی سازمانی شود. جو سازمانی به عنوان ادراکات فرد از سازمانی است که در آن کار میکند و احساسی است که فرد نسبت به سازمانش دارد. همچنین مشخصکننده فضایی است که به سازما چکیده کامل
رفتار شهروندی سازمانی کارکنان، پیامدهای مهمی برای سازمان دارد. بروز این رفتارها میتواند سبب افزایش اثر بخشی سازمانی شود. جو سازمانی به عنوان ادراکات فرد از سازمانی است که در آن کار میکند و احساسی است که فرد نسبت به سازمانش دارد. همچنین مشخصکننده فضایی است که به سازمان حکمرانی میشود و عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. پژوهش حاضر در ارتباط با بررسی نقش جو سازمانی در ایجاد محیطی برای افزایش رفتار شهروند سازمانی (OCB) در مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی است. بر این اساس جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان شاغل در مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی به تعداد 700 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان تعداد 248 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از ماهیت توصیفی- همبستگی است. داده های مورد نیاز به کمک پرسشنامه های جو سازمانی جاو و لیو و رفتار شهروندی سازمانی بل و منگاس ، گرد آوری شدند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار Lisrel و SPSS، از طریق معادلات ساختاری (اس.ای.ام) بود. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که از 5 بعد جو سازمانی، 4 بعد اثر بخشی ارتباطات، رضایت و توافق بر روی رویه ها، وضوح و روشنی نقش ها و وضوح و روشنی اهداف بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر داشت اما بین بعد رضایت از پاداش با رفتار شهروندی سازمانی تاثیری یافت نشد. در کل پژوهش حاضر نشان داد که جو سازمانی در ایجاد محیطی برای افزایش رفتار شهروندی سازمانی در مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی تاثیر معناداری دارد.
پرونده مقاله
سرعت فزاینده تغییرات تکنولوژیکی، تغییر ماهیت تقاضای مشتریان و تشدید رقابت بین سازمانها باعث شده که سازمانها و شرکتها به شدت به دنبال کسب مزیتهای رقابتی جدید برای برتری بر رقبا و تامین بهتر نیاز مشتریان برآیند. در این خصوص، به نظر میرسد که حرکت به سوی سازمانهایی که چکیده کامل
سرعت فزاینده تغییرات تکنولوژیکی، تغییر ماهیت تقاضای مشتریان و تشدید رقابت بین سازمانها باعث شده که سازمانها و شرکتها به شدت به دنبال کسب مزیتهای رقابتی جدید برای برتری بر رقبا و تامین بهتر نیاز مشتریان برآیند. در این خصوص، به نظر میرسد که حرکت به سوی سازمانهایی که از سرعت و انعطافپذیری بالا در پاسخ به محیط متغیر و ناپایدار برخوردارند، راهحلی جدید و حیاتی میباشد. حصول چنین اهدافی در سایه مفهوم جدیدی به نام چابکی سازمانی بدست میآید. از طرف دیگر، به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به افزایش دانش و آگاهی کارکنان و نیز غنی شدن محتوای مشاغل می انجامد، بهگونهای که دانش کارکنان، موجب تسلط حرفه ای آنان بر سازمان و شغل می شود و می توان ادعا کرد که در سازمانهایی که فناوری حاکم می شود، کارکنان از قدرت و انعطافپذیری بیشتری برای مواجهه با تغییرات فزایندهی محیطی خواهند داشت. بر این اساس، هدف تحقیق بررسی تاثیر پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر چابکی سازمانی در شرکت سایپا در شهر تهران میباشد. جامعه آماری تحقیق505 نفر بوده است که با استفاده از فرمول جامعه محدود، تعداد نمونه 177 نفر محاسبه شد. نتایج تحقیق نشان داد که پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات اثر مهمی بر چابکی شرکت دارد. همچنین از میان سه متغیر بیرونی تجربه استفاده کننده، حمایت سازمانی و کیفیت اطلاعات، اثر تجربه استفادهکنندگان بر برداشت ذهنی کارکنان در مورد سهولت استفاده و سودمندی فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر از دو متغیر دیگر بود.
پرونده مقاله
پرداختن به ویژگیهای خدمات نرمافزاری از آنجایی که میتواند در رضایت مشتری برای شرکتها موثر باشد، و برای آنها مزیت رقابتی ایجاد کند، حائز اهمیت میباشد. در همین راستا یکی از جدیدترین خدمات نرمافزاری کاربردی که در شرکت-های بیمهای جدیداً ارائه گردیده است، خدمات نرماف چکیده کامل
پرداختن به ویژگیهای خدمات نرمافزاری از آنجایی که میتواند در رضایت مشتری برای شرکتها موثر باشد، و برای آنها مزیت رقابتی ایجاد کند، حائز اهمیت میباشد. در همین راستا یکی از جدیدترین خدمات نرمافزاری کاربردی که در شرکت-های بیمهای جدیداً ارائه گردیده است، خدمات نرمافزاری کاربردی تلفن همراه بیمه میباشد، لذا در همین راستا در این تحقیق به تاثیر ویژگیهای خدمات نرمافزاری کاربردی تلفن همراه بیمه بر نگرش به استفاده و رضایت مشتری در صنعت بیمه پرداخته شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مشتریانی بیمه ملت که از خدمات نرمافزاری تلفن همراه بیمه ملت در بازه زمانی ابتدای تیر (1394) تا انتهای فروردین (1395) استفاده نموده بودند تشکیل دادند که تعداد آنها 200 نفر بود. برای گردآوری دادههای مورد نیاز تحقیق از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از سنجش روایی محتوا، مورد تایید قرار گرفت. برای سنجش پایایی ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که 894/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده از آزمون همبستگی و معادلات ساختاری استفاده گردید. بر اساس نتایج به دست آمده، ویژگیهای خدمات نرمافزاری تلفن همراه بیمه شامل (سودمندی درک شده، سهولت استفاده درک شده، سرگرمی درک شده، سازگاری درک شده) بر نگرش به استفاده و رضایت مشتری تاثیر مثبت و معنیداری داشته و ریسک درک شده بر نگرش و رضایت مشتری تاثیر منفی و معنیداری دارند. همچنین نگرش به استفاده بر رضایت مشتری تاثیر مثبت و معنیداری دارد و نگرش به استفاده در اثر ویژگیهای خدمات نرمافزاری تلفن همراه بر رضایت مشتری نقش میانجیگری دارد.
پرونده مقاله
در سالهای اخیر، اعتماد میان مدیران و کارکنان به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان داشتهاند، بسیار مورد توجه قرارگرفتهاند. هدف از این تحقیق که انجام گرفته، بررسی تأثیر اعتماد کارکنان به مدیران (اعتماد عمودی) بر موفقیت سیستم مدیریت دانش است. این پژو چکیده کامل
در سالهای اخیر، اعتماد میان مدیران و کارکنان به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان داشتهاند، بسیار مورد توجه قرارگرفتهاند. هدف از این تحقیق که انجام گرفته، بررسی تأثیر اعتماد کارکنان به مدیران (اعتماد عمودی) بر موفقیت سیستم مدیریت دانش است. این پژوهش باهدف بررسی نقش اعتماد کارکنان به مدیران در موفقیت سیستم مدیریت دانش در یک معاونت حوزه ICT تهران در سال 1396 انجام گرفت برای استخراج مدل مفهومی، نظریهها و مدلهای مرتبط با موضوعات و پژوهشهای پیشین، بهطور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و مدلی که اعتماد بین مدیران و کارکنان (اعتماد عمودی) و موفقیت سیستم مدیریت دانش را شامل میشود، طراحی روابط بین آنها مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 75 نفر از مدیران عالی و میانی و کارشناسان و کاربران سیستم مدیرت دانش بوده و از روش سرشماری برای گردآوری دادهها استفادهشده است. نتایج نشان داد که بین اعتماد عمودی و موفقیت سیستم مدیریت دانش در حوزه ICT رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین مشخص شد اطمینان، عامل موثر بر اعتماد عمودی دارای کمترین ضریب همبستگی و شایستگی، عامل موثر بر اعتماد عمودی دارای بیشترین ضریب همبستگی با موفقیت سیستم مدیریت دانش است.
پرونده مقاله
یک محصول هنگامی که در تعداد مناسب و به موقع و در زمان مناسب به مشتری تحویل داده شود با ارزش است. امروزه، شرکت ها و مردم با چالش های چابکی و ارزش های محوری روبرو هستند که استفاده از هر دو رویکرد و ترکیب آنها در مدل تحلیلی زنجیره تأمین و ادبیات پیشین وجود ندارد. در این پژ چکیده کامل
یک محصول هنگامی که در تعداد مناسب و به موقع و در زمان مناسب به مشتری تحویل داده شود با ارزش است. امروزه، شرکت ها و مردم با چالش های چابکی و ارزش های محوری روبرو هستند که استفاده از هر دو رویکرد و ترکیب آنها در مدل تحلیلی زنجیره تأمین و ادبیات پیشین وجود ندارد. در این پژوهش یک مطالعه مبتنی بر مدل سازی عدد صحیح خطی در زمینه طراحی شبکه زنجیره تأمین برای رسیدگی به این شکاف تحقیقاتی انجام شده است. زنجیره تأمین مورد نظر در سه سطح تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان به صورت چندهدفه، چندمحصولی و چنددوره ای ارائه شده است. توابع هدف شامل حداکثرسازی چابکی و ارزش های محوری است. برای حل مدل ریاضی از نرم افزار گمز استفاده شده است. سپس الگوریتم ژنتیک چندهدفه با مرتب سازی نامغلوب اعضای جمعیت ارائه شد و برای اعتبارسنجی الگوریتم پیشنهادی نتایج آن با حل دقیق مقایسه شده است. در پایان، نتایج مورد تحلیل قرار گرفته است.
پرونده مقاله
چرا کارکنان در برخی از سازمانها میتوانند در کنار هم ایجاد سینرژی نمایند و عملکرد خویش را بهبود بخشند، در صورتی که در سازمانهای دیگر این امر امکانپذیر نیست؟ این سؤالات امروزه افزایش یافته و پاسخ به آنها برای توسعه سازمانها حیاتی هستند. این تحقیق به بررسی نقش تعدیلگر تع چکیده کامل
چرا کارکنان در برخی از سازمانها میتوانند در کنار هم ایجاد سینرژی نمایند و عملکرد خویش را بهبود بخشند، در صورتی که در سازمانهای دیگر این امر امکانپذیر نیست؟ این سؤالات امروزه افزایش یافته و پاسخ به آنها برای توسعه سازمانها حیاتی هستند. این تحقیق به بررسی نقش تعدیلگر تعهد سازمانی در رابطه میان سرمایه اجتماعی و عملکرد شغلی میپردازد. تحقیق حاضر بر حسب هدف کاربردی و بر حسب شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است که پرسشنامههای تحقیق در بین کارکنان مجتمع سنگ آهن سنگان به عنوان جامعه آماری، توزیع و تعداد 166پرسشنامه مورد تجزیه و تحقیق قرار گرفت. در این پژوهش با استفاده از نرمافزارآموس ابتدا از نرمال بودن دادهها اطمینان وسپس با استفاده از آزمونهای آماری و معادلات ساختاری، دادهها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. نتایج حاکی از تاثیر معنادار سرمایه اجتماعی بر عملکرد شغلی است و همچنین تعهد سازمانی نقش تعدیلگری در رابطه میان سرمایه اجتماعی و عملکرد شغلی ندارد.
پرونده مقاله
جهت گیری استراتژیک پاسخگوی تغییرات محیطی کسب وکار است و بکارگیری استراتژی مناسب در راستای دستیابی به درک فرصت های موجود، منجر به توسعه محصولات جدید و ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا خواهد شد. پژوهش حاضر که از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها از نوع توصیفی چکیده کامل
جهت گیری استراتژیک پاسخگوی تغییرات محیطی کسب وکار است و بکارگیری استراتژی مناسب در راستای دستیابی به درک فرصت های موجود، منجر به توسعه محصولات جدید و ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا خواهد شد. پژوهش حاضر که از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها از نوع توصیفی – پیمایشی است به بررسی تاثیر جهت گیری استراتژیک بر عملکرد توسعه محصول جدید پرداخته است.جامعه آماری پژوهش شامل 260نفر از مدیران، عرضه کنندگان و فروشندگان صنعت مبلمان بودند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده، 155 نفر حجم نمونه در نظر گرفته شده است. داده های لازم از طریق پرسشنامه های استاندارد جمع آوری شده است. برای تحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که جهت گیری استراتژیک بر عملکرد توسعه محصول جدید تاثیر معناداری دارد. همچنین نتیجه گرفته شد که جهت گیری بازار، جهتگیری تکنولوژیک، جهتگیری کارآفرینی و جهتگیری شبکه ای بر عملکرد توسعه محصول جدید تاثیر معناداری دارد.
پرونده مقاله
مسئله تعیین اندازه انباشته شامل تعیین مقدار محصول و زمان بندی برای چندین قلم بر روی یک واحد تسهیل با بیش از یک تعداد متناهی از دوره به طوری که تقاضا و ظرفیت محدود می تواند با حداقل هزینه ارضا شود، می باشد. در این مقاله، یک مدل تعیین اندازه انباشته دو سطحی با چند روش تول چکیده کامل
مسئله تعیین اندازه انباشته شامل تعیین مقدار محصول و زمان بندی برای چندین قلم بر روی یک واحد تسهیل با بیش از یک تعداد متناهی از دوره به طوری که تقاضا و ظرفیت محدود می تواند با حداقل هزینه ارضا شود، می باشد. در این مقاله، یک مدل تعیین اندازه انباشته دو سطحی با چند روش تولید ارائه می شود. هدف مدل ارائه شده مینیمم سازی هزینه می باشد. از الگوریتم بهینه سازی میرایی ارتعاش برای حل مدل استفاده می شود. از آنجایی که کیفیت حل همه الگوریتم های فرا ابتکاری به پارامترهای آن ها وابسته است، برای تنظیم پارامتر الگوریتم میرایی ارتعاش از روش تاگوچی استفاده شده است. سپس برای اثبات عملکرد مناسب روش حل ارائه شده، ابتدا مسائل آزمایشی با ابعاد مختلف تولید شده و سپس توسط نرم افزار لینگو و الگوریتم بهینه سازی میرایی ارتعاش حل گردید. در نهایت پاسخ لینگو و الگوریتم بهینه سازی میرایی ارتعاش را با هم از نظر زمان حل مقایسه می کنیم که نتایج بدست آمده نشان می دهد، جواب الگوریتم بهینه سازی میرایی ارتعاش در مسائل با اندازه بزرگ کیفیت بهتری نسبت لینگو داشته است.
پرونده مقاله
هدف این تحقیق، شناسایی عوامل موثر بر رشد بانکداری الکترونیک در شعب بانک ملی استان ایلام از آن جهت ضرورت دارد که با توجه به سرمایه گذاریهای صورت گرفته توسط بانک ملی در زمینه توسعة بانکداری الکترونیک شناسایی این عوامل برای انطباق و پذیرش این فن آوری از اهمیت بیشتری برخور چکیده کامل
هدف این تحقیق، شناسایی عوامل موثر بر رشد بانکداری الکترونیک در شعب بانک ملی استان ایلام از آن جهت ضرورت دارد که با توجه به سرمایه گذاریهای صورت گرفته توسط بانک ملی در زمینه توسعة بانکداری الکترونیک شناسایی این عوامل برای انطباق و پذیرش این فن آوری از اهمیت بیشتری برخوردار است، تا با استفاده از اطلاعات کسب شده این فن آوری نوین را به گونه ای بهتر و همگام با خواستههای مشتریان ارائه کرد.روش تحقیق مورد استفاده در این تحقیق، روش کیفی بوده است. جامعه آماری این تحقیق خبرگان و متخصصین حوزه مدیریت و بانکداری بوده که در این میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری هدفمندتعداد 12 نفر انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه (باز- بسته) بوده متغیرهای اثرگذار بر بانکداری الکترونیک و مدل مفهومی تحقیق با استفاده از تکنیک دلفی استخراج شدهاند و عبارتند از: سهولت بکارگیری، مفید بودن، اعتماد مشتریان، نگرش و هنجارهای ذهنی. نتایج پژوهش نشان دادند که سهولت بکارگیری، مفید بودن، اعتماد مشتریان، نگرش و هنجارهای ذهنی بر رشد بانکداری الکترونیکی شعب بانک ملی استان ایلام در بین مشتریان تاثیر دارند.
پرونده مقاله
یکی از مهمترین مسایل هر نظام اقتصادی، پدیده فرار از پرداخت مالیات است که به سختی میتوان تجزیهوتحلیل دقیقی از آن ارایه داد. هدف از ارایه این مقاله، شناسایی، پیداکردن روابط علی و معلولی و همچنین رتبهبندی عوامل اصلی موثر در فرار از پرداخت مالیات در کشور ایران است. این چکیده کامل
یکی از مهمترین مسایل هر نظام اقتصادی، پدیده فرار از پرداخت مالیات است که به سختی میتوان تجزیهوتحلیل دقیقی از آن ارایه داد. هدف از ارایه این مقاله، شناسایی، پیداکردن روابط علی و معلولی و همچنین رتبهبندی عوامل اصلی موثر در فرار از پرداخت مالیات در کشور ایران است. این تحقیق با استفاده از مدل ترکیبی دیمتل[1] و فرآیند تحلیل شبکهای گروهی[2] و در شرایط فازی انجام شده است. همچنین، یک مورد تجربی ارایه میشود تا نشان دهد که مدل تصمیمگیری با معیارهای چندگانه[3] ترکیبی فازی میتواند برای اندازهگیری و ارزیابی مشکل فرار از پرداخت مالیات در موارد واقعی بهکار رود. نتایج را میتوان به تصمیمگیرندگان برای انتخاب بهترین راهحل به جهت پیشگیری و مقابله با این مشکل ارایه کرد. در پایان، 5 عامل اصلی و 20 عامل فرعی موثر در فرار مالیاتی با کمک مدل ارائهشده و مصاحبه با متخصصین شناسایی شده و مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفته است.
پرونده مقاله
در شرایطی که روزنامه های مکتوب کشور با کاهش تیراژ و مخاطب روبرو شده اند نقش سازمان آگهی های آن ها بعنوان بخش اقتصادی و رگ حیاتی روزنامه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است که با توجه به پویاتر شدن بازار تبلیغات نسبت به گذشته و توسعه فضای مجازی، نیازمند تحول اساسی هستند. در چکیده کامل
در شرایطی که روزنامه های مکتوب کشور با کاهش تیراژ و مخاطب روبرو شده اند نقش سازمان آگهی های آن ها بعنوان بخش اقتصادی و رگ حیاتی روزنامه از اهمیت بیشتری برخوردار شده است که با توجه به پویاتر شدن بازار تبلیغات نسبت به گذشته و توسعه فضای مجازی، نیازمند تحول اساسی هستند. در همین راستا شناسایی فرهنگ موجود سازمان به منظور بکارگیری استراتژی های جدید و تعیین میزان آمادگی سازمان برای تغییر، ضروری بنظر میرسد. هدف مقاله حاضر شناسایی وضع موجود فرهنگ سازمانی و فرهنگ مطلوب سازمان به منظور تعیین میزان آمادگی سازمان برای تغییر است. برای تحقق هدف فوق از مدل ارزش های رقابتی کوئین استفاده شد که پرسشنامه آن برای 110 نفر از جامعه آماری تحقیق در سازمان آگهی های روزنامه همشهری ارسال شد. برای بررسی پایایی ابزار پژوهش از آلفای کرونباخ استفاده گردید و برای بررسی روایی سازه مدل از روش مقیاس گذاری چند بعدی استفاده شد که از نوآوری های پژوهش حاضر است. در گام بعد ضمن استخراج نیمرخ فرهنگ سازمانی موجود و مطلوب با استفاده از آزمون های علامت زوج نمونه ای، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن وضعیت موجود فرهنگ سازمان تشریح شد. نتایج نشان داد فرهنگ موجود سازمان در الویت اول سلسله مراتبی ودر الویت دوم تمرکز بر ارزش های فرهنگ بازار است و ارزش های فرهنگ ادهوکراسی که مبتنی بر نوآوری و کار آفرینی است کمتر در آن دیده می شود و وضع موجود با فرهنگ مطلوب از دیدگاه پاسخ دهندگان تفاوت دارد همچنین فرهنگ سازمان بیشترین همبستگی را با فرهنگ سلسله مراتبی نشان داد. نتایج کلی نشان میدهد سازمان با ویژگی های جدید بیشتر مورد توجه ذینفعان داخل و خارج سازمان است و انتظار آن است که ارزش هایی همچون نوآوری در کارها، خلاقیت، ریسک پذیری و کسب منابع جدید در سازمان بیشتر شده و از سوی دیگر ارزش های فرهنگ سلسله مراتبی در سازمان کاهش یابد.
پرونده مقاله
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان بازار گرایی با عملکرد سازمان و آزمون اثر میانجی متغیر بازاریابی کارآفرینانه است. جامعهی آماری تحقیق شامل کسبوکارهای کوچک و متوسط استان مازندران میباشد که بر اساس فرمول جامعه محدود، در سطح اطمینان 95%تعداد 160 نفر از مدیران، بهعن چکیده کامل
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان بازار گرایی با عملکرد سازمان و آزمون اثر میانجی متغیر بازاریابی کارآفرینانه است. جامعهی آماری تحقیق شامل کسبوکارهای کوچک و متوسط استان مازندران میباشد که بر اساس فرمول جامعه محدود، در سطح اطمینان 95%تعداد 160 نفر از مدیران، بهعنوان نمونهی آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد استفاده شد. بهمنظور سنجش روایی پرسشنامه از روایی صوری و روایی سازهای و جهت سنجش پایایی و قابلیت اعتماد پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی به کار رفت. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 19 و همچنین نرمافزار LISREL نسخه 5/8 با استفاده از الگوسازی معادلات ساختاری نشان داد بازار گرایی اثر مثبت و معناداری بر عملکرد داشته و در حدود 68 درصد از واریانس آن را تبیین میکند.همچنین، مشخص شد که متغیر بازاریابی کارآفرینانه از اثر میانجی در رابطه بین بازار گرایی و عملکرد برخوردار است.
پرونده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نقش رهبری تحول آفرین بر رفتار شهروندی سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی مدیریت دانش است. روش پژوهش حاضر از نظر جمع آوری داده ها از نوع کمّی و از نظر روند انجام تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان شاغل در نمای چکیده کامل
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نقش رهبری تحول آفرین بر رفتار شهروندی سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی مدیریت دانش است. روش پژوهش حاضر از نظر جمع آوری داده ها از نوع کمّی و از نظر روند انجام تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان شاغل در نمایندگی های یک شرکت بیمه در استان خوزستان می باشد که با توجه به کم بودن حجم جامعه، از روش سرشماری استفاده شد که در نهایت با جمع آوری پرسشنامه های نهایی، تعداد 102 پرسشنامه جمع آوری گردید. تجزیه وتحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و نرم افزار اِسمارت پی. اِل. اِس (Smart-PLS) صورت پذیرفت. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت و معنادار رهبری تحول گرا بر مدیریت دانش و رفتار شهروندی سازمانی از یکسو و از سوی دیگر تأثیر مثبت و معنادار مدیریت دانش بر رفتار شهروندی سازمانی و همچنین، نقش میانجی مدیریت دانش بر رابطه بین رهبری تحول آفرین و رفتار شهروندی سازمانی می باشد.
پرونده مقاله
باتوجه به نقش سود حسابداری بهعنوان مبنایی برای تصمیمگیری و پیشبینی افراد ذینفع و تأثیر آن بر بازده سهام شرکتها، در این پژوهش مربوط بودن اجزای سود حسابداری با بازده سهام و ثبات سود در بازار سرمایه ایران بررسیشده است. آزمون فرضیهها با استفاده از دادههای ترکیبی 132 چکیده کامل
باتوجه به نقش سود حسابداری بهعنوان مبنایی برای تصمیمگیری و پیشبینی افراد ذینفع و تأثیر آن بر بازده سهام شرکتها، در این پژوهش مربوط بودن اجزای سود حسابداری با بازده سهام و ثبات سود در بازار سرمایه ایران بررسیشده است. آزمون فرضیهها با استفاده از دادههای ترکیبی 132 شرکت از شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران بین سالهای 1388 تا 1394 انجامشده است. نتایج فرضیه اول نشان می دهد برخلاف یافته های پژوهش های پیشین، ثبات جزء تعهدی سود بیشتر از جزء نقدی آن است و نتایج آزمون فرضیه دوم نشان می دهد خالص پرداختی به سهامداران از پایداری بیشتری نسبت به خالص پرداختی به وام دهندگان برخوردار است. نتایج فرضیه سوم نشان می دهد که جزء نقدی سود بر بازده عادی و بازده غیرعادی سهام تأثیر معناداری ندارد.
پرونده مقاله
تمرکز صرف بر وجوه عملکردی سازمانها (و عدم توجه به ویژگیها، وجوه افتراق ذاتی و عوامل خارج از اراده سازمانها که بر عملکرد آنها تأثیرگذار است)، از جمله مهمترین نقایص سیستمهای ارزیابی عملکرد و رتبهبندی موجود بوده که در پژوهشهای پیشین نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته اس چکیده کامل
تمرکز صرف بر وجوه عملکردی سازمانها (و عدم توجه به ویژگیها، وجوه افتراق ذاتی و عوامل خارج از اراده سازمانها که بر عملکرد آنها تأثیرگذار است)، از جمله مهمترین نقایص سیستمهای ارزیابی عملکرد و رتبهبندی موجود بوده که در پژوهشهای پیشین نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ازاینرو، در این پژوهش سعی شده تا با تعدیل و توسعه کارت امتیازی متوازن[1]، الگویی سفارشی برای رتبهبندی سازمانهای تابعه شهرداریها طراحی شود. در الگوی مورد نظر، شاخصهای سیدبندی و عملکردی، توأمان (ولی در دولایه مجزا) مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش، از روش دلفی برای فاز طراحی و احصای نظر خبرگان که شامل مدیران کلیه سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری مشهد (14 سازمان و 6 شرکت تابعه) بودهاند، استفاده شده است. وزن پیشنهادی مشارکت کنندگان به مناظر چهارگانه الگو نیز با استفاده از تکنیک مقایسات زوجی تحلیل سلسله مراتبی، مورد آزمون قرارگرفته و نرخ سازگاری اوزان معادل 019/0 و بیانگر سازگاری مقایسات زوجی بوده است. پس از طراحی الگو (که مشتمل بر 41 شاخص دستهبندی شده است)، اقدام به تبیین و پیادهسازی نمونهای آن در سازمانهای پنجگانه تابعه حوزه معاونت خدمات شهری مشهد (شامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت پسماند، سازمان پارکها و فضای سبز، سازمان فردوسها و سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل) گردیده است.
پرونده مقاله
این پژوهش به منظور بررسی قصد خرید در صنعت بیمه صورت پذیرفته است؛ با توجه به اینکه در این پژوهش تلاش شده است تا تأثیر بین متغیرها یا همان روابط علّی بین متغیرهای مدل موردبررسی قرار گیرد این پژوهش ازنظر ماهیت و روش در دسته تحقیقات علّی قرار میگیرد؛ همچنین این پژوهش ازلحا چکیده کامل
این پژوهش به منظور بررسی قصد خرید در صنعت بیمه صورت پذیرفته است؛ با توجه به اینکه در این پژوهش تلاش شده است تا تأثیر بین متغیرها یا همان روابط علّی بین متغیرهای مدل موردبررسی قرار گیرد این پژوهش ازنظر ماهیت و روش در دسته تحقیقات علّی قرار میگیرد؛ همچنین این پژوهش ازلحاظ هدف شناختی یک پژوهش کاربردی است؛ و مبنای پژوهش کمی است. روش جمعآوری دادهها کتابخانهای- میدانی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و مدیران شهرداری تهران بود. طبق جدول مورگان حداقل تعداد نمونه های لازم برای انجام این تحقیق 291 نفر است که با توجه به توزیع گسترده پرسشنامه ها تعداد 385 نمونه پرسشنامه پاسخ داده شده جمع آموری گردید. برای آزمون فرضیه های این پژوهش از یک پرسشنامه 29 سؤالی استفادهشده است که شامل ابعاد محتوای پیام، ادراک، شخصی سازی، نگرش و قصد خرید بوده است. نتایج حاصل از تحلیل مسیر مبتنی بر واریانس در نرمافزار SmartPLS2 نشان داد که نگرش افراد نسبت به پیامک تبلیغاتی تأثیر مثبتی بر قصد خرید دارد همچنین شخصی سازی کردن پیامک های تبلیغاتی بر ارتباط بین محتوای پیام تبلیغاتی و ادراک افراد از پیامک تبلیغاتی اثر تعدیل گری دارد.
پرونده مقاله
هدف اصلی این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار در سرمایه گذاری شرکت ها در بخش تحقیق و توسعه میباشد. عواملی که در این تحقیق بعنوان متغیرهای مستقل مورد توجه قرار گرفتهاند عبارتند از منابع ملموس، منابع ناملموس، عوامل مالی، عوامل بازاری و همچنین حضور شرکتهای بینالمللی در کشور چکیده کامل
هدف اصلی این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار در سرمایه گذاری شرکت ها در بخش تحقیق و توسعه میباشد. عواملی که در این تحقیق بعنوان متغیرهای مستقل مورد توجه قرار گرفتهاند عبارتند از منابع ملموس، منابع ناملموس، عوامل مالی، عوامل بازاری و همچنین حضور شرکتهای بینالمللی در کشور نیز به عنوان یک متغیر میانجی مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری انتخاب شده در این تحقیق کلیه شرکتهای فعال در شهرکهای صنعتی تاکستان میباشد. نتایج نشان میدهد که عوامل بازاری (شـدت رقابت، پیچـیدگی محیط)، منابع ملموس (اندازه سازمان و سـرمایه ساختاری)، منابع ناملموس (نیروی انسانی، شهرت و منابع کسب وکاری) و در نهایت عوامل مالی (استقلال مالی و سودآوری شرکت) به عنوان عوامل موثر، مهم و کلیدی در تصمیم گیری در امر سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه می باشند. نتایج نشان میدهد که حضور شرکتهای بینالمللی در ایران بعد از برجام و رفع تحریمها، به عنوان متغیر میانجی از بعد شدت رقابت، روی تصمیمگیری مدیران در مورد سرمایهگذاری در خصوص تحقیق و توسعه ثاثیر معناداری ندارد، اما تاثیر این متغیر میانجی از بعد تاثیر پیچیدگی محیطی روی تصمیمگیری در خصوص سرمایهگذاری روی تحقیق و توسعه معنادار است.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه میان جهت گیری استراتژیک بر میزان مسئولیت اجتماعی در شرکت های صنعتی کرج انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را مدیران ارشد در شرکت های صنعتی شهر کرج تشکیل می دهند که شامل 3697 نفر بودند. از بین این افراد به روش نمونهگیری تصادفی ساده، نمونهای به چکیده کامل
پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه میان جهت گیری استراتژیک بر میزان مسئولیت اجتماعی در شرکت های صنعتی کرج انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را مدیران ارشد در شرکت های صنعتی شهر کرج تشکیل می دهند که شامل 3697 نفر بودند. از بین این افراد به روش نمونهگیری تصادفی ساده، نمونهای به تعداد 348 نفر طبق فرمول کوکران انتخاب گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف تحقیق، کاربردی و ازلحاظ نحوه جمع آوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. در این پژوهش از پرسشنامه برای جمع آوری داده ها و برای تایید روایی پرسشنامه از نظرات خبرگان و برای سنجش پایایی از نرم افزار SPSS استفاده شد و آلفای کرونباخ پرسشنامه های جهت گیری استراتژیک و مسئولیت اجتماعی هر دو بالای 7/0 بدست آمد که نشان از پایایی بالای پرسشنامه بود. در این پژوهش جهت تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و AMOS و مدل تحلیل مسیر استفاده گردید که نتایج حاکی از آن است که بین ابعاد جهت گیری استراتژیکستیزه جویی در رقابت ، گرایش به نوآوری ، هزینه گرایی و تمایل به خطر با مسئولیت اجتماعی بُعد اجتماعی ، بُعد اقتصادی و بُعد محیطی شرکت های صنعتی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین تبلیغات از طریق پیام کوتاه و قصد خرید با در نظر گرفتن نقش واسط ارزش ویژه برند در نمایندگی های بیمه ملت مشهد در انجام شده است. جهت دستیابی به این هدف به روش نمونه گیری خوشه ای با تخصیص متناسب، 2 نمایندگی از دو نقطه با شرایط فرهنگی و درآم چکیده کامل
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین تبلیغات از طریق پیام کوتاه و قصد خرید با در نظر گرفتن نقش واسط ارزش ویژه برند در نمایندگی های بیمه ملت مشهد در انجام شده است. جهت دستیابی به این هدف به روش نمونه گیری خوشه ای با تخصیص متناسب، 2 نمایندگی از دو نقطه با شرایط فرهنگی و درآمدی کاملا متفاوت در مشهد انتخاب و نمونه گیری، به نسبت تعداد مشتریان در هر کدام از نمایندگی ها انجام شده است. این تحقیق برحسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. برای گردآوری داد ه ها از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار اسمارت پی ال اس و اس پی اس اس استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که تبلیغات از طریق پیام کوتاه هم به طور مستقیم و هم به واسطه ارزش ویژه برند با قصدخرید به طور معنادار و مثبتی در ارتباط است. همچنین نتایج حاکی از ارتباط عامل مدت زمان استفاده از خدمات، با قصد خرید و ارزش ویژه برند می باشد.
پرونده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی و رتبه بندی مهم ترین علل تمایل مصرف کنندگان داخلی در انتخاب محصولات جایگزین خارجی انجام گرفته است. مدل مفهومی تحقیق با وارد کردن عوامل مربوط به تولیدکننده و عوامل مربوط به دولت به مدل رفتار خریدار فلیپ کاتلر ایجاد گردید. جامعه آماری خریداران لوازم چکیده کامل
این پژوهش با هدف بررسی و رتبه بندی مهم ترین علل تمایل مصرف کنندگان داخلی در انتخاب محصولات جایگزین خارجی انجام گرفته است. مدل مفهومی تحقیق با وارد کردن عوامل مربوط به تولیدکننده و عوامل مربوط به دولت به مدل رفتار خریدار فلیپ کاتلر ایجاد گردید. جامعه آماری خریداران لوازم خانگی با نام تجاری خارجی شهرستان شیراز و نمونه به روش نمونه گیری غیر تصادفی از نوع قضاوتی انتخاب گردید. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی می باشد. عللی که برای تمایل مصرفکنندگان داخلی در انتخاب محصولات خارجی شناسایی شد شامل عوامل فردی، عوامل گروهی، عوامل مربوط به محصول، عوامل فرهنگی، اثر هاله ای، عوامل مربوط به تولیدکنندگان و عوامل مربوط به دولت است. به منظور تأیید این عوامل، تحلیل عامل تأییدی به کار گرفته شد. از آزمون تی استیودنت جهت آزمون فرضیه ها و از آزمون فریدمن برای رتبهبندی عوامل استفاده شد. بر مبنای نتایج آزمون فرضیه ها، تاثیر عوامل مربوط به تولیدکنندگان و عوامل مربوط به دولت بر تمایل مصرف کنندگان داخلی در انتخاب محصولات جایگزین جایگزین خارجی رد شد و بقیه موارد مورد تأیید قرار گرفت. همچنین عوامل فرهنگی بالاترین و عوامل فردی پایین ترین رتبه را دارا بودند.
پرونده مقاله
خرید های ناگهانی و وسواسی یکی از جنبه های مهم رفتار مصرف کننده و از مفاهیم با اهمیت در محیط بازاراست.. در این مقاله سعی شده است عوامل موثربر رفتار خریدهای ناگهانی و وسواسی با نقش ارزش شادمندی در بین مصرف کنندگان کالاهای تند مصرف ایرانی بررسی گردد. پژوهش حاضر از حیث هدف چکیده کامل
خرید های ناگهانی و وسواسی یکی از جنبه های مهم رفتار مصرف کننده و از مفاهیم با اهمیت در محیط بازاراست.. در این مقاله سعی شده است عوامل موثربر رفتار خریدهای ناگهانی و وسواسی با نقش ارزش شادمندی در بین مصرف کنندگان کالاهای تند مصرف ایرانی بررسی گردد. پژوهش حاضر از حیث هدف یک پژوهش کاربردی،از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع پژوهش توصیفی می باشد.همچنین اطلاعات مورد نیاز از طریق روش های کمی جمع آوری شده است و روش انجام پژوهش نیز به صورت پیمایشی است. بر اساس فرمول کوکران 508 نفر به عنوان نمونه آماری پژوهش با استفاده از نمونه گیری دردسترس در نظر گرفته شده اند.ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، پرسشنامه حضوری می باشد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ وجهت بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتوا بهره گرفته شده است.. نتایج تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیات پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی با استفاده نرم افزارهای SPSSو PLS این موضوع را تبیین می کند که عوامل فردی و محیطی با نقش تعدیل کنندگی ارزش شادمندی، خریدهای وسواسی و ناگهانی را تحت تاثیر قرار می دهند.
پرونده مقاله