در بانکداری غیر ربوی نیاز به نوآوری، نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود و توسعه آنها وابسته به خلق دانش اسلامی در بین کارکنان می باشد.هدف/ سئوال اصلی: هدف از این تحقیق تعیین میزان تاثیر انواع نوآوریها بر دانش اسلامی و ارائه راهکارهای علمی در این رابطه جهت بهبود عملکرد با چکیده کامل
در بانکداری غیر ربوی نیاز به نوآوری، نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود و توسعه آنها وابسته به خلق دانش اسلامی در بین کارکنان می باشد.هدف/ سئوال اصلی: هدف از این تحقیق تعیین میزان تاثیر انواع نوآوریها بر دانش اسلامی و ارائه راهکارهای علمی در این رابطه جهت بهبود عملکرد بانکداری غیر ربوی می باشد.روش پژوهش: روش پژوهش کمی پیمایشی می باشد. داده ها از نمونه ای شامل 225 نفر از کارکنان بانک های ملی استان قزوین به وسیله پرسشنامه های استاندارد گردآوری شد. فرضیه ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی و با استفاده از نرم افزارSmart PLS آزمون شد.یافتهها: یافته ها برای فرضیه های دارای تاثیر مستقیم نشان داد که انواع نوآوری ها تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری بر دانش اسلامی وعملکرد بانکداری غیر ربوی دارند (فرضیه اول و دوم)، همچنین دانش اسلامی نیز تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری برعملکرد بانکداری غیر ربوی دارد (فرضیه سوم). نتایج آزمون مدل ساختاری برای فرضیه میانجی بیانگر تایید این فرضیه بود و بر نقش حیاتی دانش اسلامی بین انواع نوآوری و بهبود عملکرد بانکداری غیر ربوی تاکید می کند (فرضیه چهارم).بحث و نتیجهگیری: در مجموع خلق دانش اسلامی می تواند تاثیر انواع نوآوری برعملکرد بانکداری غیر ربوی را غنی تر سازد و با توجه به اینکه دانش اسلامی یک منبع مهم برای عملکرد بانکداری غیر ربوی می باشد، نیاز مبرمی به روش های تولید، اشتراک و به کارگیری آن در بانکداری غیر ربوی می باشد.
پرونده مقاله
هدف: بیاطلاعی یا بیاعتنایی سازمان به هنجارها و ارزشهای اجتماعی آثار منفی بسیاری درزمینۀ جامعیت و برند سازمان در جامعه دارد. این پژوهش تلاش میکند به پرسشهای اساسی درزمینۀ معیارهای برندینگ بر اساس مبانی ایرانی - اسلامی پاسخ دهد روش پژوهش:این پژوهش از دید روش از انواع چکیده کامل
هدف: بیاطلاعی یا بیاعتنایی سازمان به هنجارها و ارزشهای اجتماعی آثار منفی بسیاری درزمینۀ جامعیت و برند سازمان در جامعه دارد. این پژوهش تلاش میکند به پرسشهای اساسی درزمینۀ معیارهای برندینگ بر اساس مبانی ایرانی - اسلامی پاسخ دهد روش پژوهش:این پژوهش از دید روش از انواع پژوهشهای ترکیبی )کیفی و کمی(، از منظر هدف کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات، پیمایشی است. نتایج بهدستآمده از فاز کیفی پژوهش به طراحی الگوی مفهومی پیشنهادی برندینگ منابع انسانی منجر شد. بر این اساس در بخش اول تحقیق بهمنظور ارائه مدلی جامع، از روش پژوهشی کیفی فراترکیب استفاده و پس از شناسایی مقولات، مفاهیم و کدهای برند منابع انسانی از طریق روش فراترکیب، برای ارائه ترکیب مطلوب مؤلفههای مدل بهگونهای که بتوان رابطه بین مقولههای برند منابع انسانی را بهینه نمود از روش مدلسازی ساختاریاستفاده گردید و الگوی اولیه به دست آمد و سپس از طریق روش حداقل مربع جزئی مدل اعتبار سنجی شد . یافتهها:الگوی موردنظر متشکل از 8 مقوله اصلی(برندسازی منابع انسانی - اسلامی،ارزیابی عملکرد منابع انسانی، آموزش و توسعه منابع انسانی ،رهبری سازمانی ،عدالت سازمانی ،رضایت و تعهد منابع انسانی،فرهنگسازمانی و برندسازی داخلی) و 43 مقوله فرعی است. بحث ونتیجهگیری: هر سازمانی در حوزهی سلامت، در فرایند استعدادیابیهای خویش، میتواند علاوه بر استفاده از اصول علمی شایستهسالاری و مدیریت استعدادها، شاخصههای اسلامی استخراجشده در این پژوهش را برای برندسازی خود به کار گیرد و درنهایت نیز با اتکای به اصول و مبانی دینی و اسلامی ، با جذب و نگهداری نیروهایی مستعد، فرایند برندسازی خود را تکمیل نماید.
پرونده مقاله
هدف/ سئوال اصلی: هدف این تحقیق ارائه مدلی ست که ابعاد بازاریابیرسانهاجتماعی را در فروشگاههایزنجیرهای شناسایی کرده، روابط بین آنها و ترتیب اقدامات را مشخص نماید.روش پژوهش: این پژوهش از نوع کیفی می باشدبرای این منظور با بهرهگیری از استراتژی نظریه داده بنیاد، دادهه چکیده کامل
هدف/ سئوال اصلی: هدف این تحقیق ارائه مدلی ست که ابعاد بازاریابیرسانهاجتماعی را در فروشگاههایزنجیرهای شناسایی کرده، روابط بین آنها و ترتیب اقدامات را مشخص نماید.روش پژوهش: این پژوهش از نوع کیفی می باشدبرای این منظور با بهرهگیری از استراتژی نظریه داده بنیاد، دادههای کیفی با ابزار مصاحبه از میان 23 نفر از خبرگان بازاریابی و رسانههایاجتماعی گردآوری شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار MaxQDA استفادهشده تا سه مرحله از کدگذاری اولیه، محوری و انتخابی بهطور دقیق انجام شود.یافتهها: یافتهها نشان میدهند که مدل بازاریابیرسانههایاجتماعی در فروشگاههایزنجیرهای با شش محور قابلبررسی و اجراست. این شش کد محوری بر اساس پارادایم کدگذاری محوری که توسط بوهم، (2004) معرفیشده تعیینشدهاند. نخستین متغیری که این نوع بازاریابی را به جریان میاندازد عوامل تأثیرگذار هستند که در چهار بعد شامل عوامل ساختاری، مدیریتی، مربوط به فروشگاه و مربوط به رسانهاجتماعی تبیین شدهاند. پسازآن، خود بازاریابیرسانهاجتماعی در فروشگاههایزنجیرهای بهعنوان پدیده محوری موردبحث است که سه بعد تبلیغات، ارتباطات و تبلیغ دهانبهدهان الکترونیکی را پوشش میدهد.بحث و نتیجهگیری: شرایط زمینهای و مداخلهگر که فضای رقابتی و جهانیشدن را در بر میگیرد، در کنار بستر حاکم که عوامل مذهبی و اقتصادی را در خود جایداده، بر راهبردهای بازاریابیرسانهاجتماعی تأثیر میگذارند. درنهایت این اقدامات بازاریابی، اقتصادی و نیروی انسانی هستند که در قالب راهبردها موجب شکلگیری پیامدهای بازاریابیرسانهاجتماعی میشوند. پیامدهایی که شامل پیامدهای بازاریابی، اقتصادی و پیامدهای مرتبط با کاربران است.
پرونده مقاله
اگرچه گسترش بنگاههای مادر برای توسعه اقتصادی اهمیت فراوانی دارد و نقش محوری آنها در اداره کسبوکارهای متنوع و ارزشآفرینی نسبت به حالت تفکیکی شرکتها انکارناپذیر است؛ اما یکی از دغدغههای اصلی این بنگاهها و مدیران شرکتهای تابعه، چگونگی برقراری روابط یا به عبارتی کنتر چکیده کامل
اگرچه گسترش بنگاههای مادر برای توسعه اقتصادی اهمیت فراوانی دارد و نقش محوری آنها در اداره کسبوکارهای متنوع و ارزشآفرینی نسبت به حالت تفکیکی شرکتها انکارناپذیر است؛ اما یکی از دغدغههای اصلی این بنگاهها و مدیران شرکتهای تابعه، چگونگی برقراری روابط یا به عبارتی کنترل شرکتی است. بنگاههای مادر میتوانند بر کل فرایند تجاری شرکتهای تابعه کنترل داشته و این کنترل در قالب سه سبک برنامهریزی استراتژیک، کنترل مالی و کنترل استراتژیک انجام شود که در ادبیات نظری، به شیوه کنترل مادری مرسوم است. بااینحال، پیچیدگی شرایط محیطی و عدم قطعیتهای فزاینده، موجب میشود صرفاً اتخاذ یک سبک کنترلی ثابت نتواند اهداف بنگاههای مادر را تأمین کند؛ بنابراین ایجاد یک سیستم کنترلی تعاملی و سناریو محور برای شرکتهای تابعه بهمنظور بقای بلندمدت پیشنهاد میشود. در این مقاله با مرور ادبیات کنترل بنگاههای مادر و با نگاه انتقادی به شیوهها و سبکهای مرسوم کنترل شرکتهای تابعه، شیوه جدیدی با تأکید بر مشارکت، تعامل و داخلی سازی تصمیمات راهبردی ارائه شده است تا بتواند کاستیهای فعلی را پوشش داده و کنترل مؤثرتری از بنگاههای مادر در محیطهای در حال تغییر ارائه دهد. در این مقاله دستهبندی مختلف بنگاههای مادر در کنار پیکربندی و سبکهای مدیریتی آنها تحت شرایط مختلف، تناسب ویژگی-ها، اندازه، تنوعبخشی و شیوههای ارزشآفرینی مقایسه شده است. این مقاله مروری میتواند برای کنترل شرکتی مؤثر باشد و بهعنوان یک راهنما برای محققان آینده بهمنظور تحلیل سبکهای مختلف مدیریتی بنگاههای مادر تحت شرایط عدم قطعیتها، افق جدیدی بگشاید.
پرونده مقاله
یکی از مهم ترین مباحث مطرح درعلوم مالی، روش های تامین مالی است. بدین منظور ابزارهای مختلف تامین مالی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی ابزارهای متنوع تأمین مالی مورد تأیید قواعد حقوقی اسلام، که در راستای تنوع بخشیدن به ابزارهای مالی و ثبات در منابع درآمدی سازمان چکیده کامل
یکی از مهم ترین مباحث مطرح درعلوم مالی، روش های تامین مالی است. بدین منظور ابزارهای مختلف تامین مالی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند. طراحی ابزارهای متنوع تأمین مالی مورد تأیید قواعد حقوقی اسلام، که در راستای تنوع بخشیدن به ابزارهای مالی و ثبات در منابع درآمدی سازمان ها در ایران می باشد، از نیازهای اساسی این سازمان ها به شمار می آید. امروزه اندیشمندان مالی اسلامی با استفاده از عقود اسلامی و ظرفیت علم فقه، توانسته اند متناسب با نیازهای مالی جوامع اسلامی گونه های مختلفی از اوراق بهادار اسلامی طراحی کنند. یکی از اوراقی که تا به امروز علاوه بر سطح بین المللی، در کشور ایران هم اجرایی گشته و توسط شرکتهای بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است، اوراق اجاره است. با توجه به توسعه روزافزون این ابزار در جهان و ایران، در این مقاله تلاش می شود تا تجارب موجود بین المللی و داخلی مورد بررسی و تحلیل واقع شود و چشم انداز آینده صکوک اجاره تبیین گردد.
پرونده مقاله
هدف: یکی از مشکلات جهان امروز این است که هر نسل با توجه به شرایط فعلی خود و پیشرفت علم و فناوری ادبیات جدیدی را برای موفقیت تعریف مینماید. همچنین بهدلیل اینکه انسان موجود پیچیدهای است پس نمیتوان صرفا با علم روانشناسی به شناخت و بررسی انسان و موفقیت او پرداخت. ازای چکیده کامل
هدف: یکی از مشکلات جهان امروز این است که هر نسل با توجه به شرایط فعلی خود و پیشرفت علم و فناوری ادبیات جدیدی را برای موفقیت تعریف مینماید. همچنین بهدلیل اینکه انسان موجود پیچیدهای است پس نمیتوان صرفا با علم روانشناسی به شناخت و بررسی انسان و موفقیت او پرداخت. ازاینرو، برای موفقیتشناسی نیاز است، معارف مختلفی از جمله معرفتهای دینی و فلسفی بررسی شوند. بنابراین، هدف از این مقاله این است که با در نظر گرفتن فطرت مشترک انسان از موفقیت تعریفی صحیح، کامل و مطلق شود تا تمامی نسلها بتوانند آن را ملاک عمل و تشخیص خود قرار دهند.روش: مقاله مروری تحلیلی حاضر، از روش کتابخانهای برای گردآوری دادههای کیفی و با استفاده از تکنیک تحلیل محتوای متون، انجام گرفته است.یافتهها:با استفاده از منابع مکتوب، اطلاعات مورد نیاز برای بررسی مفهوم موفقیتشناسی در ادبیات اسلامی جمعآوری شدند و بهمنظور تعریف و تعیین ابعاد آن، تحلیل محتوا انجام شد و در نهایت موفقیتشناسی بر اساس ادبیات اسلامی بهصورت جامع و دقیق شناسایی و تعریف شد. همچنین بخشهای موفقیت شناسی از لحاظ هدف، موضوع و روش مشخص شدند.نتیجهگیری: پژوهش حاضر با درنظر گرفتن نکات مطرح شده در دین اسلام، موضوع موفقیتشناسی را در سه سطح مبانی، نظریه و فلسفه آن مطرح کرده تا شناخت درستی از موفقیت حاصل شود. در نهایت با ارائه یک پیشنهاد باعنوان پرونده اجتماعی شهروندان بر اساس حسنپیشینه و سوءپیشینه توسط سامانه فدا (فعالیتهای داوطلبانه اجتماعی) راهکاری را برای رفاه و سعادتمندی مردم ارائه میدهد.
پرونده مقاله
هدف تحقیق حاضر بررسی فرصت‎های تجارت الکترونیک در متاورس میباشد. که از نظر هدف، بنیادی به حساب می آید. روشی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی با تأکید بر داده های کیفی است. جامعه آماری تحقیق شامل مقالات داخلی، خارجی، کتابها و ای چکیده کامل
هدف تحقیق حاضر بررسی فرصت‎های تجارت الکترونیک در متاورس میباشد. که از نظر هدف، بنیادی به حساب می آید. روشی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته روش تحقیق آمیخته از نوع اکتشافی با تأکید بر داده های کیفی است. جامعه آماری تحقیق شامل مقالات داخلی، خارجی، کتابها و اینترنت مرتبط با فرصت‎های متاورس در حوزه تجارت الکترونیک می باشد. روش نمونه گیری تحقیق حاضر از نوع هدفمند و شامل انتخاب 50 مقاله با 62 کد و با موضوع بررسی فرصت های متاورس در حوزه تجارت الکترونیک می‎باشند. با توجه به سؤال و هدف تحقیق، مناسبترین طرح تحقیق فراترکیبی است. شرط رویکرد فراترکیبی بررسی سیتماتیک ادبیات به منظور شناسایی عوامل مرتبط با هدف تحقیق است. که در این پژوهش در گام های اجرای این روش بررسی نظام‎مند ادبیات با جستجو در دیتابیس‎ها و ژورنال های معتبر و ترکیب ادبیات تحقیق انجام شد. نتایج تحقیق صورت گرفته نشان داد متاورس فرصتی مناسب در توسعه تجارت الکترونیک محسوب می‎شود.
پرونده مقاله