مقدمة في المجلة
علمی پژوهشی
نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (اِل سی تی) دوفصلنامه ای دانشگاهی با داوری همتا است که هر سال دوبار توسط گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا به دو صورت الکترونیکی و چاپی منتشر می شود. اِل سی تی به انتشار نتایج به دست آمده از تحقیقات عالی در مورد زبان، فرهنگ و ترجمه زبان انگلیسی اختصاص دارد. مجله با تکیه بر دیدگاه آموزشی، از هر مقاله ی مبتنی بر پروژه تحقیقاتی با ماهیت تجربی، نظری، یا مفهومی استقبال می کند.
لطفاً در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام، با ما از طریق ایمیل مجله (lct@iaush.ac.ir) یا از طریق شماره واتساپ زیر تماس بگیرید: 00989133228533
نویسندگان گرامی
به اطلاع میرساند در صورت مواجه با هرگونه مشکل فنی در هنگام سابمیت مقالات جدید و یا سابمیت اصلاحات مقالات داوری شده، می توانید مقالات ویا اصلاحات مقالات را از طریق ایمیل نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (ct@iaush.ac.ir) ارسال نمایید.
ازهمکاری شما در زمان انتقال سامانه این نشریه به سکوی جدید نشر دانش دانشگاه آزاد اسلامی که امری اجتناب ناپذیر بود تشکر می نماییم
هیات تحریریه نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه
-
حرية الوصول المقاله
1 - Responding to Neoliberal America: A Jamesonian Reading of David Foster Wallace’s Girl with Curious Hair
Golbarg Darvishian Javad Yaghoobi Derabi Hassan Shahabiالعدد 1 , المجلد 7 , بهار-تابستان 2024 -
حرية الوصول المقاله
2 - Designing and Validating a Technological Innovation Scale for the English as Foreign Language Learning Context
Iran Kashanizadeh Saeed Ketabi Mohsen Shahrokhiالعدد 1 , المجلد 7 , بهار-تابستان 2024 -
حرية الوصول المقاله
3 - Iranian EFL Teachers’ Perceived Resilience Practice and its Prediction Through Teaching Style
Maryam Khodamiالعدد 1 , المجلد 7 , بهار-تابستان 2024 -
حرية الوصول المقاله
4 - Policies and Perceptions Around Censorship in Literary Translation in Iran
Saeed Ranjbarالعدد 1 , المجلد 7 , بهار-تابستان 2024
-
حرية الوصول المقاله
1 - A Qualitative Study of Reciprocal Scaffolding Techniques on Iranian EFL Learners' Views via Language Management System (LMS)
مرضیه سبزواری ندا فاتحی راد مسعود تاج الدینیالعدد 2 , المجلد 5 , پاییز-زمستان 2023 -
حرية الوصول المقاله
2 - The Impact of Explicit and Implicit Corrective Feedback on the Writing Proficiency of Iranian Pre-intermediate EFL Learners
Hamed Badpa Esmail Zare-Behtashالعدد 1 , المجلد 6 , بهار-تابستان 2023 -
حرية الوصول المقاله
3 - Translating Idioms: A Study on English Translation of The Date Palm
عبد المجید نصیری مقدم ندا فاتحی رادالعدد 1 , المجلد 4 , بهار-تابستان 2021 -
حرية الوصول المقاله
4 - A TELL-Based TBLT in ESP Courses: Focus on Undergraduates’ Metacognitive Reading Comprehension Strategies
مهناز شعله محمد رضا طالبی نژاد محسن شاهرخیالعدد 2 , المجلد 4 , پاییز-زمستان 2022 -
حرية الوصول المقاله
5 - Exploring the Effect of Teacher-student and Student-student Rapport on Classroom Sense of Community and Students’ Classroom Engagement
نیما یمرلی حامد ضرابی نادیا قرنیالعدد 1 , المجلد 5 , بهار-تابستان 2022 -
حرية الوصول المقاله
6 - Creativity and Literary Translation: Analyzing the Relationship between Translators’ Creativity and their Translation Quality
راضیه رشیدی نژاد ندا فاتحی رادالعدد 1 , المجلد 4 , بهار-تابستان 2021 -
حرية الوصول المقاله
7 - The Role of Explicit Corrective Feedback Timing in Second Language Structure Accuracy
سوری سلاجقه علی اکبر خومیجانی فراهانی حسن شهابیالعدد 2 , المجلد 4 , پاییز-زمستان 2022 -
حرية الوصول المقاله
8 - Iranian EFL Learners’ Attitudes Toward Autonomous English Learning Through the HelloTalk Mobile Application
علی صادقی عزیزه چالاکالعدد 2 , المجلد 5 , پاییز-زمستان 2023 -
حرية الوصول المقاله
9 - Identity Construction and E-Learning: The Role of Virtual Teaching in EFL Learners’ Identity
آذر باقری مسعودزاده ندا فاتحی رادالعدد 2 , المجلد 4 , پاییز-زمستان 2022 -
حرية الوصول المقاله
10 - Consecutive Interpreting in a Nutshell
حسین رحمان پناهالعدد 2 , المجلد 4 , پاییز-زمستان 2022