بررسی تاثیرعضویت مدیران سازمان در شبکه های اجتماعی، بر عملکرد سازمانی از طریق شبکه دانش و انعطاف پذیری استراتژیک
م معیاریان
1
(
)
کلید واژه: Dvkwdlhglwehgoweyhgo , Ehgukweuk, ewquk, Lghlwuwuhuk, w , Lhgolhow, rhgow,
چکیده مقاله :
امروزه شرکت ها نمی توانند داشتن سود و درآمدهای بالا بر اساس یک نوآوری تثبیت شده را حفظ کنند. شرکت-ها برای بقای خود باید محصولات جدیدی را به بازار معرفی کنند و از تغییرات سازمانی و استراتژی های مختلفی استفاده کنند. در پژوهش حاضر تلاش شد تاثیرعضویت مدیران سازمان در شبکه های اجتماعی، بر عملکرد سازمانی از طریق شبکه دانش و انعطاف پذیری استراتژیک بررسی شود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و با روش علی انجام شد . جامعه مورد مطالعه در این پژوهش را مدیران شرکت صنایع آذرآب می¬گرفت که تعداد آنها 300 بود . برای جمع¬آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد که به صورت تصادفی بین 200 نفر ازمدیران پخش شد و تعداد 180 پرسش نامه جمع اوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پایایی و روایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ و نظر اساتید و محققان رشته مدیریت مورد تایید قرار گرفت . برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شد . تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که قدرت شبکه های اجتماعی و اندازه شبکه های اجتماعی تأثیر مثبتی بر قابلیت های ترکیبی دارند . توانایی های ترکیبی بر ظرفیت جذب تاثیر و انعطاف پذیری
چکیده انگلیسی :
Today, companies cannot sustain high profits and revenues based on an established innovation. For their survival, companies must introduce new products to the market and use organizational changes and different strategies. In the current research, an attempt was made to investigate the effect of organizational managers' membership in social networks on organizational performance through knowledge networks and strategic flexibility. The research was done in terms of practical purpose and with the causal method.
Dvkwdlhglwehgoweyhgo;i
Ehgukweuk;ewquk;
Lghlwuwuhuk;w
Lhgolhow;rhgow;ruho