بررسی نقش یادگیری اجتماعی و عرفی در تغییرات الگوهای حرکتی در هیپهاپکاران
محورهای موضوعی : علوم اجتماعی
کلید واژه: الگوبرداری, مشاهده, یادگیری, تقلید, رسانهها عرفاجتماعی, تغییرات الگوهای حرکتی,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف بررسی نقش یادگیری اجتماعی و عرفی در تغییرات الگوهای حرکتی در هیپهاپکاران شهر تهران انجام شده است. روش این پژوهش کمّی و به شیوه پیمایشی انجام شده است. نمونه پژوهش شامل 67 نفر از هیپهاپکاران هستند که به صورت نمونهگیری گلوله برفی در شهر تهران انتخاب شدهاند. نتایج آماری این بررسی کمی نشان داد که یادگیری از راه مشاهده، یادگیری از راه تقلید، یادگیری از راه الگوبرداری، یادگیری از راه رسانهها و یادگیری از راه عرفاجتماعی بر تغییرات الگوهای حرکتی در هیپهاپکاران تاثیر دارد. بنابراین هیپ هاپ و موسیقی آن در ایران به واسطه یادگیری اجتماعی و عرفی جوانان ایران نیز باعث ایجاد تغییرات الگوهای حرکتی شده است.
AbstractThis study examined the role of social learning and secular changes Hyphapkaran movement patterns in the city of Tehran. This quantitative research methods and survey methods. The sample consisted of 67 patients who Hyphapkaran snowball sampling in Tehran were selected. Results of this study showed little learning through observation, imitation learning, learning model, learning media and learning Rfajtmay changes in Hyphapkaran affect movement patterns. So hip-hop and music in Iran through social learning and traditional Iranian youth movement patterns are also changing.
_||_