ارائه الگوی فروش کالاهای جدید با آموزش روش وان تو وان مارکتینگ (مطالعه موردی: حوزه صنعت تایر کشور)
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیمسعود صفی زاده 1 , افسانه زمانی مقدم 2 * , عباس طلوعی اشلقی، 3
1 - دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات ، تهران، ایران.
2 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت آموزشی، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
3 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت آموزشی، تهران، ایران.
کلید واژه: مدیریت ارتباط با مشتری, بازاریابی رابطه مند, بازاریابی وان تو وان, بازاریابی نفربهنفر,
چکیده مقاله :
هدف پژوهش حاضر ارائه مدلی جهت بازار فروش کالاهای جدید با آموزش روش وان تو وان مارکتینگ است. از آن جایی که در پژوهشهای کاربردی هدف اصلی صرفاً کشف علمی نیست، بلکه آزمودن و بررسی کاربرد دانش است، بنابراین روش این تحقیق ازنظر هدف کاربردی است و به روش اکتشافی انجامشده است. نحوه گردآوری دادهها به روش آمیخته (کمی و کیفی) صورت گرفته است و ابزار گردآوری دادهها مصاحبه با خبرگان با انجام مصاحبههای تخصصی به روش دلفی و پرسشنامه است. لذا بر همین اساس، تعداد 375 نفر از بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ (در بخش کمی) و 17 نفر از خبرگان و متخصصان این حوزه (در بخش کیفی) در این پژوهش همکاری کردند. تجزیهوتحلیل دادههای جمعآوریشده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرمافزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. پس از انجام پژوهش نتایج نشان داد که: نظاممند بودن، گرایش تکنولوژی، گرایش به طراحی، گرایش بازار، استفاده از منابع، مبنای تلاش صورت گرفته برای کالاهای جدید، مفهومسازی کالای جدید و درنهایت مدیریت کالای جدید؛ تحت عنوان مؤلفههای بازار فروش کالاهای جدید به روش وان تو وان مارکتینگ؛ مورد تائید قرار گرفت. آزمونهای برازش مدل، نشان از اعتبار مدل داشت.
The purpose of this study is to provide a model for the sale of new goods through the one-to-one marketing method. Since in applied research, the main goal is not only scientific discovery, but also to test and study the application of knowledge, so the method of this research is applied in terms of purpose and has been done by exploratory method. The data collection method is mixed (quantitative and qualitative) and the data collection tool is interviews with experts by conducting specialized interviews in Delphi method and a questionnaire. Therefore, 375 people from the market of selling new goods by one-to-one marketing method (in the quantitative section) and 17 experts and specialists in this field (in the qualitative section) participated in this research. The collected data were analyzed by descriptive and inferential methods through SPSS 16 and Smart PLS software. The results showed that the components of the model of selling new goods through one-to-one marketing include method systematicity, technology orientation, design orientation, market orientation, resources use, the basis of efforts for new goods, conceptualization of new goods, and finally new product management; the model has a good fit and all its relationships are significant. Therefore, it can be concluded that this model is valid.
_||_