نقش رسانهها در افزایش مشارکت مردمیدر مدیریت شهری (مطالعه موردی: منطقه 4 شهر تهران)
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهحسین مجتبی زاده خاقانی 1 , مجتبی رحمتی 2 , لطیفه گودرزی 3
1 - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
2 - کارشناس ارشد جغرافیا گرایش برنامهریزی شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
3 - دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
کلید واژه: رسانه, مشارکت, مدیریت شهری, شهروند,
چکیده مقاله :
مشارکت انسانها در تعیین سرنوشت جامعه خویش و تصمیم گیری برای اموری که به زندگی آنان مربوط میشود همواره از نگاه کارشناسان و مسئولان شهری مورد توجه و امری پسندیده بوده است و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ضرورت مشارکت فعال و وفاق اجتماعی موثر افراد جامعه، مورد تاکید مدیران شهری است اما برای نیل به این هدف یکی از ابزارهای تحقق مشارکت شهروندان در عرصه مدیریت شهری؛ آگاهی بخشی، بستر سازی و فرهنگ سازی و بالطبع آن آموزش جامعه است از این رو دستیابی به مشارکت توسط رسانه به دلیل دخالت دادن مردم در فرایند تصمیم گیری و مجهز کردن مردم به دانش و مهارت مورد نیاز در این بحث مد نظر است. هدف اصلی این پژوهش بررسی و کشف میزان تاثیر رسانه در افکار عمومیبه منظور استفاده آن در مدیریت شهری است که اهداف فرعی از جمله بررسی میزان اهمیت تاثیر پذیری رسانه میان مردم و مدیریت افکار عمومیو راههای شناسایی ظرفیتهای مدیریت شهری را برای جلب مشارکت شهروندان در امور شهری را دنبال میکند.
The participation of humans in determining the destinies of their community and decisions related to their lives has always been considered and considered by experts and officials of the city, and now in developed and developing countries, the necessity of active participation and effective social sympathy of individuals Society is emphasized by city managers, but to achieve this goal, one of the tools for realizing citizen participation in urban management is awareness, placement and culture, and hence education of society, hence the achievement of participation by the media due to interference People are in the process of making decisions and equipping people with knowledge The hart is needed in this discussion. The main objective of this research is to investigate and explore the impact of media in public opinion for its use in urban management. Subcomponents such as assessing the importance of media impact among people and managing public opinion, and ways to identify urban management capacities for attracting citizens to urban affairs Follows.
_||_