نقش زن در بازاریابی سبز
محورهای موضوعی : جامعه شناسی
1 - گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد خرمشهر ، ایران
کلید واژه: Green marketing, زن, بازاریابی سبز, women role,
چکیده مقاله :
شاید کسی تصور نمی کرد که روزی بازاریابی علاوه بر سود آوری و فروش، نگران سلامت مصرفکننده نیز باشد. اما پویایی و رقابت شدید و افزایش نگرانی نسبت به محیط زیست و همچنین مقرراتدولتی و افزایش آگاهی مصرف کنندگان شرکتها را بر آن داشت که در سلامت جسمانی و روانی وپاکیزگی محیط مصرف کنندگان نیز تأمل کنند.به هر حال به مرور زمان مفاهیمی نظیر بازاریابی سبز،بازاریابی محیطی و اجتماعی برای عمل به مسئولیت اجتماعی بنگاه ها وارد ادبیات با زاریایی شد. در اینراساتا زنان با صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش ضایعات و مقابله با آلودگی آب و هوا و محیطزیست نقش مهمی را در برنامه های بازاریابی سبز و توسعه پایدار ایفاء می کنند.
None may assume that in addition to sale and profitability, marketing is concerned about the consumers’ sanity as well. But the intense competition dynamics, environmental concerns increment, government regulations and increasing consumer awareness made the enterprises to considere the consumers’ physical and mental health and consumers’ echo system serenity too. Concepts such as green, environmental and social marketing have gradually entered into the marketing literature to undertake the enterprises’ social responsibility over time. This paper attempted to explain the social responsibility first and then to discuss its relation to green marketing. Finally the more rigorous approach to women's role in creating and maintaining green marketing was mentioned.
_||_