تأثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی استراتژی کسبوکار (موردمطالعه: بیمه رازی در استان چهارمحال و بختیاری)
محورهای موضوعی : مدیریت تولیدزهرا دشت لعلی 1 , آیت ا... محمدی 2
1 - استادیار،گروه مدیریت، واحد دهاقان،دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان، ایران.
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه مدیریت،واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی،دهاقان، ایران.
کلید واژه: تبلیغات, فناوری اطلاعات, بازاریابی خدمات, جذب مشتری, استراتژی کسب وکار,
چکیده مقاله :
امروزه، رمز موفقیت شرکتها در ایجاد، حفظ روابط سودمند و ماندگار با مشتری و ایجاد ارزش و رضایت بیشتر برای مشتری است. هدف اصلی این پژوهش، تأثیر بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی کسبوکار در شرکت بیمه رازی در استان چهار محال و بختیاری است. روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی از نظر هدف کاربردی و از نظر زمان مقطعی است. برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه مشتریان بیمه رازی در استان چهارمحال و بختیاری میباشد، با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه 384 نفر و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ به تایید رسید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلاتساختاری با استفاده از نرمافزار SPSS و lisrel استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشاندهنده آن است که در سطح اطمینان 95 درصد بازاریابی خدمات بر استراتژی کسبوکار با میزان (40/0)، بازاریابی خدمات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (58/0)، تبلیغات بر استراتژی کسبوکار با میزان (56/0)، تبلیغات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (48/0)، فناوری اطلاعات بر استراتژی کسبوکار با میزان (53/0) و فناوری اطلاعات بر جذب مشتری از طریق استراتژی کسب و کار با میزان (55/0) تأثیر مثبت دارد. با توجه به یافتهها میتوان گفت بازاریابی خدمات، تبلیغات و فناوری اطلاعات عواملی کارساز برای حفظ و جذب مشتری بیمه رازی استان چهارمحال و بختیاری است.
Today, The key to building and maintaining profitable and lasting customer relationships and create superior customer value and satisfaction. The main purpose of this article is the effect of service marketing,advertising and information technology on customer acquisition by considering the mediating role of the business in Razi insurance company in Chaharmahal and Bakhtiari province.The research method is descriptive-survey,applied purpose and cross-sectional time.A questionnaire was used to collect information.The statistical population is all Razi Insurance customers in Chaharmahal and Bakhtiari provinces, using Cochran's formula, the sample size was 384 people has been selected by convenience sampling method. The reliability of the questionnaire was confirmed by Cronbach's alpha method. Analysis using Structural equation modeling SPSS and Lisrel software.The result showed that the 95% confidence level, service marketing on effect business strategy with a rate of (0.40), service marketing on customer attraction with the mediating role of business strategy with a rate of (0.58), and advertising on business strategy with a rate of (0.56), advertising on customer attraction with the mediating role of business strategy with a rate of (0.48), information technology on business strategy with a rate of (0.53) and information technology has a positive effect on customer attraction with the mediating role of business strategy with a rate of (0.55).
_||_