تعیین مدلی جهت ارزیابی سیستم مدیریت دانش در جهت بهبود صنایع با محوریت فناوری آموزشی و بکارگیری مفاهیم داده کاوی
محورهای موضوعی : مدیریت نوآوری های آموزشیکمیل اکبرنژادبائی 1 , محمود محمدی 2 , عبدالله کولوبندی 3 , محمد تقی پور 4
1 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
4 - گروه مهندسی صنایع، واحد شهریار، دانشگاه آزاد اسلامی، شهریار، ایران.
کلید واژه: مدیریت دانش, دادهکاوی, صنایع, فناوری آموزشی,
چکیده مقاله :
مدیریت دانش مشتری تلفیقی از مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتریان میباشد که برای توسعه بخشیدن در راهبرد تجاری سازمان و درنتیجه بهسازی فعالیتهای سازمانی و نائل شدن به مزیت رقابتی، اهمیت پیدا میکند. با توسعه و گسترش دانش و فناوری اطلاعات، محیط پروژهها از پیچیدگی بیشتری برخوردار شدهاند. هدف تحقیق تعیین مدلی جهت ارزیابی سیستم مدیریت دانش در جهت بهبود صنایع با محوریت فناوری آموزشی و بکارگیری مفاهیم داده کاوی می باشد. روش تحقیق کمی و اطلاعات موردنیاز این تحقیق از پایگاه داده واحدهای صنعتی از جمله شرکت خودروسازی جمعآوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه خریداران خودرو در طی سالهای 1399 و 1400 میباشد که روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامهها و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش دادهکاوی و الگوریتمهای kmens و روش شبکه عصبی و ماشین بردار پشتیبان استفاده گردید. نتایج بهدستآمده نشان میدهد استفاده از مدیریت دانش و مفاهیم فناوری آموزشی بهخوبی توانسته انواع مشتریها و روندهای فروش را در آینده پیشبینی نماید و انتظار میرود نتایج بهدستآمده در بهبود صنایع و مدیریت ساخت و تولید در کشور، مفید واقع شود.
Customer knowledge management is a combination of knowledge management and customer relationship management, which becomes important for developing the business strategy of the organization and as a result, improving organizational activities and achieving a competitive advantage. With the development and expansion of knowledge and information technology, the project environment has become more complex. The purpose of the research is to determine a model to evaluate the knowledge management system in order to improve industries with the focus on educational technology and the use of data mining concepts. Quantitative research method and the required information of this research were collected from the database of industrial units including the automobile company. The statistical population of the research includes all car buyers during the years 2019 and 2019, and the sampling method was simple random.To collect data from questionnaires and to analyze data, data mining method and kmens algorithms, neural network method and support vector machine were used. The obtained results show that the use of knowledge management and educational technology concepts has been able to predict the types of customers and sales trends in the future and it is expected that the obtained results will be useful in improving industries and manufacturing and production management in the country.
_||_