تجربه زیسته از مدیریت به منظور انتقال دانش ضمنی مدیریت به زنان مدیر
محورهای موضوعی : مدیریت نوآوری های آموزشی
1 - گروه مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران
کلید واژه: تجربه زیسته , پست معاونت دانشگاه , مدیر , زنان,
چکیده مقاله :
تجربه زیسته از مدیریت به منظور انتقال دانش ضمنی مدیریت برای زنان تجربه زیسته از مدیریت به منظور انتقال دانش ضمنی مدیریت برای زنان هدف از این پژوهش بیان و تحلیل تجارب تصدی پست معاونت در دو حوزه معاونت آموزشی و معاونت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با روش تحلیل روایتی با رویکرد خودکاوی روایتی است که می توان در دسته پژوهش های خود مردم نگاری از دسته پژوهش های مردم نگاری و نیز با رویکرد فمنیسم با تاکید بر تجربه زنان نیز دسته بندی نمود . این پژوهش رویکردی کیفی و پدیدار شناسانه دارد این روایت از نظر زمانی گذشته نگر و از نظر دیدگاه از نوع پراگماتیسم می باشد. منبع داده های این پژوهش ، تجارب ، خاطرات، تلاش و سوابق نگارنده از مدیریت در سطح عالی دانشگاه است که به شیوه روایت نگاری تنظیم شده است . جامعه و نمونه آماری این پژوهش بانو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه که تجربه دو پست مدیریتی را در سطح معاونت دانشگاه را دارا می باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد که پست مدیریت برای بانوان ، قابلیت ها و محدودیت ها و تجارب منحصر به فردی را به همراه دارد .تجربه زیسته از مدیریت به منظور انتقال دانش ضمنی مدیریت برای زنان تجربه زیسته از مدیریت به منظور انتقال دانش ضمنی مدیریت برای زنان هدف از این پژوهش بیان و تحلیل تجارب تصدی پست معاونت در دو حوزه معاونت آموزشی و معاونت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با روش تحلیل روایتی با رویکرد خودکاوی روایتی است که می توان در دسته پژوهش های خود مردم نگاری از دسته پژوهش های مردم نگاری و نیز با رویکرد فمنیسم با تاکید بر تجربه زنان نیز دسته بندی نمود .
Lived experience of management in order to transfer tacit knowledge of management for womenThe purpose of this research is to express and analyze the experiences of holding the post of vice president in the two areas of educational vice president and student vice president in the Islamic Azad University of Kermanshah branch with the method of narrative analysis with a narrative self-exploration approach that can be used in the category of ethnographic research from the category of ethnographic research. And also categorized with the approach of feminism with emphasis on women's experience. This research has a qualitative and phenomenological approach. This narrative is retrospective in terms of time and pragmatism in terms of perspective. The data source of this research is the author's experiences, memories, efforts and records from university management at the highest level, which is arranged in the narrative style. The population and statistical sample of this research is a female member of the academic staff of Islamic Azad University, Kermanshah branch, who has the experience of two management positions at the level of vice president of the university. The findings of the research show that the management position for women brings unique capabilities and limitations and experiences.Lived experience of management in order to transfer tacit knowledge of management for womenThe purpose of this research is to express and analyze the experiences of holding the post of vice president in the two areas of educational vice president and student vice president in the Islamic Azad University of Kermanshah branch with the method of narrative analysis with a narrative self-exploration approach that can be used in the category of ethnographic research from the category of ethnographic research. And also categorized with the approach of feminism with emphasis on women's experience. This research has a qualitative and phenomenological approach.