بررسی عوامل تاثیر گذار بر افزایش کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمت رسان عمومی از بعد کمی و کیفی با رویکرد مدیریت جهادی (مورد مطالعه سازمان تأمین اجتماعی)
محورهای موضوعی : مدیریت جهادی
سید احمد موسوی
1
,
ناصر میرسپاسی
2
*
,
حیدر تورانی
3
,
مجتبی کیایی
4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد، گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استاد، گروه مدیریت آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران، ایران
4 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: افزایش کیفیت , خدمات الکترونیک , تکنیک معادلات ساختاری, مدیریت جهادی , حکمرانی اسلامی ,
چکیده مقاله :
این پژوهش، به دنبال بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمت رسان عمومی با تکنیک معادلات ساختاری همراه با بررسی ابعاد کمی و کیفی با رویکرد حکمرانی اسلامی می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی- توسعه ای، مقطعی است. باتوجه به اینکه مدل پارادایمی استخرج شده است در این مرحله از طریق بزارش مدل بارهای عاملی بدست آمد ، نتایج حاصل از تکنیک معادلات ساختاری نرم افزار SMART PLS نشان داد که شرایط علی به میزان 0.377 بر مقوله محوری تاثیر دارد ، مقوله محوری به میزان 0.314 بر راهبردها تاثیر دارد ، شرایط مداخله گر به میزان 0.325 بر راهبردها تاثیر دارد ، شرایط زمینه ای به میزان 0.174 بر راهبردها تاثیر دارد و راهبردها به میزان 0.649 بر پیامدها تاثیر دارد. برازش مدل در سه بخش انجام میشود1-برازش مدلهای اندازه گیری، 2- برازش مدلهای ساختاری و برازش مدل کلی. مدل اندازه گیري، مربوط به بخشی از مدل کلی می شود که در بر گیرنده یک متغیر به همراه سوالات مربوط به آن است. براي بررسی برازش مدل هاي اندازه گیري، سه معیار پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا استفاده می شود. کیفیت خدمات یکی از موضوعات مهم در هر دو بخش عمومی و خصوصی در صنعت خدمات و کسبوکار با رویکرد مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی میباشد
کیفیت خدمات به این صورت بیان میشود که آیا در حد انتظارات ذینفعانان ارائه شده است و یا فراتر از انتظارات ذینفعا ن در دو دهه گذشته؛ کیفیت خدمات یکی از مباحث عمده مورد توجه عملکنندگان، مدیران و محققان بوده است، چرا که تاثیر قوی بر عملکرد شرکت، کاهش هزینه، بازگشت سرمایه، رضایت ذینفعان، وفاداری ذینفعان و دستیابی به سود بیشتر دارد.
This research seeks to investigate the impact of factors affecting the quality of electronic services of public service organizations using the structural equation technique along with examining quantitative and qualitative dimensions with an Islamic governance approach. This research is cross-sectional in terms of applied-developmental purpose. Given that the paradigmatic model has been extracted, at this stage, factor loadings were obtained by using the SMART PLS software structural equation technique. The results obtained from the SMART PLS software showed that causal conditions have an effect of 0.377 on the central category, the central category has an effect of 0.314 on strategies, intervening conditions have an effect of 0.325 on strategies, background conditions have an effect of 0.174 on . . Model fitting is done in three parts: 1- fitting measurement models, 2- fitting structural models, and fitting the overall model. The measurement model is related to a part of the overall model that includes a variable along with the questions related to it. To examine the fit of measurement models, three criteria of reliability, convergent validity, and divergent validity are used..strategies, and strategies .Model fitting is done in three parts: 1- fitting measurement models, 2- fitting structural models, and fitting the overall model. The measurement model is related to a part of the overall model that includes a variable along with the questions related to it. To examine the fit of measurement models, three criteria of reliability, convergent validity, and divergent validity are used.have an effect of 0.649 on .outcomes