ارائه مدل خلق ارزش مشترک مبتنی بر رفتار مصرف کننده در پلتفرم های اجتماعی کسب و کارهای دیجیتال با رویکرد گرند تئوری(مورد مطالعه اقامتگاه های بوم گردی ابیانه)
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
1 - گروه مدیریت بازرگانی- واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری- دانشگاه آزاد اسلامی- ایران
کلید واژه: خلق ارزش مشترک, رفتار مشارکت مصرف کننده, رفتار شهروندی مصرف کننده, ارزش درک شده, هوش مصنوعی,
چکیده مقاله :
شناسایی رفتارهای خلق ارزش مشترک مصرف کننده با رویکرد تئوری داده بنیاد می باشد. برای این منظور در بخش کیفی از پارادایم تفسیری، رویکرد کیفی و استراتژی گرند تئوری استفاده شده است. دادهها با مقایسه دو جامعه خبرگان و مدیران بازاریابی بدست آمده است. به منظور دسترسی به خبرگان و مدیران بازاریابی، از روش نمونهگیری گلوله برفی و تاکتیک تحلیل محتوای پنهان برای تجزیه و تحلیل مصاحبههای عمیق استفاده شده است و از نرم افزار مکس کیودا پرو 2020 برای کدگذاری استفاده شده است. یافتهها و نتایج پژوهشها نشان میدهد رفتارهای خلق ارزش مشترک مصرف کننده توسط دو بعد رفتار مشارکت مصرف کننده و رفتار شهروندی ایجاد میگردد. همچنین، درک مشتریان از هوش مصنوعی، عامل شخصی و عامل محیطی جزء پیشایندها و مشارکت مصرف کننده و ارزش تجربه از استراتژی های موثر و نهایتا ارزش درک شده مصرف کننده، قصد بازدید مجدد و تبلیغات شفاهی مثبت نیز جزء رفتارهای خلق ارزش مشترک مصرف کننده می باشد
Identifying the behaviors of creating common consumer value with the approach of data theory is the foundation. For this purpose, the interpretative paradigm, qualitative approach and grand theory strategy have been used in the qualitative section. The data has been obtained by comparing two communities of experts and marketing managers. In order to reach marketing experts and managers, the snowball sampling method and hidden content analysis tactics were used to analyze in-depth interviews, and the Max Kyuda Pro 2020 software was used for coding. The findings and results of the researches show that the consumer's shared value creation behaviors are created by the two dimensions of consumer participation behavior and citizenship behavior. Also, customers' understanding of artificial intelligence, personal factor and environmental factor are among the antecedents and consumer participation and the value of experience from effective strategies and finally the perceived value of the consumer, the intention to revisit and positive word of mouth advertising are also part of the behaviors of creating shared consumer value.