معرفی مبانی اندازه گیری و ابزارها و فنون در بهبودمدیریت کنترل کیفیت
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشی
کلید واژه: مدیریت کیفیت, فنون آماری, ابزارها, زیرساختارها,
چکیده مقاله :
ابزارها بخش مهمی از هر حرفه محسوب میشوند .در اختیار داشتن ابزار مناسب و آگاهی از چگونگی کاربرد آن ها،یک مدیر حرفه ای را از یک مدیر آماتور متمایز میسازد واین امکان را فراهم میآورد تا افراد متخصص و حرفه ای بهتر،سریع تر و کامل تر در صحنه رقابت حضور یابند.ابزار و فنون همراه با شیوه های مدیریت و زیرساختار سازمانی،مؤلفه ای بنیادی از کیفیت جامع(TQ) هستند. این مقاله به طرح و معرفی برخی از پرکاربردترین ابزارها و فنون آماری که میتوانند در کمک به سازمان ها برای طراحی سؤالاتشان، طرح فرآیندها و شناخت و حل مشکلات و مسایل کیفیت بسیار کارساز باشند، میپردازد.
Tools play an important role in each profession. Having suitable tools and knowledge of using them differentiate a professional manager from an amateur one. They make it possible for experts and professionals attend act better, faster and more complete in competitive scenes. Tools and technologies along with management methods and organizational infrastructure are fundamental components of Total Quality (TQ). This paper introduces some of the most widely used statistical tools and techniques that can help organizations design questions, plans and processes to identify and solve problems and issues related to quality.