بررسی رابطه بین حضور در شبکه های اجتماعی با افت تحصیلی و کمبود زمان در آماده سازی برای امتحانات در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشی
1 - علوم تربیتی (تحقیقات آموزشی)/دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن/کشور ایران/
2 - استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران
کلید واژه: افت تحصیلی, شبکه های اجتماعی آنلاین, آمادهسازی امتحان,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر میزان حضور و استفاده دانشجویان در شبکههای اجتماعی آنلاین بر افت تحصیلی و کاهش زمان مطالعه دانشجویان، خستگی در کلاس و عدم تمرکز برای امتحان و به تبع آن کاهش کیفیت عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن می باشد. روش با توجه به ماهیت موضوع از بعد هدف کاربردی و بر حسب روش اجرا روش توصیفی- همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش حاضر شامل کلیه جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گرایشات مختلف در علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن که در سال تحصیلی 94-95 مشغول به تحصیل میباشند، تشکیل میدهد که مجموعاً 301 نفر می باشندبرای نمونه گیری از جدول مورگان استفاده شد و تعداد افراد نمونه 169 نفر برآورد گردید. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد. پرسشنامه پژوهش به صورت محقق ساخته در غالب 5 متغیر و 21 سوال اصلی و سه سوال دموگرافی است، برای پایایی ابزار از آزمون آلفای کرنباخ استفاده شد نتایج نشان داد اعتبار کل پرسشنامه برابر با 875/0 می باشد
The aim of this study was to evaluate the effect of the presence and use students on the online social network on students' academic performance and reduce study time, Fatigue and lack of concentration to try and consequently reduce the quality of the academic performance of students of Islamic Azad University Branch. The study of the purpose and method based on correlation methods are implemented. The study population included all postgraduate research population included all students of Islamic Azad University Branch in the academic year studying an important loss 94-95 A total of 301 people are up to. Morgan table was used for sampling and sample 169 was estimated. The method is simple random sampling. A self-made questionnaire with 21 questions is in the form of 6 variables, Cronbach's alpha was used for reliability test results showed the validity of the questionnaire is equal to 0/875 and for validity of content validity were used. In analyzing the data according to the normality of the dependent variable regression test was used. The results showed that the use of social networking negative impact on students' focus and leads to fatigue in class, academic failure and lack of time to prepare for exams.
_||_