تاثیر محتوای پیام تبلیغاتی بر روی قصد خرید کارکنان ستادی شهرداری تهران
محورهای موضوعی : مدیریتشیما یاوری 1 , سید محمود صابری 2
1 - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت، واحد بوئین زهرا، دانشگاه آزاد اسلامی، بوئین زهرا، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد بوئین زهرا، دانشگاه آزاد اسلامی، بوئین زهرا، ایران(عهدهدار مکاتبات)
کلید واژه: قصد خرید, شهرداری تهران, نگرش افراد, ادراک افراد, محتوای پیام تبلیغاتی, شخصی سازی کردن پیامک های تبلیغاتی,
چکیده مقاله :
این پژوهش به منظور بررسی قصد خرید در صنعت بیمه صورت پذیرفته است؛ با توجه به اینکه در این پژوهش تلاش شده است تا تأثیر بین متغیرها یا همان روابط علّی بین متغیرهای مدل موردبررسی قرار گیرد این پژوهش ازنظر ماهیت و روش در دسته تحقیقات علّی قرار میگیرد؛ همچنین این پژوهش ازلحاظ هدف شناختی یک پژوهش کاربردی است؛ و مبنای پژوهش کمی است. روش جمعآوری دادهها کتابخانهای- میدانی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و مدیران شهرداری تهران بود. طبق جدول مورگان حداقل تعداد نمونه های لازم برای انجام این تحقیق 291 نفر است که با توجه به توزیع گسترده پرسشنامه ها تعداد 385 نمونه پرسشنامه پاسخ داده شده جمع آموری گردید. برای آزمون فرضیه های این پژوهش از یک پرسشنامه 29 سؤالی استفادهشده است که شامل ابعاد محتوای پیام، ادراک، شخصی سازی، نگرش و قصد خرید بوده است. نتایج حاصل از تحلیل مسیر مبتنی بر واریانس در نرمافزار SmartPLS2 نشان داد که نگرش افراد نسبت به پیامک تبلیغاتی تأثیر مثبتی بر قصد خرید دارد همچنین شخصی سازی کردن پیامک های تبلیغاتی بر ارتباط بین محتوای پیام تبلیغاتی و ادراک افراد از پیامک تبلیغاتی اثر تعدیل گری دارد.
This research aim is order to investigate the intention to buy in the insurance industry; considering that in this research the effect of the variables or the causal relations between the variables of the model is sought to be sought, this research is based on the nature and method of scientific research. This study is also an applied research on the cognitive purpose, and is based on a quantitative research. The data collection method is library-field. The statistical population of the study consisted of employees and managers of Tehran municipality. According to Morgan's table, the minimum number of samples required to conduct this research is 291 people, which according to the widespread number of questionnaires, 385 questionnaires were collected. To test the hypotheses of this research, a questionnaire of 29 questions was used that contains dimensions of message content, perception, personalization, attitude and intention of purchase. The results of the analysis of variance based on SmartPLS2 software showed that positive behavior toward promotional SMS has a positive effect on purchasing intention. Additionally, the customization of SMS messages on the relationship between the message content of the message and the perception of the ad text of the moderated effect Does
_||_