بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با کارآفرینی درون سازمانی
محورهای موضوعی : مدیریت
1 - کارشناس ارشد دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات زنجان، زنجان، ایران
کلید واژه: کارآفرینی سازمانی, سرمایه اجتماعی, بعد شناختی سرمایه اجتماعی, بعد ساختاری سرمایه اجتماعی,
چکیده مقاله :
دنیای کنونی کسب و کار یک فضای پویاست که نرخ تغییر و تحول در آن بالاست. سازمان هایی در این فضا به حیات خود ادامه می دهند که بتوانند خود را بر اساس تغییرات موجود تغییر داده و انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند. رسیدن به این وضعیت مستلزم پویایی یک سازمان از همه نظر به ویژه از منظر سرمایه اجتماعی است، بر همین اساس هدف از این پژوهش، بررسی رابطه بین کارآفرینی سازمانی با سرمایه اجتماعی می باشد. این تحقیق از نوع هدف کاربردی و از منظر مسیر پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کارکنان شعب بانک ملت استان قزوین بوده و نمونه گیری از جامعه بر اساس جدول مورگان تعیین گردیده که تعداد آن برابر با 137 می باشد. در نهایت نتایج این پژوهش نشان داد که بین سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با کارآفرینی سازمانی رابطه ای مثبت و معناداری وجود دارد.
Today business world is a dynamic environment under the influence of enormous development and changes. Thus the organizations enjoying the capability of flexibility and adapting with the changes will manage to survive such changing tides .This requires the organization to take on a dynamic role with regard to all its areas of activity in particular that of social capital. This study aims to investigate the relationship between organizational entrepreneurship and social capital, using a surveying method and serving an applied purpose. The Morgan Table was used to select a sample of 137 bank staff out of the population of all bank staff in Qazvin province. The results show there is a significant and positive relationship between social capital and organizational entrepreneurship.