مقایسه سطح دانش، نگرش و مهارت دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلالاعات بهره مند از آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیجواد مقدسی 1 , دکتر رضا نوروز زاده 2
1 - نویسنده و مسئول مکاتبات
2 - ندارد
کلید واژه: دانش, نگرش, مهارت, آموزش مجازی, آموزش سنتی, دانشگاه آزاد اسلامی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه سطح دانش، نگرش و مهارت دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات بهره مند از آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شده است. این پژوهش از لحاظ ماهیت و هدف از نوع تحقیق کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد و جامعه آماری 101 نفری آن شامل 63 نفر دانشجوی نظام آموزش مجازی (درحال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی) و 38 نفر دانشجوی نظام آموزش سنتی (در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات) می باشند که به دلیل محدود بودن جامعه آماری عمل نمونه گیری انجام نشده 0/ است. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. ضریب پایایی پرسشنامه 91 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های من ویتنی و t برآورد شده است. داده های آماری با استفاده از آزمون پژوهش نشان می دهد که بین سطح دانش، نگرش و مهارت دانشجویان بهره مند از آموزش مجازی و سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت معنی داری وجود ندارد.
The objective of all educational system in different level is deployment ofchange in knowledge, attitude and skill of the students. The present study addressedthe survey and comparison of knowledge, attitude and skill level of the masterstudents of information technology management using virtual and traditionaleducation in Islamic Azad University. The population for the study included 101members. Sampling is according to population. For gathering data a researcher-madequestionnaire was used. Reliability coefficient of the questionnaire was 0.91.Statistical data was analyzed by t-test and man-Whitney test. The results show thatthere is no significant difference between the knowledge, attitude and skill level of thestudents using virtual and traditional education in Islamic Azad University.