ارزیابی عملکرد برنامههای شبکه سه سیما از دیدگاه صاحب نظران رسانه و جوانان
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیدکتر ابراهیم عباسی 1 , جواد کاشانی اسدی 2
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات
کلید واژه: صدا و سیما, شبکه سوم, ارزیابی عملکرد,
چکیده مقاله :
در این پژوهش به منظور ارزیابی عملکرد برنامههای شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگران به بررسی دیدگاههای صاحب نظران رسانه و جوانان میپردازند و ضمن بررسی جایگاه رسانه، رسالت شبکهی سه سیما با تبیین اهمیت ارزیابی عملکرد در سازمانها و فلسفهی آن در نظام سنتی و نوین برنامههای آن شبکه در هفت محور دسته بندی و معرفی مینماید و در ادامه با بررسی دو دیدگاه که گروه اول آن را صاحب نظران رسانه تشکیل میدهد (مدیران و عوامل تولید و پخش برنامههای شبکه سه) و گروه دوم را مخاطبین که عمده آنان را جوانان شامل میشود راهکارهایی را در جهت بهبود برنامهها و توسعهی کمیوکیفی آنها ارائه مینماید.
In this research, in order to evaluate the performance of Channel 3 Telecasts ofIRIB the researchers study the points of view of media experts and youths andaddition to studying the situation of media, they divided the duty of this channel intoseven axis and express the importance of performance evaluation in organizations andits philosophy in traditional and modern system of this channel as well. They continueby studying two different views one of them belongs to media experts (managers andproducing and broadcasting agents at channel 3) and the next belongs to customersthat youths are its main part and show ways to improve the telecasts in terms ofquality and quantity.